Taky jste si všimli, že některá naše ministerstva mají kliku na blbce ve vedení? Jednoznačně v tomhle směru vede ministerstvo zdravotnictví. Jeden exot za druhým...považte - Fišer, Součková, Emmerová...ježiš mě je blbě! Něčemu takovému se ostatní ministerstva asi rovnat nemohou, ale i tak se najde pár takových, která by měla se jmenováním nového ministra vyvěsit černou vlajku na znamení morové rány...
Příkladem takového ministerstva je dle mého názoru třeba ministerstvo obrany. Pánové jako Baudyš, Holáň nebo naposled Kühnl se na našich ozbrojených silách nepěkně podepsali. Podepsali se na nich tak nepěkně, že mluvit o naší armádě jako o ozbrojených SILÁCH je k smíchu. Baudyš cestou z oficiální návštěvy ve Švédsku skoro sestřelil letadlo, ve kterém seděl. Holáňův podpis najdeme pod likvidací českého stíhacího letectva (on schválil "prodej" MiGů-29 do Polska) a Kühnl v tradici celkem úspěšně pokračuje.
Není to tak dávno, co nám Švédové dodali fungl nové Gripeny. Už při přeletu na naše území se na jednom stroji objevili problémy. Pokud se dobře pamatuji, výpadek jednoho z displejů v kokpitu komplikoval (jestli náhodou neznemožňoval) navigaci. Pamatujete si na reakci pana ministra? Prý banalita. Tento "uklidňující" přístup vypadá docela zajímavě, když vezmu v úvahu jeden Kühnlův pokus o mezistátní návštěvu, kterou zrušil poté, co zjistil, že na předním skle letadla, kterým měl letět, je prasklina...Tuto závadu okomentoval asi tak, že v letectví není malých závad... Zdá se mi to nebo si Kühnl opravdu nevidí do huby?
B je správně. Včera bylo po ulicích vidět docela dost zelené. Byl totiž den veteránů. Kühnl coby ministr obrany (Proboha proč?) si k tomu samozřejmě také musel říct své. V hlavě mi zůstala věta "I dnes je potřeba hrdinů", kterou použil v souvislosti s bezpečnostními misemi na Balkáně. Panenko skákavá - to vážně chce tohle srovnávat s Tobrukem nebo Dunkirkem?
Migy 29Ale ja napriklad su rad, ze jsme se jich zbavili a mame gripeny.
OdpovědětVymazatJinak ovsem souhlasim, ze nejvetsim nepritele nasi armady je jeji sef. Uz od roku tusim 1918.
No ona je ráda spousta lidí......ale pravda je taková, že málokdo to dovede nějak rozumně zdůvodnit. Když řikám "rozumně", nemyslim tim třeba tvrzení, že Gripeny jsou hezčí (beztak to neni pravda). Taaakže - budu rád, když mi třeba nějaký vysvětlení napíšeš... ;o)
OdpovědětVymazatAsi hezci nejsou,protoze M29 jsou jedny z nejhezcich letadel. To jim neberu.
OdpovědětVymazatMe to zduvodnilo velmi rozumne vic lidi, napriklad jeden dobry znamy, ktery dela u CSA na udrzbe (nikoliv zametace, ale leteckeho inzenyra). A ten mi vysvetlil, ze lockhead a boing byli zeleni vzteky, ze jsme si nevybrali americke letadlo. Ze intervenovala i americka vlada. A tehdy mi prorocky rekl (je to uz dva roky): Priprav se na to, ze sebebezvyznamejsi oderka na laku, kdekoliv na gripenu kdekoliv na svete se v ceskych mediich bude rotovat v hedlajnech tyden. Neveril jsem, ze by Amici meli takovy vliv na nase media.
Vysledek predcil nejbujarejsi fantasii. I tys na to skocil :-))
Kdyby existoval nejaky vsemocny kouzelny konstrukter letadel a prisel k nemu pozadavek, aby zkonstruoval letadlo pro maly stat ve stredni evrope, chudy, zacleneny do NATO, nemajici letiste, majici hustou sit sidlist, minimum rovin.
Tak ten kouzelnik by zkonstruoval gripen.
Proto su rad. Naklady na provoz M29 jsou tRojnasobne. Nejmin. Vykony jsou srovnatelne, i kdyz M29 je tezsi a vetsi stroj.
MiG-29 je sice větší a těžší,ale dávno pryč jsou doby, kdy tohle znamenalo nevýhodu. Celkem s přehledem dokáže vymanévrovat F-16 a navíc díky svojí výbavičce by to vlastně ani nepotřebovala...
OdpovědětVymazatK těm Gripenům - asi jsem se nevyjádřil úplně jasně. Mě nevadí, že máme Gripeny a ne třeba F/A-18. Mě vadí, že se naši páni ministři museli po revoluci fofrem zbavovat těch MiGů i když:
1)nebyl důvod, protože to byly špičkový éra.
2)nebyl adekvátní náhrada
Ten incident s HUDem nebo co to bylo jsem zmínil spíš kvůli Kühnlovi, který závadu na letadle bagatelizuje, pokud v něm sedí někdo jiný. Ale ten vliv Američanů je zajímavý postřeh...
velky a tezky u me neni nic hanliveho. Treba F15 je super nadzvukovy kriznik ;-)
OdpovědětVymazatAle pro nas (viz vyse) by F15 byla i zadarmo na nic.
Hornety maji k M29 asi nejbliz, a i ty jsou pro nase podminky trochu jinde.
Ja neporovnavam jednotliva letadla mezi sebou, ale jejich vhodnost pro nas.
BTW Slovaci se jich taky uz zbavujou, protoze uz na to taky prisli :-)
Jedna poznámka - mám doma knihu Nejlepší z nejlepších, kterou napsal jeden náš vojenský pilot (čili chlap od fochu) a píše v ní o ruských brusech... Nejvíc se zabývá vývojovou řadou Su-27. Na tuhle mašinu když se podíváš, tak zjistíš, že je MiGu-29 velmi podobná, jen je větší a těžší. Tyhle dvě éra šly do služby zhruba ve stejnou dobu a měly se doplňovat: Su-27 jako záchytný stíhač (něco jako F-15) a MiG-29 jako lehký frontový stíhač (něco jako F-16). Když naše ministerstvo obrany koncem 80.let rozhodovalo o nákupu nových stíhaček pro naše letectvo, tak původně uvažovalo o sůčkách (protože jsou lepší - mají komplexnější zbraňový systém). MiGy nakoupili jen proto, že tou dobou bylo také potřeba vybavit novou technikou taky PVO a ta měla přednost - koupili se pro ni S-300 a pro letce zbylo jen na MiGy...
OdpovědětVymazatProstě - v případě MiGů bych za tím prodejem nehledal nic jinýho než blbost. A že se jich dneska Slováci zbavujou nic neznamená - oni jednak nemají na provoz a pak - dneska je trochu jiná situace, než když jsme se jich zbavovali my. Teď je MiG-29 ("9-12" - verze, která sloužila u nás) celkem vzato dost zastaralý a nemá smysl do nich cpát peníze na modernizaci, když za stejnou cenu můžu mít nový mašiny. Před jedenácti lety, když jsme se jich zbavovali my, to smysl mělo, naši se na to vykašlali a naše stíhací letectvo poslali do sraček. Nejde o to, že se jich zbavili - to jednou přijít muselo. Jde o to kdy a jak se jich zbavili... V době, kdy je naši "prodali" do Polska jsme za ně neměli náhradu a navíc jsme za ně dostali asi 30% jejich hodnoty...