středa 20. dubna 2005

Bezstarostná jízda

Tak tenhle titulek není tak docela můj. Jen málokdo si asi nevzpomene na kultovní film s Peterem Fondou, Dennisem Hopperem, Jackem Nicholsonem a bezvadnou hudbou. Opisuji nerad, ale také nemám potřebu být originální za každou cenu...
Film ale není přesně to, o čem chci psát. Předmětem následujících řádků
bude hromada trubek a plechu, kterýmžto věcem se, po promyšleném
poskládání do nějakého kompaktního celku, říká motorka. Motorka je bez
jakékoliv diskuze fenomén. Jen málokterá jiná, v podstatě neužitečná,
věc si získala takový věhlas, že se stala životním stylem.

Po
motorce jsem vždy toužil pouze do té míry, do jaké se dá říci, že po
nějakém jednostopém přibližovadle lačnil každý mladý kluk. Tedy nic
moc. Před nedávnem...no, někdy minulý týden, se mi dostalo do ruky
dubnové číslo české verze časopisu Easyriders. Je to časopis pro
motorkáře, jeho jméno je, asi stejně jako v případě mého příspěvku,
inspirováno snímkem zmíněným v perexu a věnuje se pouze čoprům. V
časopise najdete fotografie a stručný popis především na zakázku
stavěných, tučně zaplacených, jedinečných custombiků.

Tyto
stroje už zdaleka nejsou jen "motorky". Jsou to umělecká díla, jsou to
hudební nástroje, jsou to symboly...jsou všechno, jen ne pouhé
motorky... Právě tyhle stroje člověka donutí popřemýšlet o tom, jaké by
to bylo něco takového sedlat. A přiměly k tomu pochopitelně i mne. Na
několika následujících fotografiích můžete potěšit oko pohledem na
dvoukolé skvosty...

Trocha reklamy...

Červený blok motoru vypadá velmi efektně...

Přestavěný Harley-Davidson Night Train...

Tak tohle je stránka z anglického vydání časopisu Easyriders...

...a tohle také...

Bohužel
to nejlepší jsem nenašel. Právě v Easyrideru byl dle pravidla to
nejlepší nakonec zařazen článek o stavbě firmy KC Creations. Ten článek
nesl jméno "Sakra dlouhá Anakonda" a nesl jej zcela po právu, protože
mezi rám a vidlici téhle mašiny by se vešlo děcko na tříkolce. Anakonda
je nádherný stroj, vyzdobený ještě nádhernější airbrushí, kterým by si
s radostí vyzdobil garáž nejeden motorkář, bohužel se mi nepodařilo
sehnat jeho fotku v digitální podobě, takže se s vámi o ten krásný
pohled nepodělím.
Už už jsem si vybíral kasičku, do které si budu
střádat, už už jsem se chystal udělat si řidičák na motorku, když mne
rozhovorem, jehož přepis vám předkládám nepotěšila kamarádka.
Já: "Asi si udělám papíry na mašinu..."
Ona: "Jako na motorku myslíš?"
J: "MMhmm" (ano)
O: "Máš papíry na auto? Jestli jo, tak se na motorku vykašli..."
J: ????
O:"Když neuděláš zkoušky na tu motorku, tak ti vezmou i ty na auto..."
J: "Nedělej prču! Tady ti nevemou řidičák ani kdybys sundala policajta na přechodu..."
O: "Když sundáš policajta na přechodu, tak možná ne, ale když neuděláš zkoušky na motorku, tak jo..."

Nějak
se mi tomu nechce věřit, ale Kocourkov pracuje na plnej ceres, takže
bych to považoval za možný. Pokud je to pravda, na motorku bych se asi
vážně vykašlal a pořídil bych si spíš něco jako...GUNTRIKE...

Ačkoliv to má blíž k motorce než k autu, jako vícestopé vozidlo to může řídit pouze držitel řidičského průkazu typu B...;o)))

5 komentářů:

  1. Jééééé něco takovýho jako je na tý první fotce mám doma...

    asi tááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááákhle
    velký ... na přehrávači DVD .:o))

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že jsi dost velký šílenec do motorek. Chtěla bych se na nějaké takové někdy svézt. :o)

    PS: Myslím, že kámoška s tím odebráním řidičáku má pravdu, ale testy se dají naučit. Ale taky se domnívám, že kdyby se náhodou přece jen nepovedly, tak ještě je tuším možná opravka těch testů. Pokud se do toho pustíš, tak si to jistě zjistíš. Risk je někdy zisk! :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Binární Ládine, Captain America je krásný stroj, jen ten horní výfuk není vymyšlen zrovna hlavou... Jinak tuhle motorku také mám - na obalu DVD filmu Bezstarostná jízda

    dkdk, šílenec do motorek? Snad ani ne, ale tyhle prostě mají něco do sebe. Až nějakou takovou budu mít, tak tě svezu.;o)))

    OdpovědětVymazat
  4. No sice to neni přesně ono, ale je to taky dobrý......dík moc za ty odkazy...;-)

    OdpovědětVymazat