pátek 28. září 2007

Já CHCI zaplatit vstupný!!!

 

Vyhlédl jsem dnes po ránu z okna své ložnice a má bolavá hlava mi oznámila, že dnešek nebude dobrý den na courání po leteckém muzeu.

Ale protože to nezáleželo jen na mě, převlékl jsem se za člověka a vyrazil. V poledne jsme se na Florenci sešli s kamarádem společně se odebrali za letadýlkama. Od rána chcalo jak vo zlatou přilbu, jedné suché chvilky jsme proto využili k prohlídce venkovní expozice. Ta zjevně prošla drobnou reorganizací, objevilo se několikero nových exponátů - většinou dopravní stroje čerstvě vyřazené z aktivní služby, které někdo jen odtáhl ze stojánky na letišti na nové stání v expozici muzea. Tu a tam nějaký ten zrenovovaný nebo prostě jen z depozitáře vytažený stroj - za všechny An-26, Il-14, cvičná varianta bombardéru Il-28, nebo krásně zrenovovaný Tu-104.

Dopraváky zaujaly místo, které dříve patřilo sestavě stíhacích bombardérů, kterými disponovalo československé letectvo tak od šedesátých let. Není divu - na tomhle prestižním stání je relativně nejvíc místa a dopraváky by se jinam asi nesložily. Stíhačky se odstěhovaly do nově zpřístupněných prostor za hangárem, který mapuje vývoj letectví v Československu ve dvacátých a třicátých letech.

A přišlo zklamání. Letadla jsou ve stále horším stavu. Jen když vezmu své srdeční záležitosti - Phantom FGR.2 má poškozené nůžky na přední podvozkové noze. MiG-23MF číslo 3646 - celkem známý "Hell Fighter" s čertem na směrovce - má zmrzačenou pravou podvozkovou nohu. Prázdný pneumatiky nepočítám a vyblednout ty éra snad nechávají naschvál. Já chápu, že údržba něco stojí a serpenízka doma nemáme nikdo, ale na druhou stranu - na nový kiosek se peníze našly. Nový kiosek je fajn věc, aklidně bych se bez něj obešel, kdybych se nemusel koukat na mrzáky, z nichž někteří jsou rok od roku v horším stavu. Totéž platí i o volném vstupu. Nezlobte se na mne pánové a dámové, ale když velkoryse odmítáte vybírat vstupné, tak nefňukejte, že nemáte peníze!

I když možná chápu. Při procházce druhoválečnou expozicí jsem si už poněkolikáté velmi zblízka prohlédl Arbitera Elegantiae mezi letadly (kdyby někdo nevěděl ) a obvyklé až extatické pocity byly tentokráte doplněny ještě jedním detailem. Na křídle kousek za náběžnou hranou se táhla asi deseticentimetrová rýha. Kdyby mi někdo ryl klíčema do exponátů, tak se na tu údržbu asi vyfláknu taky...

18 komentářů:

  1. A co hlava?Že když se jí dají ty správné podněty tak přestane bolet během chviličky?
    To je nejlepší léčba.

    OdpovědětVymazat
  2. Nooo......nepřestala. Normálně jsem musel kamarády opustit, protože byvše jako mátoha, stejně jsem tam z toho moc neměl...

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, jo to jsou ty prochlastané večery...

    OdpovědětVymazat
  4. Byv, Galahade, byv, ne byvše. Ale ještě lepší by bylo \"jsa\"! (Přátelský škleb)

    OdpovědětVymazat
  5. Jago......to je hezký, že ses taky ukázal. Jen je blbý, že tě k tomu člověk musí takhle vyprovokovat *mrk*

    OdpovědětVymazat
  6. Galahade,já tě z povzdálí sleduji pořád... (double blink)

    OdpovědětVymazat
  7. No jo,ale nehlásíš se *triple blink*

    OdpovědětVymazat
  8. Čekám,že se ve vhodnou chvíli do věci vložím (multiple blink, mám něco ve voku)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to......ti asi začnu řikat mrkací panenko. Ne kvůli tomu čekání, kvůli tomu tiku *vyplazenej jazyk*
    Kvůli tomu čekání bys mohl dostat titul \"Blanický rytíř\"

    OdpovědětVymazat
  10. Jak tak koukám, naturální smajlíci jsou daleko veselejší než zastaralé tečky a závorky. Jen operátoři to nechtějí pochopit a sobecky poskytují jen 165 znaků v sms. *rozverný úsměv*

    OdpovědětVymazat
  11. To řikám furt,že sou to ňoumové... *posměšně-spiklenecký mrk*

    OdpovědětVymazat
  12. Omyl,blaničtí řitíři chrápou, já bdím! Ostatně nevím, co by tomu řekli v bruselské centrále NATO (prosté konstatování bez emocí).

    OdpovědětVymazat
  13. Jago...Mě je fuk, co dělají Blaničtí, když stále ne a ne a ne z toho Blaníku vyjet, stejně jako je mi fuk, co děláš ty, když ne a ne a nekomentuješ... Proto si ten titul plně zasloužíš *mrk*

    OdpovědětVymazat
  14. Ad NATO...občas se objeví zbraň, kterou si někdo upeče jen tak sám pro sebe a organizaci jí nepučí... američani budou mít protiraketovej systém, my máme plnej kopec rytířů...

    OdpovědětVymazat
  15. Nejsme sami,ekvivalent blanických rytířů mají i jiné země. Ostatně naši rytíři nechrápou jen v Blaníku; ale to je orý vojenské tajmství. Já bych se spíš spoílehl na ten Brusel.

    OdpovědětVymazat
  16. Jo vidiš to......já zapoměl na Rusy a jejich Ilju Muromce-slunéčko jasné...
    Hele ten Brusel... ono to od Paříže neni až tak daleko a ta už jednou zklamala...

    OdpovědětVymazat