neděle 16. dubna 2006

Jak jsem byl za kultůrou...

Onehdá jsem dostal dopis od jedné kamarádky. Mimo spousty osobních (rozuměj pro širokou veřejnost nezajímavých) záležitostí zmínila i umělecké ambice svého mladšího bratra...
"15.dubna má Mef koncert. Půjdeš?"

Mef? Koncert? On hraje? Jak jsem se na přiložené webové adrese dozvěděl, tak hraje na baskytaru v jedné doom-metalové partičce. Samozřejmě, že jsem šel - neviděl jsem ho už asi šest let a pokud si dobře vzpomínám, býval to fajn kumpán a na pošťáckých táborech jsme spolu nejednu malinovou Deštěnku zkonzumovali... Se slzou v oku zavzpomínal jsem na doby, kdy mne víc než dívky zajímala teplota vody v rybníce a zatoužil dávného přítele vidět. A krom toho jsem byl dost zvědavý, jak se takovej prcek pere s basovkou.

Před sedmou hodinou večerní se nás parta sešla na I.P.Pavlova odkud jsme, dychtivy nevídaného kulturního zážitku, vyrazili směrem k hospodě U Havrana v Hálkově ulici číslo 6. "Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí" říká se a něco na tom asi bude. Na místo jsme dorazili zhruba v 19:00 - v době, kdy měl koncert začínat a nevelká místnost, v níž underground čpěl z každé cihly, byla dost plná na to, abychom se strachovali o to, máme-li si vůbec kam sednout. Nakonec jsme se k jednomu stolu poskládali tak divoce, že pokud chtěl někdo z nás jít třeba pro pivo, musela mu nejdříve uhnout polovina hospody... Za barem stál chlapík, který vypadal jako Danny Trejo ve filmu Od soumraku do úsvitu a celkový dojem z místa dokonale dokresloval...

Nicméně o kulturu jsme nepřišli. Zhruba ve třičtvrtě na osm nám pořadatel oznámil, že koncert začne cca o půl hodinky později. První kus - cover Breaking the law - jsme slyšeli někdy okolo v půl deváté... Pokud se vám zdá, že na tom čase něco nesedí, nevšímejte si toho. Já to včera provedl také tak a zážitek mi to nijak nekalilo... Ačkoliv kamarádovi Sigh of Despair zahráli pouze šest nebo sedm písniček ( z toho tři covery - zmíněné Breaking the law a pak Sweet dreams á la Marylin Manson a Die, die my darling, kterýžto kus já znám v podání Metallicy...), myslím, že na kluky, který si s kytarama hrajou asi tak dva roky, nehráli vůbec špatně... Kam se hrabe Anetka Langerovic. Howgh!

Po Sigh of Despair následovali dvě věci:
1) Po šesti letech jsem si s kamarádem zase pokecal. A měli jsme si toho dost co říct...
2) Vystoupení skupiny Wish of the Night - Nightwish revival. Neptejte se mne, jaké písničky hráli. Neřeknu vám to, protože Nightwish až tak moc v uchu nemam. Ať hráli cokoliv, hráli to dobře...

Postupem času se lehce rozpačitá nálada v sále (způsobená nejspíš decentním zpožděním) plynule změnila v těžko popsatelnou atmosféru, kterou na normálním koncertě asi těžko zažijete. Na normálním koncertě totiž asi těžko budete stát nějakých dvacet čísel od muzikantů...

25 komentářů:

  1. no dobrý a co uši, pořád ještě slyšíš? :))
    ale muselo to být skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo slyšim......sluchadla si na hlasitou dobu už dááávno zvykli...;-)
    Skvělý to bylo. Jooo - zapoměl jsem se podělit o to, jak se kamarád prcek popral s basovkou. Vyrost padouch jeden...

    OdpovědětVymazat
  3. Galahade, na Jane´s jsem zahlédl že v RN snad měli vyřadit Sea harriery , a nahradit je pozemními Gr7 a GR9. Víš o tom něco ?

    OdpovědětVymazat
  4. Halladine...tos mi překvapil... Nic o tom nevím, ale určitě se podívám. Takovýhle krok mi přijde malinko zcestný, protože pokud jde o stíhací schopnosti - pozemní GR.7/9 se námořním FA.2 nemůžou rovnat... No ale lidi sou různý...:-(

    OdpovědětVymazat
  5. Mef? Kde já to žiju?

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko......neplaš se:o) Mef je jen přezdívka. Jinak se jmenuje Martin. Teď, co má tu skupinu, tak si nechává řikat Mefisto bo je to tomu Mefovi docela blízko, není-liž pravda...

