sobota 20. října 2007

Prosil bych dvojitý HamBorgir

 

Dnes ráno jsem se vzbudil a téměř ihned seznal, že to byla chyba. Škrábe mě v krku, bolí mě hlava a vůbec je mi dneska tak nějak celkově ny pytel. Ale to teď není důležité...

Důležité je, že dřív, než mi skočila na hrb ta chřipka, co se s ní teď snažím vyběhnout, stihl jsem s přáteli zajít na Folimanku za kultůrou. Tu včera večer obstaraly formace Hatebreeder, Amon Amarth a coby zlatý hřeb Dimmu Borgir. To jsem tak v půl sedmé dorazil před sportovní halu na Folimance a vmísil se do davu. Čekání na kamarády mi svým spontánním (rozuměj nechtěným) vystoupením zpestřila dvojice chlapců ve skejťáckých uniformách, která při pohledu na dav fanoušků black metalu málem spadla z prkýnek rovnou do ledových vod Botiče.

Přátelé dorazili se zpožděním pouze půlhodinovým, bleskově převzali lístky a společně jsme stihli poslední tři skladby Hatebreederů. Takže vám o nich nic neřeknu - do včerejška jsem je neznal a od koncertu taky ani ťuk. K vystoupení Amon Amarth vám toho bohužel budu schopen napsat jen o málo víc. Jejich produkci jsem sice slyšel celou a zanechala dojmy veskrze pozitivní, leč byla to má první osobní zkušenost s touhle partou, takže zasvěceně hovořit nedokážu. V každém případě - zpěvák zaujal svým půvabně nakřáplým hlasem a rohem u pasu. Zprvu jsme se domnívali, že naň třeba bude hrát, ale on ne. On z něj v krátkých pauzách mezi písničkami upíjel vychlazený Staropramen (jsem přesvědčen, že na začátku koncertu skutečně studený byl) a pracoval tak na tom, aby byl jeho nakřáplý hlas ještě nakřáplejší.

Dimmu Borgir své fanoušky dlouho napínali. Pauza mezi Amon Amarth trvala takřka 3/4 hodiny, během kteréžto doby jsme si vyprávěli vtipy (Víte například, co dělá lenochod v hořícím lese? Nevíte? Hoří taky!). Nástup na scénu předznamenala dvojice poněkud černých Mikulášů, která později během produkce Dimmu zmizela neznámo kam. Koncert pánové otevřeli skladbou Progenies of the great Apocalypse, ihned poté následoval Vredesbyrd. Až po nich se s fanoušky přivítali. Následovaly tři kusy z In Sorte Diaboli - Serpentine Offering, The Chosen Legacy a The Sinister Awakening. Dále zazněl písničky Stormblast, Sorgens kammer, A Succubus in Rapture, Grotesquery Conceiled nebo Devil's Path. Poslední skladbou večera byl Mourning Palace.

Z řejmě by kluci nebyli úplně ve své kůži, kdyby se jim na koncertě něco neposr... kdyby nedošlo k technickým potížím. Zatímco na Brutal Assaultu v roce 2006 jim začátkem koncertu dělal neplechu zvuk, včera nastaly problémy s vizuálními efekty. "Máme tu drobné potíže se světlem, ale kdyby vám to nevadilo, hráli bychom dál." zaznělo z Shagrathových úst, aniž by se nechal nějak moc rozházet (kteréžto nerozházení by se dalo vykládat jako jisté rutinérství).

Po koncertě se dostavily jakési snahy epesní kulturní zážitek zapít douškem piva, ježto se někdo pokusil doplnit ještě o návštěvu KFC, kde by si zkusil objednat třeba dvojitý cheeseborgir. Ale pak se na to vyborgir a šel na to pivo. Asi jsem měl jít také. Třeba by mi dneska nebylo tak mizerně...

2 komentáře:

  1. my opoždění :o)21. října 2007 v 22:37

    No toto.... Hatebreeder? Máme takové tušení, že to původně byli Hatesphere, a nakonec tam hráli Engel. :o)Za zmínku by také stálo lehké uříhnutí zpěváka Amon Amarth po naprosto brutálním řevu, který střídal popíjením již zmíněného moku. Nicméně slyšet produkci Dimmu Borgir z naprosté tmy je přinejmenším ojedinělý zážitek. Opravdu na ztrátu zvuku z roku 2006 to nemá :o) Myslíme, že bez těchto zajisté drobných chyb by to ani nebyli oni :o) I přesto všechno se jistě nikdo z fanoušků na koncert nevyborgir a pařil dál... :o)Byl to vskutku kultůrní zážitek.

    OdpovědětVymazat
  2. Za přejmenování skupiny se omlouvám......byl sem línej si je přečíst na lístku...

    OdpovědětVymazat