čtvrtek 31. března 2005

Apocalyptica

Pekelná muzika
Asi neexistuje jiná skupina, která by ve mě zanechala tak rozporuplné pocity jako tahle finská čtveřice. Ještě donedávna jsem ji vlastně neznal. Jelikož hraje coververze písniček od Metallicy, poznat jsem ji chtěl. Líná huba holé neštěstí, jak praví jedno z mnoha našich moudrých přísloví. To ale není můj případ, takže po jedné návštěvě u kamaráda jsem si domů nesl jejich album "Four cellos play Metallica", abych jej doma pln očekávání vložil do své Hi-Fi věže.

Výsledný dojem byl, jak už jsem se zmínil, mírně rozpačitý. Kluci se snažili, to jim neupírám, ale nějak to nebylo to pravé. Ono se asi není čemu divit - čtyři cella nejsou standartní složení smyčcového kvarteta, a tak i projev tohoto tělesa je nestandartní. Zkrátím to - něco tomu chybělo a já, jelikož jsem se těšil na famózní zážitek, jsem byl zklamán. Tohle zklamání samozřejmě dost ovlivnilo můj názor na Apocalypticu, která mne nějak přestala zajímat.
A pak to přišlo... kamarád ode mne chtěl půjčit Commandos (tak o téhle neprávem dědkovatící hře se také někdy zmíním...), došel jsem tedy za ním s CD v kapse. On, jako správný student, má plný počítač mp3 souborů, které se právě chystaly sbourat budovy kolejí ČVUT v Podolí a přilehlé okolí.
"Nazdaaar, máš ty...? Máš ty Commandos - to je paráda. Sedni si , něco ti pustim." Načež se z kamarádova kompu začly linout první tóny písně Path z alba Cult od skupiny Apocalyptica... Zas mne začla zajímat. Nechal jsem si to vypálit na RW a pln očekávání (zase) si ten poklad odnesl domů.
Album jsem si poslechl celé (od té doby nejméně 20x) a onen na začátku zmíněný rozpor byl na světě. Cult je geniální album a já mám doteď problém uvěřit tomu, že ty zaskřípané coververze Metallicy a Cult jsou produktem těch samých lidí...
Cult mohu vřele doporučit. CD obsahuje 13 skladeb - 11 originálních a jako bonus coververze Until it sleeps a Fight fire with fire od Metallicy (od koho jiného...).

7 komentářů:

  1. Mám od Apocalyptiky snad všechno!!!!
    Cult mě posadil do židle, nemá chybu! ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. Jó, Metallica !!!Dodneška pamatuju na jejich brněnský koncert, já měl tehdy bohužel odpolední službu. Od lužáneckého stadionu mne dělí snad 10 kiláků vzdušnou čarou, ale já stál v černé noci na lodžii a řvoucí metalová hudba se nesla nocí až ke mně.
    Když jsem slyšel burácet Nothing Else Matters, měl jsem husí kůži na těle, jako kdybych byl přímo tam...

    OdpovědětVymazat
  3. Jó, Metallica......mám tuhle squadru rád. Jednak je to jedna z mála skupin, u kterých zpěv nekazí dojem ze skladby, a pak je to prostě kvalita. Musím se však přiznat k jedné eckelhaftózní úchylce - Ze všech písniček, které jsem od Metallicy kdy slyšel se mi nejvíc líbí coververze "Whiskey in the jar" a "Astronomy" - obě k nalezení na albu Garage days Inc.

    OdpovědětVymazat
  4. Od Metallicy mám to dvojalbum se symfonickým orchestrem - to je moc fajn a jeste vice by se mi páčilo, kdyby bylo bez zpěvu.

    Metal mi nevadi, ale nemusim ho, ale posloucham (vedle mnoha jineho) jeste "tvrdsi" HardCore (H/C), ktery me ovlivnil hlavne pro jeho směřování, zásady, aktivismus, texty. METAL = muzika. HARDCORE = životní styl, filozofie, srát na systém, být sám sebou.
    Metal je pro me pomerne komercni zalezitost. A to co se v TV predklada jako H/C je pouze produkt a "hardcoristi" to fuckuji. HC se zije v klubech, kde jsou divaci od kapely 20cm...

    Minuly tyden jsme byli na industriálních Einsturzende Neubauten a když Unruh behem skladby brousil karboflexkou, pouštěl kompresory a řezal do pružin, bylo to fantastické. Jeden z nejlepsích koncertu mého života. http://www.alezi.bloguje.cz/129854_item.php

    Cauky

    OdpovědětVymazat
  5. Inu......každý má to své. O metalu si nemyslím, že by byl komerční záležitostí. Záleží hodně na tom, čemu říkáš metal, anebo o které bandě mluvíš. Třeba Metallica je asi proveřená opravdu zbytečně moc, ale Bolt Thrower nebo Cradle of Filth - to je pro fajnšmekry, protože nikdo jinej to snad ani nebude považovat za muziku...;o)))
    E.N. neznám. Rád bych to napravil, ale bohužel nemám páru, jak se k jejich muzice dostat...

    OdpovědětVymazat
  6. my s Humorousemrádi Helloween ........njn, jsme už tsří pardálové..........

    OdpovědětVymazat
  7. Tak moment......jestli je poslech Helloweenů měřítkem stáří, tak bych si asi měl pořídit hůl nebo chodítko...;o)))
    Já je mám také rád. Tvrdé, leč melodické...

    OdpovědětVymazat