    OdpovědětVymazat
  7. Galahade,tak už vím víc.
    Stíhací Sea Harriery prý nejsou dnes zapotřebí, zato Hariery s možností ůtoků proti pozemním cílům jo. A tady budou hlavní úkoly letadlových lodí.
    S Falklandami č.2 se zřejmě nepočítá....
    Nový torpedoborec 45 by prý měl na protivzdušnou obranu stačit.
    Navíc se plánuje použití společně s US flotou.
    ( kouknul jsem se včera na stránky RN - prý to bylo plánováno od roku 2002)

    OdpovědětVymazat
  8. Já sice nejsem odborník,ale pouze informovaný laik, ale i tak si dovolím docela ostrý odsudek. Je to krátkozraký... No ale uvidíme, jak s tim za čas zahýbou ty dvě nové lodě...

    OdpovědětVymazat
  9. Galahade,to už asi půjdou Harriery úplně z výzbroje.....Nastoupí nové letadla,(JSF) i když jsem slyšel, že se Angláni mírně naštvali, protože jim Amíci nechtějí dát celou dokumentaci, a nechat je vyrábět celá letadla.

    OdpovědětVymazat
  10. Koukám, že někdo vyráží za kulturou, asi bych měl taky.

    Jo jinak zařídil jsem se podle tebe a taky si půjčil životopis Montgomeryho a docela se na něj těším.

    OdpovědětVymazat
  11. Halladin: Až bude Harrier historie, bude mi smutno. Druhý takový letadlo už nikdo nepostaví...

    Mistr: Kultůry neni nikdy dost. S tim životopisem neprohloupíš. Je to zajímavý čtení...

    OdpovědětVymazat
  12. a taky filmy...třeba Umírání za dlouhého dne:-)))

    OdpovědětVymazat
  13. DsLTenhle film je pekelně dobrá volba... Věř mi;-)

    OdpovědětVymazat
  14. tak k věcina Montym se mi líbí jeho přístup k vojákum. Kdo byl nakažennej pohlavní nemocí, sšl do chládku za sebepoškozování....
    A taky je dobrá kniha Kruté moře a Muž, který velel mužům

    OdpovědětVymazat
  15. Aaaa... už chápu...:-DAle chvíli mi trvalo, než jsem se chytil...
    Montgomery byl hodně nábožensky založený člověk. Spousta jeho postojů byla dána právě tím. Nejspíš i to s těmi pohlavními chorobami;-)

    OdpovědětVymazat
  16. jo, byl...a hodně ho taky poznamenana smrt manželky. I když se ozývaly i takové hlasy, že byl homosexuální. Ale to byly pomluvy

    OdpovědětVymazat
  17. Bůh dal, Bůh vzal......tak nějak se k smrti své ženy postavil. Potom se oženil s armádou. Ta je sice mnohomužná, ale pořád ženská;-) takže buzerant ne-e...

    OdpovědětVymazat
  18. Neznám, neznám... Já teď dočetla Jiskru života (drsné, ale skvěle napsané, však je to Remarque) a započala jsem četbu Dne trifidů (já vím, umělecká úroveň trochu poklesla, ale taky bomba!)

    OdpovědětVymazat
  19. Helen......já teď zrovna čtu Příběh Malakandského sboru od Winstona Spencera Churchilla... Nečte se to špatně...

    OdpovědětVymazat
  20. Od Churchilla, jo? To může být zajímavé. Já se pak chystám na Krejčíře, když jsme u těch "celebrit". ;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Krejčíř je celebrita?To ani nevim:-D

    OdpovědětVymazat
  22. Pche, zeptej se lidí, kdo to byl Prokop Diviš - budou na tebe koukat jako na ufona. Ale zeptej se, kdo je Krejčíř... Řeknou ti dokonce, i kde bydlí. ;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Prokop Diviš?Ten vymyslel hromosvod, ne...?
    A co vymyslel Krejčíř? Teda kromě tý boudy, kvůli který teď musí bydlet v nějakym zapadákově někde v Indickym Oceánu...

    OdpovědětVymazat
  24. Hehé! Tos mě pobavil. :-) Diviš z toho chudák nic neměl, za to Krejčíř je asi hodně skromný, protože se mi zdá v té boudě být poměrně spokojen. ;-))))

    OdpovědětVymazat
  25. Helen......Diviš z toho možná nic neměl a Krejčíř je třeba i skromný, ale to na věci nic nemění... Krejčíř je v tý boudě spokojen, protože nemůže jinak. Diviše jen nedocenili...

    OdpovědětVymazat