neděle 4. září 2005

To nebyl fotbal, to byla středověká tortura!!

...že mi bolí oči po ligových zápasech, na to jsem si zvykl, ale od reprezentace jsem to nečekal...

Viděli jste to včera? Já jo a nebyl to hezkej pohled. Nejde o ty dva góly, co jsme dostali - podívejme se pravdě do očí, o ty jsme si říkali. Celé to včerejší kvalifikační utkání mezi českou a rumunskou fotbalovou reprezentací bylo tak nějak divné od začátku do konce, včetně organizačních záležitostí. Ta prohra byla jen taková třešnička na dortu včerejší parodie na fotbal.


První věc, která vzbudila pozornost kdekoho bylo hřiště. Ještě během tréningů se po něm ploužilo několik důchodců a pískem zasypávali díry nebo vykopávali boule... Ani vám nevím proč, ale mám pocit, že třeba pro pohárové zápasy by tohle hřiště dostalo nálepku "NEVYHOVUJÍCÍ". Jak je tedy možné, že pro kvalifikační utkání na mistrovství světa stačí?


Státní hymny... Způsob, jakým rumunští "hudebníci" podali naší státní hymnu smrdí hanobením státního symbolu. Ty dobytkové naší hymnu zahráli, jako by to byla nějaká hospodská odrhovačka!!! Už pro tohle jsem si přál, aby naši Rumunům natrhli triko... Nejlepší na tom je, že to nikomu nebylo blbý. Při kvalifikačním zápase v Holandsku loni na podzim se stalo něco podobného ovšem s tím rozdílem, že i holandští hráči čuměli jak vejři při poslechu toho, co bylo prezentováno jako naše hymna a po zápase se za to faux pass docela styděli... Ve filmu Pulp Fiction je jedna scéna, jejíž parafráze se na danou situaci podle mne docela hodí: Vypadá snad naše hymna jako děvka?! Nevypadá!! Tak proč se jí každou chvíli někdo snaží vojebat?! (Odpusťte mi prosím poněkud silnější výrazivo, ale čeho je moc...)


Hra samotná... V předešlém odstavci jsem vyjádřil své přesvědčení, že si Rumuni zasloužili nářez. Podívejme se ale pravdě do očí - od nás ho včera dostat nemohli. Včera jsme neměli den. To se může stát každému. Jen mi už přijde divná ta pravidelnost, s jakou naše hráče forma opouští... Z posledních dvou kvalifikací na mistrovství světa naši po více méně těžkých bojích nedokázali postoupit, aby v následující kvalifikaci na Evropu hráli jak bohové...  Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli budou naši hrát tak jako včera i ve zbývajících třech zápasech, tak se na to mistrovství zase nepodíváme...


Rumuni toho také moc nepředvedli. vlastně se dá říci, že jen dvakrát ulítli a bohužel pro nás toho dokázali využít. Závěr zápasu pak v jejich podání začal připomínat spíše wrestling než fotbal. Zákroky na Poláka a po necelé minutě na Grygeru - oba na červenou kartu (oba likvidační, bez viditelné snahy zasáhnout míč) byly oceněny pouze žlutou (řekl bych tedy spíš podceněny) a Rumuni si začli dělat co chtěli. Překvapovalo mne to, udivovalo, štvalo... Proč sakra dělají takové prasárny, když vedou o dva góly? Asi to jinak neumějí, ale nutno dodat, že je to jejich škoda, protože ne každý rozhodčí jim to bude baštit tak, jako ten včerejší.


Závěr? Koukejte se sebou chlapy něco udělat. Ve Finsku to bude hooodně podobný... Dál bych podotknul, že zápasy s Holandskou reprezentací mívají tradičně velmi vysokou úroveň (až si říkám, jestli nám ty tulipány pravidelně nelosujou právě proto, že s nima vždycky sehrajeme mač, na kterej se dá koukat...), tak by bylo fajn, kdyby tradice byla dodržena. Vzpomeňte na Portugalsko!!!

4 komentáře:

  1. galahade, klídek,žádné stromy přece nerostou až do nebe.
    Bylo jen otázkou času, na kom zakopneme. A co na tom, že to byli zrovna Rumuni? Jenže to nemuselo být s takovou odstudou, to máš pravdu... :(((

    OdpovědětVymazat
  2. Anquetile,mě právě ani tak nejde o tu prohru. Každýmu se občas stane, že prostě nemá den. Mě to včera přišlo celý takový divný...takový hrozně nedůstojný. Vždyť tam skoro nic neodpovídalo důležitosti toho zápasu. Divný mi to přijde už proto, že Rumuni mají o dva zápasy víc než my, takže před sebou už pouze jeden. Pro ně byl ten zápas daleko důležitější než pro nás a přesto celou tu organizaci polepili dost amatérsky řekl bych... A s tou hymnou mě ale vážně nasrali!!

    OdpovědětVymazat
  3. galahade, třeba jim vyměnili nástrojeKdyž zakomplexovaný otylý dirigent vezme sličné houslistce z jejich tlapek stradivárky, na které hrála úžasné melodie, které tak něžně pohladily, a místo těch slovutných houslí jí vrazí do rukou bicí, jak taková hudba může znít? Falešně, stejně falešně jako podezřele průhledná nabídka na obstarání kitů z UK. Tak falešná hymna se poslouchá blbě a rve nejenom uši - při fotbalu, na netu i v životě... :(((

    OdpovědětVymazat