sobota 17. září 2005

Hudební průřez osobností...

...mojí...

Není to moc dlouho, co Binární tady uvažoval o tom, jestli je možné zkomprimovat lidskou osobnost do hudby, která mu výrazně vstoupila do života a více či méně výrazně ho ovlivnila. Použil se jako pokusný králík a sestavil playlist, který, jak ostatně sám napsal sice něčemu jakž takž odpovídá, ale za kompletní považovat nelze ani omylem. Nápad s osobní kompilací mne docela zaujal. Zaujal mne do té míry, že jsem ji nejen sestavil, abych ji zveřejnil, ale nejspíš ji v blízké budoucnosti i vypálím... Tak tedy:


1) The Beatles/Help - tady vlastně ani nejde o tu písničku samou, jako spíš o autory. Beatles byla první skupina, jejíž hudbu jsem začal vyhledávat. Troufám si tvrdit, že Beatles mohou za to, že si dnes nevymývám makovici technem...


2) The Offspring/Americana - tohle se nedá nazvat jinak, než pubertální úlet. Ale intenzivní. Pamatuju si, jak jsme my - žáci 9.A a B jeli na zájezd do Itálie a tam někdo pouštěl Offspringy pořád dokola. Se divím, že mě za to nezabili... Nicméně čas od času si je připomenu...


3) ZZ-Top/Sharp dressed man - velmi zásadní kus. První (vlastně jediná) písnička od ZZ-Top, kterou jsem uměl nazpaměť. Jelikož mi za to ještě nikde nenalili, tak jsem jí už zapoměl. Ale líbí se pořád.


4) Black Sabbath/Zero the hero


5) Deep Purple/Smoke on the water


6) Led Zeppelin/Kashmir - monumentální skladba. Originál je vynikající, ale stejně mívám pocit, že to bylo šité na míru filharmonii. Několik kusů Led Zeps nahrála Londýnská filharmonie, kashmir je mezi nimi a nemá chybu. Vřele doporučuji...

7) Harry Belafonte/Kingston town - krásná, pohodová písnička. Vždycky, když ji slyším, zavřu oči. Asi bych před sebou měl vidět prosluněnou jamajskou pláž, na níž se válím s mojitem v ruce a nechávám se obskakovat několika vnadnými černoškami. Místo toho však s láskou vzpomínám na jednu slečnu, která mne za zvuků téhle písničky provedla jedním poprvé...


8) Judas Priest/The Rage



9) Manowar/Burn


10) Metallica/Enter Sandman - najdu vám za korunu pytel písniček od Metallicy, které se mi líbí víc než Snadman. Ale díky Sandmanovi jsem si Metallicy vůbec všiml...


11) Motorhead/Don't lie to me


12) AC/DC / Highway to hell


13) Rammstein/Du hast


14) Bolt Thrower/No guts,no glory


15) Karel Kryl/Píseň neznámého vojína - tenhle text mi přijde tak upřímný až v té své upřímnosti vypadá cynicky. Ale opravdu jen vypadá.


16) Daniel Landa/1938 - Když slyším tuhle písničku, běhá mi mráz po zádech... Někdo o tomhle textu mluví jako o prvoplánovém fangličkářství, ale mě se líbí.


17) Tradicionál/Scotland - Viděli jste Ďábelskou brigádu? Jestli ano, jistě si pamatujete efektní vstup Kanaďanů na scénu...

9 komentářů:

  1. galahade,jako gentleman jsem trpělivě vyčkával, že dám přednost "Woman in Black", která je známá svým vytříbeným hudebním vkusem, ale asi je zaneprázdněna a písne sem později.
    Je pochopitelné, že i druh hudby, kterou rádi posloucháme, je jakýmsi profilem naší osobnosti, podobně jako knihy, které čteme a naši přátelé, kterými se obklopujeme. Zatímco u knih a přátel musíme tolerovat jejich vrtochy, u hudby je to snazší - pustíme si právě takovou, která odpovídá našemu aktuálnímu rozpoložení. A to je ta pravá relaxace! :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tak,muziky je tolik, že si vždycky vyberu PŘESNĚ to, co chci. Takový luxus mi poskytne máloco...
    Tohle ale není ani tak průřez tím, co se mi líbí. Jsou to spíš kusy, na které nezapomenu, protože mi vstoupily do života více méně zásadním způsobem. Ale vůbec to neznamená, že z něj už neodešli - příkladně na Offspring už zdaleka netrpím tak, jak tomu bylo v devátém ročníku základní školy...

    OdpovědětVymazat
  3. no joooo, co k tomu říct? Vybírám, poslouchám a je fajn ;) Pamatuju si moc dobře, když jsem s ní začala poprvé lézt na nervy našim :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to já zas mam výhodu...našim jsem s ní na nervy nelez, protože naši mě na ní přivedli... I když teď už se rozhlížim sám , řekl bych, že se vždycky dohodnem...

    OdpovědětVymazat
  5. Rozhodně Krásný ZáležitostĚ!!!Ale kde jsou HELLOWEEN?! http://humorous.bloguje.cz/200951_item.php

    OdpovědětVymazat
  6. Humorousí......ty maj svojí placku... sem se bohužel nevešly. Sem se bohužel nevešlo víc věcí. Třeba "Václava mam nejradši" od Sazí. Znáš? To je pecka kamaráde...

    OdpovědětVymazat
  7. No tak od párplů bych dal přednostChild in Time a od Zepelinů Whole Lotta Love

    OdpovědětVymazat
  8. Halladine,Deep Purple jsou kapela, kterou až tak moc nemusím. Nejsou špatní, ale těm jejich varhanům (či co to je) člověk prostě musí přijít na chuť. Mě se to ještě nepovedlo. Ale Smoke on the water je geniální rockový kousek a na druhý takový si asi budeme muset ještě dlooouho počkat. Led Zeppelin jsou vynikající skupina, od které si rád poslechnu všechno. Hodně se mi líbí třeba Achilles last stand nebo Dazed and Confused. Black dog není špatný. Immigrant song si také rád poslechnu (PLantovo ječení na začátku tomu dodává zajímavou atmosféru...), Stairway to heaven je krásná balada, When the Levee breaks má něco do sebe... A pokračovat by se dalo moooc dlouho.

    OdpovědětVymazat