neděle 2. října 2005

Tykve...

...aneb Jak jsem si začal užívat Helloween kdykoliv mne napadne...

Byl krásný jarní nedělní večer. Kecám - neděle byla, ale už vůbec nevím, jestli byla krásná jarní. Co si ale pamatuju, že jsem toho času neděli co neděli zapínal rádio. Na rádiu BEAT vysílali pořad Hard'n'Heavy, kde první z celkem čtyř hodin věnovali miniprofilu jedné skupiny. Nevím, jak je tomu teď, ale tenhle styl úplně špatný nebyl - nejeden člověk byl tímhle způsobem seznámen se skupinou, které později na chuť přišel.


Přesně můj případ - toho večera jsem seděl v obýváku s knihou v ruce (co to bylo za dílo už si nepamatuju, ale určitě nějaká pekelně kvalitní četba) a mezi osmou a devátou hodinou večerní jsem vyslechl průřez tvorbou německé metalové skupiny po světě známou coby Helloween. Od alba Walls of Jericho přes obě části kultovního Keeper of the seven keys až po Dark Ride... Písničky od Helloweenů mne překvapily a zaujaly dobrou kombinací melodií s ostrým metalovým zvukem. To se rozhodně nedá považovat za samozřejmost - například finská partička Nightwish něco takového zkouší také, ale jejich songy zní trošku přeslazeně.


Nebudu se rozepisovat o historii skupiny Helloween. Jednak o ní nic nevím a mám dojem, že HuMorous vám o ní řekne z hlavy víc, než bych já byl schopen najít. Nedávno jsem si vypálil takový výběr jejich písniček. Je jich 15, z Keepera jich tam moc nenajdete...a tady jsou:


1) Deliberately Limited Preliminary Prelude Period in Z


2) Push


3) Don't spit on my mind


4) Revelation


5) I can


6) Handful of Pain


7) We burn


8) Steel Tormentor


9) Wake up the Mountain


10) Time of the Oath


11) Hocus Pocus


12) Initation


13) I'm alive


14) Future World


15) Helloween


Tak to jsou ony. Mé nejoblíbenější kousky. Bylo dost těžké si vybrat, protože vyloženě špatná není žádná písnička od Helloweenů...

20 komentářů:

  1. galahade,řečeno v duchu klutovního Fulp Fiction - Helloween jsou vhodní v kteroukoliv denní dobu... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tak......ale abych nekecal. Když jsem je slyšel úplně poprvé, tak mne jejich hudba až tak moc nechytla. Musel jsem jim přijít na chuť.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrej Příběh!Hned to linkuju / rovnou sem: http://humorous.bloguje.cz/200951_item.php * Díky za info o spotu... * Stahujte - odkazy jsou vám plně k dispozici..... :O) HELLOWEEN s vámi!

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím HuMorousí...neděkuj. Tuhle si se divil, že v tom "osudovym výběru" Helloweeni nejsou... Tak tady je máme, vykuky...;o)))

    OdpovědětVymazat
  5. Taky ZdravímA na nějakej ten Koncertus pojedeš?

    OdpovědětVymazat
  6. Je to ostuda,ale asi ne...nemam na lístky...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak......to je spíš Smutný, než "ostuda" * A jak to teda, že nejsi VeVile?

    OdpovědětVymazat
  8. Noooo......musim přinat, že ti teď tak úplně nerozumim...

    OdpovědětVymazat
  9. Přiznám se, že tady je mé hudební vzdělání poněkud neúplné.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko......doufám, že to doženeš...;o)))

    OdpovědětVymazat
  11. Jo, s penězi je to horší, taky už si nejsem až tak jistá, že na ně pojedu :o/

    OdpovědětVymazat
  12. A pak že peníze nejsou všechno......přitom hýbou nejen světem, ale i Helloweenama...:o(((

    OdpovědětVymazat
  13. prý:,,Prachy budou, my nebudem."hezké...kdo to vymyslel?Předělala bych to na,,Prachy sice jsou, ale ne v mojí kapse(a ještě dlouho nebudou)."
    A Helloween se beze mě neobejdou :D

    OdpovědětVymazat
  14. Helloweeni bez tebe asi jo,ale otázka stojí jinak: Obejdeš se ty bez nich? ;o))) No asi budeš muset, co. Jsme na tom velmi podobně...

    OdpovědětVymazat
  15. Až někdo zjistíte, kde že ty prachy jsou, dejte mi vědět, prosím...

    OdpovědětVymazat
  16. Kde jsou víme,my jen nevíme, kudy za nima...

    OdpovědětVymazat
  17. Skoro všechno teď stojí na penezích..taková jedinečná příležitost a zase ji prošvihnu.Stejně jako Maideny :(

    OdpovědětVymazat
  18. pardon, kouslo se mi to..

    OdpovědětVymazat
  19. Jooo...MaideniTy mi utekly taky...ale ne proto, že bych neměl prašulky, ale proto, že jsem byl v práci...

    OdpovědětVymazat
  20. Něco se povídá, že by prý na jaře měli Maideni opět ukázat svoje vystoupení v ČR..

    OdpovědětVymazat