úterý 29. listopadu 2005

Tempest Mk.II

Když už stál za prd celý listopad, tak jsem si alespoň ten jeho konec trochu zpříjemnil...V MPM mi dělají radost. Svým výrobním programem takřka kopírují starou produkci britské firmy FROG, která jako jedna z mála modelářských firem vyráběla stavebnice některých méně známých letadel britské výroby. FROG už neexistuje a tak ten status "jedné z mála" přebrala firma MPM. Patří jí za to velký dík, protože jinak bych s britskými letadly začal a skončil Spitfirem...

Minulý týden se na pultech obchodů objevil model stíhačky Hawker Tempest. Ne však provařená verze Mk.V, která si ještě stačila prásknout za WWII, ale až méně známá poválečná Mk.II (detaily a něco z historie typu zde ). Model je opět vyroben technologií short-run, přesto však kvalitní s pěkně propracovanými detaily. Příkladně kokpit se sestavuje z celkem 26 resinových a plechových dílů, což je na stíhačku v měřítku 1/72 až dost, zvlášť, pokud uvážím, že stavebnice má celkem okolo 40 dílů...


Když už jsem nakousl použité materiály - v krabičce najdete kromě klasických plastových dílů ještě díly z polyuretanu (onen výše zmíněný resin), dále tažené ze slídy (překryt kabiny), planžetu s plechovými díly (takto výrobce zpracoval páky ovládání motoru a upínací pásy v kokpitu) a na filmu tištěnou přístrojovou desku.

Zbarvení je jednotvárné pouze tím, že všechny tři nabízené varianty jsou britské. Kdo hádá, že mi to bude vadit...šeredně se plete. Z těchto tří variant je jedna kamuflovaná v klasické kombinaci barev RAF z konce války - Dark Green a Ocean Grey na horních a Medium Sea Grey na spodních plochách. Jedná se o letoun Tempest Mk.II s.č.: MW774, HF-X od 54. perutě RAF. Zbylé dva letouny jsou v barvě kovu. První z nich je Tempest Mk.II s.č.: PR674, FR-C, což byl osobní letoun W/C F. Careyho - velitele 135.wingu RAF, dislokovaného v roce 1948 na základně Fassberg v Německu. Poslední možností je Tempest Mk.II s.č.: PR772, OQ-R ze stavu 5. perutě RAF sloužící před rokem 1947 v Indii.

Taakže - jak to uzavřít? Těším se na stavbu a hlavně na její výsledek. Tempest je krásný éro a zrovna Mk.II má těžko popsatelné kouzlo. Podobně jako na Sea Fury (ona to Sea Fury vlastně po Tempestu zdědila) i na Tempestu je vidět, že v tom někde uvnitř dřímá síla, kterou neradno dráždit...


2 komentáře:

  1. vnitřní sílu řikáš?letadel se nelekejme, na množství nehleďme :O) Tak ať se Ti daří....... Měl jsem jedno krásný velikánský dopravní letadlo, od svýho Táty, kterej ho pak jednoho dne rozdupal a narval do koše na odpadky + vynesl ven do popelnice / asi aby se nevrátilo..... * Dodnes ho to mrzí a já si pamatuju, že Mámě se neodmlouvá a když si mám uklidit, tak to raději udělám hned * Teda kdybych byl dítě......

    OdpovědětVymazat
  2. Vnitřní síla......2500 koní je 2500 koní ;o)
    U nás doma pár letadýlek taky za vlast padlo... aspoň má člověk pořád co dělat...;o) Utírat na tom prach mi moc nebaví, ale občas to prostě překousnout musim, protože jinak pod tim nánosem vůbec neni poznat, co to je zač... A dík za přání...;o)

    OdpovědětVymazat