sobota 14. května 2005

Let there be ROCK...

..nebo uvidíte ten tanec!!!

                                        HOřící nápis


Jsou kapely, jejichž hudba vás posadí na zadek. A pak jsou kapely, které vás naopak celkem spolehlivě ze židle zvednou. Svižné tóny, jednoduché kytarové linky, mající těžko popsatelnou schopnost vás donutit alespoň si podupávat do rytmu...


Takovou muziku, která tohle umí (alespoň se mnou určitě), produkuje australská skupina AC/DC už více než třicet let. Zvláštní je, že jádro AC/DC vůbec není australské – bratři Angus a Malcolm Youngové, kteří skupinu založili, jsou Skoti. Ve Skotsku se narodil i tragicky zesnulý první zpěvák skupiny AC/DC Bon Scott. Kapela byla založena počátkem sedmdesátých let, první koncert (v Sydney) měla v roce 1973 a první singl vydala o rok později.


V současné době AC/DC hrají v sestavě, která se ustálila v roce 1994. Tvoří ji už zmínění bratři Youngové, dále zpěvák Brian Johnson, baskytarista Cliff Williams a bubeník Phil Rudd.


Jak už bylo řečeno, jejich hudba je velmi svižná a na některé jedince může fungovat jako nabíječka. Vstáváte-li brzy ráno, věřte, že třeba takový Thunderstruck vás probudí lépe než silně řvoucí budík. Spousta jejich písniček mi bůhví proč přináší takovou letní náladu, čehož dost často využívám v zimě.


AC/DC za dobu své existence stvořili velké množství chytlavých melodií. Hodně jich najdete na Razor’s Edge a Back in black je peckama doslova nabitý.


Kousky jako již zmíněný Thunderstruck, Highway to Hell, For those about to Rock, Big Gun, The Jack nebo Riff Raff netřeba nikomu představovat, takže zkusím zapojit čtenářstvo a zeptám se: Líbí se vám AC/DC ? Pokud ano, který jejich kousek právě vám spolehlivě zvedne náladu?           


                                                  Dělo


                                                 Zdar všem rockerům... ;o)))


8 komentářů:

  1. Let AC/DC lives !Dík za inspiraci! Od rána mi znějí v uších jejich písničky, jedna lepší než druhá! Věru těžko bych vybíral tu nejlepší...

    OdpovědětVymazat
  2. Je fakt,že dobrých písniček mají mraky, ale jedna musí být ta nej... Pro mě je to již několikrát zmíněný Thunderstruck.

    OdpovědětVymazat
  3. To mi povídej,po ránu si vždy pustím pár písniček, které mě proberou víc, než hrnky s kávou :)
    AC/DC - Hells Bells,
    sice postarší kousek, ale bezvadný! Myslím si, že tato muzika musí jednotlivce oslovit. Je v ní dravost a melodičnost, která se mi líbí. O útoku decibelů by mohl leckdo v mém okolí povídat ;)))

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznávám, že Hells Bells jsem neslyšel nebo o tom nevím. Ale určitě to napravím...
    Pak mám také rád Stiff upper lip.

    OdpovědětVymazat
  5. Highway to HELLMaj všechny uplne nejlepší, žádná není špatná!! Ale tahle to votevírá!!:) Mam kompletní sbírku originálních CD od AC/DC a udelal jsem si z nich asi dvacet pecek na jedno CD který mi hraje furt dokola doma!:) Jo, a abych se pochlubil, když byli na tiskovce v praze, pred pár lety na jejich druhým koncíku, tak mě můj best kámoš vyfotil zrovna když kráčeli přede mnou a vypadá to jako že spolu kecáme!:) jsou okamžiky v životě, který se nezapomínaj....:)
    AC/DC forever!!

    OdpovědětVymazat
  6. Jooooo, dobrý......ale HELLOWEEN mám stejně jako No_1

    OdpovědětVymazat
  7. Humorousí,Helloween jsou velmi dobrá skupina... taky se o ní někdy zmínim.

    OdpovědětVymazat