pondělí 19. února 2007

S kůží na trh

Pardubický kitsalon

Dovolil jsem si drobný up-date a doplnil fotku, na níž je vidět i můj příspěvek vysoké úrovni soutěže

Onehdá jsem se i poměrně dlouze rozepsal o tom, jak mě Pardubičák do Hradce na soutěž tahal a já se nedal. Pardubičák vytrval a zvítězil. Nejen, že mě dostal na jinou soutěž konanou o tři týdny později, ale vyhecoval mě natolik, že jsem si dokonce i zasoutěžil. On jako člen pořádajícího klubu soutěžit nemohl, ale ujistil mne, že jinak by do toho šel prsama.

Z nevelkého množství modelů, za něž se nestydím, jsem vybral dva, které by snad mohly snést srovnání s profesionálnější konkurencí a s cca dvoutýdením předstihem je zaregistroval (z čehož vidno, že kolegu z Pardubic to přesvědčování moc úsilí nestálo;). V kategorii T3 - pozemní technika pásová v měřítku 1/72 a menší - jsem zkusil štěstí s Challengerem II a v kategorii T7 - pozemní technika pásová v měřítku 1/35 a větší s Centurionem. Večer před odjezdem přepečlivě oba kousky zabalil. Jakkoliv jsou oba poměrně bytelné (to by tanky nakonec i měly být... i když jsou jen z plastu), celou cestu jsem tašku s oběma krabicemi choval na klíně opatrněji, než kdybych vezl vajíčka... Takto jsem za poslechu muziky z produkce skupiny Rage a orchestru Lingua Mortis strávil poměrně příjemnou hodinku cestou do Pardubic a vlastně i posléze návrat domů...

Po vstupu do budovy Pardubické Univerzity, kde se soutěž konala, mi Pardubičák v rychlosti dal nějaké instrukce, které jsem nějak nestihl sledovat, takže jsem se pak asi třikrát ptal šéfa pořadatelského týmu co a jak. A pak to přišlo - sebral jsem se a šel své modely vyložit na stůl. Když jsem k příslušnému kusu nábytku přišel, zhrozil jsem se, neb na něm v tu chvíli bylo pár kousků, mezi něž jsem se ty své styděl postavit. Když se nejbližší čumilové vzdálili, pochlapil jsem se, modely vybalil a postavil vedle jejich konkurentů, které jsem se následně jal očumovat a zcela propadlý soutěži hodnotit šance na úspěch...

Po velmi intenzivní prohlídce modelů v "mých" kategoriích jsem se šel podívat k letadlům. Poněkud rozladěn velmi malým počtem Spitfirů, jakož i britských letadel vůbec jsem se rozhodl, že na příštím ročníku prostě paví očka budou, i kdybych je tam měl dotáhnout sám! (Poznámka: Autor jest při plném vědomí a uvědomuje si, že prohlášení, jež učinil výše, bude použito proti němu). Prohlídka soutěžních modelů byla časem vystřídána prohlídkou zboží na pultech přítomných prodejců. Ne - vlastně ne. Prohlížel jsem si záda lidí, kteří si prohlíželi záda lidí, kteří si prohlíželi zboží na pultech přítomných prodejců. A tak jsme se s pardubičákem celkem záhy sebrali a šli se najíst ke Starýmu Slonovi. Zbaštili jsme půl kila velice chutně upravených fazolí a v příjemné hospůdce v družném hovoru setrvali skoro dvě hodiny.

Když jsme se vrátili do budovy univerzity, u prodejců bylo již mnohem volněji, tak jsem začal nakupovat. Tuhle něco, tamhle něco... Za řeč stojí snad jen můj třináctý Spitfire. Za řeč stojí proto, že jsem právě před chvílí rozhrabal své skladiště, abych je spočítal. Z hlavy to nějak nešlo. Jak to budu dělat, až jich bude těch plánovaných čtyřicet, na to se mě třeba zeptejte...

Výsledky soutěže byly vyhlášeny někdy okolo páté hodiny. Nevyhrál jsem ani ň a ani jsem se tomu příliš nedivil. Ostudu jsem si ale neudělal a strávit pár hodin ve společnosti lidí, kteří mají stejné postižení jako vy, to je vždy velmi povznášející a napraví to nejeden šrám, který na náladě zanechal pracovní týden.

Eagle

F-15E Strike Eagle

hornet

F/A-18F Super Hornet (VFA-102 "Diamondbacks")

seaking

Westland Sea King AEW.2

skyhawk

A-4N Skyhawk izraelského letectva

starfighter

F-104 Starfighter

stuka

Ju-87G Stuka

vrak

Vrak tanku T-55; vítěz kategorie T7

firefly

Sherman Firefly Mk.Vc kanadského pluku Sherbrooke Fusiliers

strvstrv

Švédský tank Strv-103c

plrs kub

Protiletecký systém 2K12M "Kub" ; V pozadí si povšimněte skutečně výrazné "osobnosti" britského tanku Whippet z WWI. Nalevo od něj vítěz kategorie, napravo pak má troška do mlýna:-)

 

16 komentářů:

  1. Akorátby mě zajímalo, kam dávají ti, co tvoří \"Vraky\" ty zbývající díly ... použijou to někde jinde nebo to jde na nějaký NoName vrakáč, odkud pak berou když dělají jiný vrak?
    Ale jinak... paráda.

