neděle 29. května 2005

Prodám kompa...

... i s podvalem :o)))

Je tomu cca 10 let, co mi naši koupili můj první počítač. Byl jím produkt firmy Atari nesoucí poetické až mazlivé označení 130 XE. Moc jsem tomu nerozuměl, takže veškerá činnost, kterou jsem s ním vykazoval, omezovala se pouze na zapnutí/vypnutí a hraní her. Jejich technická úroveň se ani před těmi deseti lety nedala srovnávat s tehdejším standartem, ale některé přeci jen zaujali. Znáte třeba Sea Wolfa? To ovládáte takovou mrňavou ponorku a pomocí jakýchsi min potápíte konvoje lodí, kterých je nad vámi dost a dost. Aby to bylo trochu napínavé, občas se té mině postaví do cesty bitevní loď, která má tu nepříjemnou vlastnost, že je nezničitelná a miny vrací odkud přišli, tedy k vám. Čas od času se také objeví nějaká jiná ponorka a jde po vás... zkrátka takový hoooodně starý předchůdce dnešního Silent Huntera.


Budeme malovat. Tuhle činnost jsem ještě na vlastní kůži nevyzkoušel, ale slyšel jsem o tom vyprávět kde koho horory, jaké by nenapsal ani King. Když o tom přemýšlím, je dost divné, že se mi malování více než dvacet let vyhýbalo. Věděl jsem, že jednou to přijít musí, a tak jsem tuhle jobovku od mamky přijal poměrně klidně a vlastně mne vyvedlo z konceptu jedině to, že jsem musel zpod postelí vytahat krámy, které se pod nimi po léta shromažďovaly. Krabice s angličákama, s troskama modýlků, moje zánovní kanady zabalené v igeliťáku (ty mi teda vůbec neudělali radost - budu si je muset nechat podrazit, protože jsou ošmajdaný a chozením v nich bych si dost nahlas řekl o zlomeninu kotníku)...a můj první počítač. Tak se tam válel, prášilo se na něj (na krabici), nic nedělal a zabíral místo. Po jeho boku totéž činily i kazetový přehrávač a krabice s kazetama.


Abych pravdu řekl, vůbec nevím co s ním. Ta mašinka je funkční, tak mi přijde poněkud kontraproduktivní nechat ji zapadat prachem pod mojí postelí, nebo dokonce vyhodit... Jestli by se našel někdo, kdo by našel využití pro starý počítač Atari 130XE, nechť mi dá vědět. Určitě se dohodneme...


 

6 komentářů:

  1. Ja bych ho mozna i chtela mam doma jeste stale funkcni didaktik gamma z roku 1989 a je to teda nostalgie ..
    dej vedet za kolik ...

    OdpovědětVymazat
  2. LucyJá ani nevim kolik stál... a tu funkčnost taky budu muset vyzkoušet. dám ti vědět...

    OdpovědětVymazat
  3. No to už je pomalu starožitnost,já bych ho vyzkoušel, dobře zabalil a nechal :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Halladine,zabalenej a nechanej byl doteď... :o))) Myslim, že na bezcílný povalování se pod mojí postelí je ho škoda...

    OdpovědětVymazat
  5. ATARI130xeNo ja by som mal on zaujem.
    Moze byt aj dobierka?

    OdpovědětVymazat
  6. No člověče......nějak se určitě domluvíme. Jenom sem už nepočítal s tim, že se někdo ozve, takže se budu muset podivat, jestli je to všechno v pořádku...

    OdpovědětVymazat