pondělí 22. května 2006

Centurion

Pamatujete? Setník made in England...

9.5.2006


Předevčírem jsem se rozhoupal a pustil se do něj. Musel jsem si kvůli tomu trochu uklidit na skříni, kde obvykle skladuji rozestavěné modely a v současné době (tedy před stavbou Centa) na ní ležely tři rozestavěné modely a jeden určený k opravě. Tři rozestavěné modely zmizely do hloubi dotyčné skříně a jejich místo zaujala rozměrné bedna s Centurionem v útrobách.

Do stavby jsem se pustil v neděli odpoledne. Je úterý a mám takřka hotovo. Nijak zvlášť nekvaltuju - není potřeba. Ten model se staví skoro sám. Takže počítám, že do konce týdne bych vám tu mohl představit hotový model...

Centurion mne docela navnadil - až ho dokončím, nejspíš se pustím do Chieftaina (ne nezdá se vám to - opravdu to bude už druhej) a pak nejspíš přijde konečně na trh vydaný Comet od Bronco models. Pro ten si ale ještě budu muset skočit někam do kšeftu...
--------
22.5.2006

Tak do konce týdne jsem to nezvládl, ale to je fuk. Celá stavba trvala 15 dnů a to také není moc. Na model jsem nic nedoplňoval, protože nebylo čím Kdybych se stavbou začal o 14 dnů později, mohl jsem použít sady leptaných plechových dílů firmy Eduard. Neskuhrám - ani nevím, kolik ty dvě sady stojí, ale určitě dost na to, abych si je stejně nekoupil. Takže jediné, co jsem si na model dodělal nově, je lopata, kterou jsem vystříhl z olověného plechu, kterým je zajištěn špunt na láhvi s vínem...

K lepení není co říct - byla to jedním slovem balada a já si perfektně odpočinul a navnadil se na další modely. Takže trochu rozeberu zbarvení:
Základem je britská Evropská zeleň v podání spreje Tamiya TS-2. Ta tvořila jednobarevnou kamufláž tanků Royal Armoured Corps cca od roku 1943 až do poloviny šedesátých let. Krom této barvy jsem použil ocelově šedou na obruče pojezdových kol a náhradní články pásů, olivově zelenou na vodotěsný límec na lefetě děla. Dále to byly umělecké olejové barvy odstínů umbra přírodní a okr světlý na stínování a patinu (umbra dobře posloužila při simulaci znečištění od provozních kapalin, okr pak představuje prach). Poslední sortou barviček byly modelářské pigmenty, kterými jsem znázornil rez a spálený povrch okolo výfuků, výmetnic zadýmovacích granátů a ústí hlavně kanónu. Výsledek si můžete prohlédnou na dvou přiložených fotkách...

Model představuje vozidlo "Caldera" roty C 8.pluku Králových Irských Husarů, který se účastnil bojů v Koreji v rámci 29.pěší brigády.

 

15 komentářů:

  1. líbí....a co zespoda?????!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Zespoda?Tam je špinavej jak to prase!

    OdpovědětVymazat
  3. Hele hele hele...jestli si myslíš, že když je to tank, tak se mu může kdokoliv kdykoliv koukat pod sukně... :-D

    OdpovědětVymazat
  4. chceš říct, že jsem KDOKOLIV:-((((???

    OdpovědětVymazat
  5. Ale to jistě ne......ale kdybych tu fotku vystavil tady, tak by se na to ten oný kdokoliv moh podívat přeci...

    OdpovědětVymazat
  6. tak to jo,to je ta...von jí ňák menoval...jo, JINÁ:-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Nooo...... to je vona... hergot - kde já sem jí jenom viděl...?

    OdpovědětVymazat
  8. není to nějaký moc lesklý?Nebo je to jenom podmínkama focení?
    Jestli by to nechtělo kvůli patině přes noc zaparkovat pod lípu ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Doufám, že s těmi modely nehodlám zahájit válku... ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Mudde - matný barvy moc nepoužívám z jednoho prostého důvodu - Absolutně matný povrch vlastně najdeš jen na moderní americké technice. A Centurion je přeci jen už docela šunka (a ještě navíc anglická). V době, kdy se tyhle tanky používali, byl nátěr pololesklý resp. kovově lesklý. Navíc ten lesklejší povrch dobře kontrastuje s tou matnou patinou...

    Helenko - hodlám, ale nikomu to neřikej. Až jich budu mít dost, dám s nima Mackovi záhlavec...;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Hmm vypadá hezky. Ještě abych se taky rozhoupal lepit.

    OdpovědětVymazat
  12. Hm, pěkný..zůstal mi po synovi nedodělanej model Belfastu. Jsem zvědavej, kdy a kdo ho dodělá...
    Možná si bude muset počkat na vnuka, kterýho ještě nemám...

    OdpovědětVymazat
  13. A ještě něco - proč tam jsou tybílé hvězdy ?

    OdpovědětVymazat
  14. Halladine,ty bílé hvězdy tam tehdá sloužily coby označení vozidel spojeneckých jednotek. Pokud vím pro vozidla, která nepatřila US Army, nebylo povinné, ale i tak se na nich objevovalo poměrně často.
    Za druhé světové války se vlastně bílé hvězdy na britských vozidlech také objevovaly poměrně často a nejspíš i ze stejného důvodu...

    OdpovědětVymazat