sobota 5. března 2005

Má záliba ve Francouzštině...

...aneb soukromé paradoxy

Tak jsem se zapsal na kurzy Francouzštiny. Asi není důvod se tím nějak extra chlubit, přece jen je to významný světový jazyk. Pokud někdy zavítám do Francie asi se jeho znalost bude hodit, jelikož jak jsem již jednou napsal (http://galahad.bloguje.cz/110863_item.php), Francouzi jsou národ hrdý a nutno podotknout, že někteří mají sklon tuto hrdost projevovat nevhodně tím, že odmítají komunikovat jakýmkoli jiným jazykem, zvláštěpak Angličtinou...prostě jako zakomplexovaní puberťáci...


O důvod více ponechat toto rozhodnutí bez povšimnutí - ČVUT je vzdělávací instituce spíše s technickým zaměřením, přesto však katedra jazyků FS ČVUT nabízí kurzy několika jazyků mezi nimiž Francouzština nepůsobí nikterak exoticky... Při zápisu předmětů dalšího semestru nemohl jsem si nevšimnout kurzu "Indonézština začátečníci"...


Zkrátka...říkám si, ptám se sám sebe, má-li mé nadšení pro Francouzštinu nějaký racionální základ... Ono totiž trvá docela dlouho, ale hlavně je v přímém rozporu s mým názorem na Francouze. Nu což - ne vše musí být podloženo racionální úvahou.


Tak se stalo, že jsem začal studovat jazyk, jež mi bůhví proč léta ležel v hlavě. Ten zápis byl vlastně takový hec - seděl jsem tak s kamarádkou na studovně u počítače, ona dumala nad tím, co by si ještě mohla zapsat. Toho času měla zapsány již dva jazykové kurzy a pořád jí to bylo málo, tak brouzdala na stránce katedry jazyků a čas od času se mne zeptala co si ještě má zapsat. Zřejmě aby se vyhnula jednotvárnosti, občas to proložila prostým příkazem: "Poraď!"... A já tam tak koukal na ten nápis Francouzština začátečníci, tak jsem jí poradil... Leč děvče stále s něčím nespokojené, nedalo se snadno a na tyto rady reagovala (za jisté situace) roztomilým: "Když já nevííím..."


"Když si to zapíšeš, jdu do toho taky..." zněla moje poslední nabídka a byla přijata. Trochu mne to překvapilo, trochu i vyděsilo, ale zápis jsem dle do dohody provedl (...nebudu měkkej...) a ani jsem se do toho nemusel moc nutit.


Už jsem byl na první hodině, naučil jsem se tam jeden vtip a napočítat do deseti... Asi mě to bude bavit a to i díky paní profesorce Jírovské, která kurz vede způsobem, jež vylučuje nudu...


Nicméně okolnosti mého zápisu mne nutí podumat. Vůbec to nebylo poprvé, co jsem se nechal do nějakého podniku uvrtat od ženské. Nebudu pitvat, čím by to tak mohlo být a prostě jen konstatuji, že někteří pánové, pokud jde o ženské, celkem vzato jednoduchý mechanismus ;o)))

5 komentářů:

  1. Francouzština je krásný jazyk, podbarvená nejedním aspektem jednoduchého mechanismu ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. Až by jednoho napadlo, že na vývoji tohoto jazyka se jednoduchost mechanismu podepsala více, než kde jinde...;o)))

    OdpovědětVymazat
  3. Mluvíme neustále o francouzštině, že ano? :o)

    OdpovědětVymazat