neděle 11. září 2005

Milý deníčku...

...bolí mě hlava

V posledních dnech se poměrně dost věnuji modelařině. Jednak proto, že jsem v ní po delší době zase našel zalíbení a druhak proto, že mi Big Brother ruku v ruce s Vyvolenými uzavřel cestu k inteligentní zábavě u televize. Ta televize by mne vlastně ani tak nevadila, protože poslední dobou jí zapínám jen když si chci pustit nějaké DVD nebo když je fotbal. Co už mne přivádí k šílenství je, že mne tyhle reality show masírují takříkajíc napříč masmédii - Vyvolených bratrů je plno kromě televize i v rádiu, v novinách, na netu...


Včera jsem seděl do 17:00 v práci. Jelikož, jak už jsem mnohokráte řekl, moje práce sestává v podstatě pouze ze zdravení ostatních zaměstnanců podniku, kterých navíc o víkendu nepřichází mnoho, mívám tu dlouhou chvíli. Vzal jsem tedy za vděk rozhovoru s kamarádkou po ICQ. Jak se to stalo se mne neptejte, ale najednou bylo Vyvolených plné i ICQ. vysvětlovala mi, jak jsou vyvolení skvělá zábava, jak je potřeba, aby ve vile zůstal Vladko a ne Hans, jak je Redží hodná holka a jakej je Petr zmetek... Přiznávám bez mučení, že jsem jí v téhle diskusi pouze přikyvoval. Ty lidi neznám, názor na ně nemám...ostatně jak bych mohl, když si k těm jménům nějak nejsem schopen přiřadit ksichty...? V každém případě dostavil se tik do levého oka, když jsem přišel domů, na stole ležel Blesk a na první straně titulek jako kráva "Zachraňte Vladka!!" a pod ním fotka člověka s dlouhýma kudrnatýma chrounama, válející se na posteli v pozici, připomínající na mělčině uvízlou velrybu... K tomu zapnutá televize a v ní ukázky toho, co bylo ve vile, když se nikdo nedíval (Já myslel, že principem téhle kratochvíle je, že jim tam někdo čumí pořád...). Tak jsem se sebral a šel do hospody.


V jedné reklamě se praví, že důvod se vždycky najde. To je tvrzení, se kterým bez větších námitek souhlasím. Mě by možná včera jako dostatečný důvod přiotrávit se alkoholem postačila i celodenní vyvolená masáž, ale měl jsem mnohem lepší - ona tahle koulovačka vlastně vůbec nebyla spontánní akcí. Naopak - byla domluvená, pečlivě naplánovaná a nakonec i precizně provedená. Kamarád se totiž příští týden žení a včera se loučil se svobodou. Sešlo se nás pět, seděli jsme u Fanánka na kovárně, pojedli jsme, popili i všelikých jiných radostí jsme si dopřáli (Kdyby se někdo třeba chtěl zeptat, tak servírku tam měli...hezkou) A pak to přišlo. "Dáme si panáka...?" Jelikož jsem v práci i dnes a včera jsem popíjel opatrně, odpověděl jsem mu Švejkovým "Já kořalku nepiju, jenom rum" Kde se vzal, tu se vzal, najednou stál přede mnou. Ale co - člověk se obvykle žení jednou... Jinak jsem se dozvěděl spoustu zajímavých věcí - povětšinou nepublikovatelných drbů - nad kterými kroutím hlavou ještě teď.


Co k tomu včerejšku ještě říct. Moc už ne. Jako takové shrnutí by mohl posloužit závěr jedné z mnoha říkanek, kterými je hospoda Na kovárně vyzdobena: Bylo to divný, bylo to pivní, ale jinak byla legrace...;o)))

2 komentáře:

  1. galahade,dalo se pochopit, že kdysi byly ulice liduprázdné, protože všichni měli doma nalepené šňupáky na televizní obrazovku, když dávali v bedně nějaký skvělý film nebo sportovní přenos. Ale děje-li se to kvůli VyVoleným, zůstává rozum stát.

    Máš pravdu, že VyVolení na nás dnes vykukují doslova odevšud, je nám to zapotřebí? Nonšalantně jim odolávám a děsí mne, s jakou samozřejmostí se náš národ dobrovolně jako stádo ovcí podrobuje uniformitě. Lidi na to koukají už z principu - aby byli "in". Kousek jednoho dílu jsem viděl a to mi bohatě stačilo... Malý český člověk, když sám úzkostlivě hájí nedotknutelnost svého vlastního soukromí, si libuje ve voyérském nakukování do cizích životů. S neskrývaným zájmem nahlédne do intimity jiných, když se live může kochat a parazitovat na cizích nefalšovaných slzách emocí a mnout si své zpocené dlaně v napjatém očekávání předpokládaných intimností... Jestli se totiž nepletu, devět z deseti lidí zajímá, jestli tam někdo někoho vojede. Vocaď pocaď... Tohle opravdu nemusím.

    Raději si užiju skvostných podvečerů letošního nádherného babího léta jiným způsobem. A možná, že jsem i bohatší, než se pokorně nechat krmit tím, co jedí všichni ostatní. Každý máme přece možnost vybrat si sám, jaké trávení času považujeme za ušlechtilejší. Nejsem proto ani horší, ani lepší. Jen jiný. Než si nechat od komerčních televizí rvát klíny do hlavy, rozhodně je lepší trávit volný čas kvalitnějším způsobem, třebas nad sklenkou při posezení s přáteli, jako ty.
    Hezkou neděli, galahade...

    OdpovědětVymazat
  2. anquetile,je to tak... takže na vyvolené bratry kašlu i ten příští týden, jelikož jsem pozván na svatební hostinu. Kromě jiného tam bude i pár lidí, které jsem neviděl skoro celý rok, takže není co řešit.

    OdpovědětVymazat