    OdpovědětVymazat
  2. škoda, že jsem tam nezajel se mrknout. už dlouho jsem nebyl na nějaké pořádné výstavě. jinak mi to připomíná, že mě stále doma čeká spousta modelů na dolepení

    OdpovědětVymazat
  3. Kamio, když se podíváš na vrak toho téčka, jistě tvému bystrému oku neujde, že na něm vlastně chybí jen jedno pojezdové kolo a pásy. Obé se coby náhradní díly hodí vždycky...

    Gombo, máš pravdu... myslím, že právě proto vyhrál;-)

    Mistře, nerad bych prohluboval tvé neuspokojení, ale skutečně jsi prohloupil. Vystavené modely všechny (prý dokonce i včetně těch mých) stály za to. Očumoval jsem chvíli i výstavku juniorů pardubického modelářského klubu a kdybych měl co, tak smeknu...

    OdpovědětVymazat
  4. Galahadeto se ti ani nedivím. Většinou na těchlech soutěžích jsou nádherné modely. A co se týče té tvé čtyřicítky Spitů tak osobně bych si chtěl udělat aspoň takovou padesátku \"Pekelných koček\" samozřejmě v různých markincích palubních skupin :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mistře,Hellcat je hezký éro... ale, že by bylo potřeba mít jich doma padesát? Pro mě těch čtyřicet Spitů bude reprezentovat vývoj letadla od prototypu po poslední sériově vyráběnou verzi. Navíc jen v britském letectvu létaly Spitfiry v tolika kamuflážích, že každý z těch čtyřiceti modelů skutečně bude jiný... u toho Hellcatu se ti tohle nejspíš nepovede. Vývoj vnější konstrukci příliš nepoznamenal a pokud jde o kamufláže, tak vyjma oranžového zbarvení, které nosily bezpilotní cílové letouny, používané pro střelecký výcvik, létaly Hellcaty vlastně jen klasické šedomodré námořní kamufláži... K čemu ti jich tedy bude tolik? Neber to tak, že ti do toho chci kafrat - historii Hellcatu v malíčku rozhodně nemám a rád se nechám poučit...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Galahade Galahade....tak to abych tě vzal za slovo... a několikrát... :-)))

    a co se týče spitů...

    \" Tuhle něco, tamhle něco... Za řeč stojí snad jen můj třináctý Spitfire. \"

    co budeš dělat, až jich budeš mít v polici 24 jak já teď? :-)))


    \" Jak to budu dělat, až jich bude těch plánovaných čtyřicet, na to se mě třeba zeptejte... \"

    já se neptám, já jich plánuju cca 130 :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Noooo.....to sem si mohl myslet, že mi tu budeš dělat ramena:-)))
    Abys věděl, tak těch Spitů nemam třináct, ale čtrnáct - sem se zase nedopočítal.
    A 130 Spitů je nějak moc ne? Chceš konkurovat Hrubiskovi, přiznej se!
    Do něčeho takovýho bych já už zase spadnul nerad - to už by byla taková úchylka, jako třeba dvacet kusů Spitfiru Mk.V a tak podobně...:-)

    OdpovědětVymazat
  8. 130není zas tak moc...

    velký bratr Hrubisko jich má násobně více...

    ( pro ty co toho šamana neznají: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2003/11/stuff_eng_hrubisko_spitfire.htm )

    ono záleží jak moc chceš ty verze pitvat...

    dvacet spitů Mk V může skutečně představovat pokaždé jinou variantu... spousta motorů, různé rozpětí, použití protiprachových filtrů, zbrojní variace....

    skus si to za domácí úkol prokombinovat ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já vím, že pětek se dá postavit hromada......a každá bude jiná. Ale jde tu taky o to, jestli pak na ty konstrukční varianty taky seženeš nějakej kabát. Matně si vzpomínám, jak někdo na nymburku sháněl kabát na Spita Mk.V s Vokesem a křídlem typu \"c\" bez koncových oblouků... A nenašel... Jinými slovy - jednotlivé konstrukční prvky, použité na Spitfiru Mk.V, se dají kombinovat do haleluja, ale nejsem si jist, jestli ve všech takových kombinacích skutečně létali... takže myslim, že tak těch šest až osm pětek by bylo rozumných...:-)

    A pokud jde o Hrubiska - na ipms Stockholm sem zahlíd číslo 111. To rozhodně neni násobně víc, než 130;-)

    OdpovědětVymazat
  10. no... to byl Olas, já vím, taky psal, že má tuhle konfiguraci potvrzenou, jen fotku nemohl sehnat... :-)

    nakonec, k těm 130 kouskům mě přesvědčil právě on... a chvíli mu to dalo... :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Myslim, že to byl on......co si pamatuju, tak byl problém v těch koncovejch obloucích... na všech fotkách céček s Vokesem maj křídla celou elipsu...

    OdpovědětVymazat
  12. :-) vedle jak ta jedle

    OdpovědětVymazat
  13. Ale...?Jakto? Sháněl jsem fotku osekanýho céčka s Vokesem po všech čertech a nesehnal nic...

    OdpovědětVymazat
  14. Galahade,díky za up-date, je na co koukat. I když být při tom, vydá za všechny fotky, tak alespoň takhle, pro nás, co nemohly.

    OdpovědětVymazat