pondělí 13. listopadu 2006

Cathcart

Tuhle přezdívku ode dneška nosí náš šéf.

Vyhrál ji v mé osobní tajné soutěži "aktivní blbec ´06" a dost mu při tom pomohlo, že je plukovník (stejně jako postava z Hlavy XXII, která dala jméno titulu pro vítěze). I když tedy jenom bývalý. Náš Cathcart je člověk, který si (svým podřízeným) nabírá úkoly jak na běžícím pásu a je při tom úplně jedno do jak debilních situací nás tím dostává. Dělá to proto, aby ukázal, jak je (on sám) výkonný. Když se to nedaří (celkem obvyklá situace), řve jak protrženej, je půl hodiny sprostej, ani jednou se neopakuje. I kdyby opakoval, nikdo by to nepoznal, protože mu v tu chvíli stejně nikdo nerozumí...

Důsledkem jeho aktivity je, že kontrola převzala roli jakéhosi obětního beránka, který odskáče každý průser, který se o firmu jen otře. To bývá obvyklé. A do značné míry i pochopitelné - kontrola je od toho aby odhalila nedostatky ve výrobě a pokud je neodhalí, postih je zřejmě na místě. Ale postih kontrolora je jen půlka řešení. Kontrolor sice vadu neodhalil, ale také ji nezpůsobil. Druhou částí řešení by tedy měl být postih člověka, jehož vinou vada vznikla. A právě tu druhou část řešení jsem u nás ve firmě ještě neviděl. Výsledkem je, že nikdo ve firmě nenese odpovědnost za svou práci, protože...je tu přece kontrola a ta:

a)chybu odhalí

b)chybu neodhalí

c)chybu zaplatí

Jistě si pamatujete slavný výrok z reklamy na Persil, řkoucí, že C JE SPRÁVNĚ. Jako správná se v tomto případě může jevit i odpověď "b", ale věřte, že zatímco o možnostech "a"/"b" lze diskutovat, "c" platí vždycky. Docela by mě zajímala Cathcarta představa o práci útvaru, jehož je nadřízeným. Rovněž jeho výrazným přičiněním je totiž obvyklé složení ranní směny 3 šéfové + 1 "pěšák" s tím, že šéfovat chtějí všichni tři a každý jinak. Docela by mě zajímala Cathcartova představa o bezpečnosti práce. Nedávno přišel s novým neotřelým a vpravdě dobrodružným úkolem - v případě výskytu vad nejasného původu zkoumat správné sestavení provozních okruhů formy - obzvláště hydrauliky a chlazení. Obojí je vedeno pod formou a pokud bych to chtěl za provozu zkoumat, dost nahlas si říkám o to, aby mi slévač nalil něco roztaveného hliníku za krk. Docela by mě zajímala Cathcartova představa o pozornosti, kterou mám věnovat odlitkům, když po mě chce, abych hodnotil pořádek ve výrobních prostorách. Docela by mě zajímala Cathcartova představa o mojí spolupráci s výrobou, když po mě chce, abych přísným hodnocením pořádku v podstatě výrobní dělnictvo připravoval o prémie (podotýkám, že pořádek na pracovišti bývá obvykle záležitostí mistra, jemuž pracoviště náleží). Docela by mě zajímalo, jak by podle Cathcarta měl rentgenář poznat správnost sesazení formy, když nemá k dispozici výkres odlitku. Docela by mě zajímalo, jak si Cathcart představuje, že v případě nemoci budeme schopni jeden druhého nahradit, když díky jeho nadstandardním úkolům nestíháme ani v plném počtu...

Radši končim. Spot jsem začal psát ve chvíli, kdy ze prvotní rozhořčení opadlo, ale během psaní kde se vzalo tu se vzalo...jako když ho na mě hodí - bylo tu zas. Ještě dvě otázky a...

2 komentáře:

  1. jojojoprevíti nadřízení :-)))
    zákon padajícího hovna, Sokolíku

    OdpovědětVymazat
  2. Dámo...tenhle zákon znám. Mě jen trochu sere, že si Cathcart nechá dávat za uši od řídi, kterej tomu provozu vůbec nerozumí (několikrát prokázáno) a nám pak vypráví ptákoviny.

    OdpovědětVymazat