sobota 7. ledna 2006

To jsou paradoxy...

...mohl byste mi to někdo pomoci pochopit...? Prosím...

Ve středu nebo ve čtvrtek jsem koukal na večerní zprávy a dvě reportáže mne docela zaujaly. Podle mého názoru solu dost ostře kontrastují. Posuďte sami.


1) Přemysl Sobotka by rád zjednodušil zahraničním rolníkům přístup k české půdě zjednodušením nebo raději úplným odstraněním byrokracie. Bůhví, jestli si uvědomuje dopady tohoto kroku na české zemědělství. Já to vidím tak, že český zemědělec asi pověsí kombajn na hřebík, protože svému německému nebo rakouskému kolegovi nebude moci konkurovat. Mimo jiné i díky nesrovnatelné míře dotování zemědělství u nás a v obou zmíněných zemích bude onen zahraniční rolník samozřejmě schopen vyrábět levněji... Dál není třeba pokračovat...


2) Žil byl u nás jeden člověk s jednou člověčicí. Měli se rádi, tak si pořídili človíčka. Ten človíček onemocněl... Normální by asi bylo zajít s nim k doktorovi, on už by se postaral. Jenže to by ten člověk s tou člověčicí nesměli být cizinci... Pokud jste v tom poznali problémy jedné v Čechách žijící vietnamské rodiny, které před nedávnem vyústily až ve veřejnou sbírku (tuším, že se jmenuje "Miminko Do"), tak se nemýlíte. Kvůli národnosti (ne občanství...) rodičů je problém ihned po narození děcko pojistit, aby v případě zdravotních potíží mohlo být bez průtahů ošetřeno...


Hledáte souvislost a nenacházíte? Pomohu. Pánové ve vládě se mohou přetrhnout, aby zahraniční rolníci mohli hospodařit na naší půdě - opravte mne, jestli se mýlím, ale mám dojem, že z toho ČR nic moc mít nebude - rolník bude jednak likvidovat české zemědělství, druhak odvádět daně bůhví kde bůhví komu. Naproti tomu člověk, který svými daněmi tytéž pány ve vládě už léta živí, má problém s léčením svého dítěte prostě jen proto, že se tu nenarodil ani on, ani manželka...

8 komentářů:

  1. smysl to nedává a logika v tom není. Jak ČR přistupuje k cizincům, o tom bych sám mohl napsat román. Je to bohužel ale více o lidech na úřadech, kteří neznají zákony a ani je nechtějí znát. Namísto toho si svou funkcí léčí své komplexy a mají pocit, že mají nad ostatními navrch, protože jejich životy přeci závisí na jejich rozhodnutí. Je tragédie, že každá frustrovaná čúza vám klidně může spoustu věcí zbabrat...

    OdpovědětVymazat
  2. Neni?A já se lek, že jí nevidim jen já... Jak by řekl můj drahý otec - serou si do huby!

    OdpovědětVymazat
  3. Dvojka je jasna.
    Jednicka tak jednoznacna neni. Ten nemecky sdlak sem nebude jezdit na vikendy obdelavat pole. Nekomu ho pronajme. Cimz se z hladiska statu nic nemeni, jen stat dostane jednorazova prochy na levnejsi hotely pro poslance a podobne smrtelne dulezite veci pro zivot svych obyvatel.

    OdpovědětVymazat
  4. No......já ti nevim, ale to, že se nic nemění z hlediska státu neznamená, že se nemění vůbec nic. A když tyhle dvě situace uvedeš do souvislosti... Je to eklhaft...

    OdpovědětVymazat
  5. Galahade, já už se začínala bát, že jsem poslední člověk, co to pořád nechápe. Myslela jsem, že to je mládím, že se tomu říká iluze a že to do pár let přejde. Tak vidím, že nepřejde, no...:)

    OdpovědětVymazat
  6. Kopřivo...Mládím to možná je, iluze je to určitě, ale...nelámej nad sebou hůl. Já poslední dobou zjišťuju, že jsem dost atyp (pokud tedy vycházím z předpokladu, že jsem člověk).

    OdpovědětVymazat
  7. nespletl sis Sobotku?nebyl to spis ten Bohuslav - mistopredseda vlady?
    Jinak souhlas, holt nikde zadna vietnamska lobby ...
    Ale ono se to zmeni

    OdpovědětVymazat
  8. Mudde,myslim, že nespletl, ale krk bych na to nevsadil... ;o)

    OdpovědětVymazat