neděle 5. února 2006

A co děti...

...mají si s čím hrát?!

Když jsem byl dítko malé, dupačkám sotva odrostlé, začal pro mne otec schraňovat angličáky. Tedy...on je vlastně začal schraňovat už v době, kdy pracoval na mé výrobě, ale to teď není důležité. Důležité je, že od mala jsem měl slabost pro autíčka. Dnes díky tomu máme v knihovnách před řadami knih vyrovnány řady kamionů od Matchboxu. Hrával jsem si s nimi moc rád a sestřenici, mající slabost pro panenky, jsem považoval za praštěnou. To mi vydrželo i v době, kdy jsem pochopil, že holky angličákům neholdují tak nějak z principu. Později jsem o ní takto smýšlel, protože poslouchala techno... No o tom také někdy jindy.


Ačkoliv má sestřenice, její panenky a ani její hudební vkus nejsou to, co teď chci rozebírat, nedá mi to, abych výše zmíněný rozpor mezi hraním mým (klučičím) a jejím (holčičím) nevyužil pro demonstraci geniality jendé skupiny hraček. Tyto hračky jsou jakýmsi sjednocujícím prvkem - plyšová zvířátka nebo mončičáci chcete-li. Plyšové hračky myslím učarovali každému dítku. Příkladně já (ačkoliv jinak jsem si nehrál s ničím, co mělo simulovat živou bytost) jsem asi do pěti let v posteli přechovával velkého zrzavého plyšového chlapečka v lacláčích, kterému jsem říkal Jájínek. O dva roky déle mi vydržel o chlup menší plyšový tygr. Nicméně stále byl dostatečně velký na to, aby občas suploval úlohu polštáře a já se po něm mohl válet. Od chvíle, co mne opustil i tygr, jsem měl dlouhou plyšovou pauzu, během, které mne namísto plyšáků začly zajímat dílem modely, dílem takový ty uřvaný, copatý...no víte co myslím ne...(?) Další plyšák se v mém životě objevil ve třinácti letech. Byl jsem tehdá na táboře v obci Sedlo u Číměře a na konci pobytu jsme všichni za slušné chování dostali plyšového psíka velkého asi jako Obelixův Idefix. Tedy tak akorát do dlaně. Toho psíka mám ještě dnes. Na hlavičce má takové poutko (Já mu ho tam nevoperoval, s tím už se narodil), za které visí na háčku nad mou postelí...


Před nedávnem jsem zjistil, že není plyšák jako plyšák. Kamarádka (už mi nebaví řikat jí ex-něco-nebo-tak-něco...) mi poslala fotky plyšových hraček poněkud svéráznějšího střihu, než co jsem výše zmínil... Zde jsou...


Krokodýl


žralok


králíček


tygr


jednorožec

11 komentářů:

  1. to je síla!!! Přijde mi to skoro stejné, jako dřevění panáčci (pro děti od tří let!) s motivem pohřebáku a zaměstnanců pohřební služby...dokonce je v autíčku i rakev :-/

    OdpovědětVymazat
  2. Jé......fotky nemáš? Mě tohle docela vyrazilo dech. Když mi o tom řikala, byl u toho kámoš, ten na ní koukal a pak povídá: "Jé...to koupim neteři k Vánocům..."

    OdpovědětVymazat
  3. No......hezký to mají, to jo...:oD Ale tříletýmu děcku bych to nejspíš nekoupil...

    OdpovědětVymazat
  4. ještě jsem z této série viděl žlutou kačenku se šípem uprostřed hlavy - doporučil jsem ji kamarádovi jako dárek pro přítelkyni, která se jmenuje Kačka... Oba jsme se tomu nasmáli, ale raději do toho nešel, neboť ona má trošku jiný smysl pro humor... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Helea jsou to vůbec hračky pro děti?

    OdpovědětVymazat
  6. Kyklope - tu kačenku jsem neviděl. Ale ten nápad, který jsi dostal mi trochu připoměl besídky pánů Šimka a Grossmanna. V jednom dialogu rozebírali vhodný dar pro dívku. Grossmann povídal, že dívce koupil takový hezký věneček se stužkou, na které bylo napsáno "Spi sladce" a on, že tam ještě dopsal "Jituš" a divil se, že na něj poslala psy...

    Jago - vůbec nevím, ale pravdu díš, naznačuješ-li cosi o nevhodnosti takové hračky pro tříletého svišťě...

    OdpovědětVymazat
  7. hnůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůs dětem se to nelíbí tfuj tfuj fuj fujtajbl tfujtajbl!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat