sobota 9. dubna 2005

Ubývají vám netopýři...?

...Ozzy je blízko...

Abych výrok v nadpisu uvedl na pravou míru - dotyčný zpěvák v rozhovoru pro časopis Quo vysvětloval, jak že to s tím netopýrem, kterému ukousl hlavu, vlastně bylo. Na pódiu během koncertu přistálo tělíčko tohoto létajícího savce. Jelikož vypadalo dost bezvládně Ozzy došel k závěru (chybnému), že se jedná o nějakou hračku...no prostě, že ten netopýr není živý. Jenže chudák netopýr živý byl, jen mu světelná show a nakonec asi i ta zvuková malinko rozhodila radar a nebožák to napral do konstrukce pódia - odtud ten bezvládný dopad... Ozzy zjistil, že se zmýlil až když měl hlavičku v krku. Zachoval se jako profesionál - dozpíval, zvracet šel až potom...


A jelikož tato příhoda pochází ještě z dob divokého mládí zpěvákova, z dob, kdy byl frontmanem skupiny Black Sabbath, je už možná jasné, o kom bude na několika následujících řádcích řeč...


Black Sabbath je resp. byla jednou z nejlepších metalových kapel a téměř 40 let, které uplynuly od jejího vzniku, písničkám kouzlo nevzaly. V článku Vkus mých uší (http://galahad.bloguje.cz/110479_item.php) jsem se zmínil, jak jsem se k Sabbathům dostal - otci se kdysi dávno zalíbil základní riff písně Iron man. A mne posléze také. Syrový zvuk kytary, zvláštní, až strojový zpěv Osbournův dává tomu kousku něco, co se dá těžko popsat jinak, než jako "něco navíc", co z něj dělá klasiku žánru...K naprosté dokonalosti je tento přístup doveden v písni Electric Funeral, jejíž základní riff díky tomu zní skoro toxicky.


Zlatá éra této skupiny proběhla v sedmdesátých letech, kdy vydávala alba jako Paranoid nebo Sabbath bloody sabbath... popravdě - tato dvě alba řadí se nejen k tomu nejlepšímu, co vydali Black Sabbath. Písně z některého, případně obou těchto alb najdete na každé sabbathovské kompilaci - vzhledem k titulům jako War Pigs, Planet Caravan, Spiral architect, National acrobat, nebo již zmíněné kusy Iron man a Electric Funeral se asi není čemu divit. Tato dvě alba se řadí k tomu nejlepšímu, co se urodilo na metalové scéně celé...


Black Sabbath mám rád, protože ve mne vyvolávají velmi zvláštní nálady. Mám je rád, protože ve své době hráli něco nového, něco, co tu před nimi nebylo. Dnes ani zdaleka nejsou nejtvrdší, ale byli prostě první, kdo to zkoušel...


Závěrem dodávám, že dne 29.6.05 zahrají v Praze ve své původní sestavě:


           Ozzy Osbourne - zpěv                                  


           Tony Iommi - kytara


           Geezer Butler - baskytara


           Bill Ward - bicí


Potkáme se tam...?

8 komentářů:

  1. Vzpoměl jsem si jak jsem se na koncert BS v původní sestavě dostával před pár lety. Nějak se nám v té době s bráchou nedostávalo peněz a tak jsme se pokusily na atleťáku v Edenu proniknout vchodem pro personál. Došli jsme až ke černému šerifovy a v okamžiku kdy jsme ho míjeli jsem se k němu otočil, palecem ukázal na bráchu a pronesl nonšalatní: "to je pohodě, tenhle je tu se mnou"...černý šerif kývnul jako že OK.....bohužel po prá vteiřnách mu to došlo a těsně předtím než jsme se vmísily do davu nás dohnal a udýchaně pravil: No ..a kdo seš ty!"...na to jsem už němel odpověď, takže jsme bohužel byli vyvedeni za límec..:o))Ale i z náspu vlakové trati za stadionem byl prima výhled. Sešlo se nás tam asi třista na a brali jsme to jako super spontální zadarmovou párty kolem několika bas piv, což si nikdo z platících dovolit nemohl..:o))

    OdpovědětVymazat
  2. :o)))Tak to bylo moooc hezký...
    Něco takového, jako je párty kolem několika bas piv za zvuku třeba N.I.B. bych rád zrealizoval třeba i v tom červnu. Ani nejde o to, že by se mi nechtělo platit za lístek, ale o tu volnost. Člověk si kecne kam chce, baví se s kým chce, popíjí, poslouchá dobrou muziku... jestli tohle není idylka, tak co potom je...?

    OdpovědětVymazat
  3. Black SabbathTehdy jsem si tahala veškerou literaturu a LP z Maďarska. Na hranicích bývalo zpravidla vše zabaveno, tedy pokud se nenašla nějaká správná skrýš. Prahla jsem po koncertě a dnes? Vidíš, 29.6 je za chvilku, kdo ví? ;o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jani,já se asi nechám inspirovat Binárním, sednu si s kamarádama někam na mez a budeme pařit do rána...
    No řekni - kolikrát za život se Ti poštěstí, aby Ti na párty hrála metalová legenda...? ;o)))

    OdpovědětVymazat
  5. galahade,jasně, ta atmosféra je někde jinde a hlavně bez pravidel ;o)

    OdpovědětVymazat
  6. Už se těším na ten mráz, co mi bude běhat po zádech až Ozzy spustí:"...I am Iron man..." ;o)))

    OdpovědětVymazat
  7. galahade,Ozzy Osbourne & Black Sabbath, ty já rozhodně můžu, to bude parádní nářez! Stání u podia: 1295 Kč, stání plocha: 995 Kč, VIP: 1795 Kč. Jenže bude to v hale T-Mobile Park a kdoví, jestli bude něco slyšet ven...

    Ta americká Metallica, co tehdy byla v Brně, hrála totiž před 70.000 diváky na beznadějně vyprodaném fotbalovém stadionu Zbrojovky, a tak koncert slyšelo půl mesta. Muj syn byl tehdy jedním z mnoha, kdo tehdy zůstal před branami, ale i tam koncert slyšel jako kdyby byl uvnitř. Z té pražské haly na Kolbenově ul. nevím, nevím... I když - Ozzy je jen jeden!

    A jen tak mezi námi, galahade, co jsem četl tvůj spot, poslouchám BS celé odpoledne! Díky za skvělý tip!

    OdpovědětVymazat
  8. anquetile,neděkuj mi, já tu muziku nehraju.
    Pokud jde o Kolbenku, ještě jsem tam nebyl, ale mám dojem, že to není hala, ale takové celkem velké prostranství "za plotem" a skrz ten by se nějaký zvuk ven dostat měl...snad...
    Ale podívat se půjdu v každém případě, protože taková legenda tady není každý den...

    OdpovědětVymazat