neděle 29. dubna 2007

Dobře utajená kultura

aneb v krytu a na hadry...

"Jééé promiň - já si vzpoměla, že jdu večer na koncert." napsala mi kamarádka, když jsme řešili, co se sobotním večerem a evidentně předpokládala, že muzika crossoverové kapely Sixteen shades of Grey , která se postarala o zkulturnění včerejšího večera, by mě asi nezaujala. Leč já jsem hlava otevřená a jako takový jsem přístupný lecjakým experimentům. A navíc jsem beztak neměl jinak do čeho píchnout, tak jsem se sebral a na ten koncert šel také.

Konal se na žižkovské Parukářce. Teda...vlastně pod ní. Stoupali jsme chvíli s narůstající nechutí do schodů, abychom posléze vlezli do prvních otevřených dveří. Tyto patřily podzemnímu krytu a shodou okolností i klubu, v němž se koncert konal. Vzhledem k tomu, že jsem nikde nezahlédl ni jediný plakát upozorňující na grandiózní hudební zážitek, považuji vstup do správných dveří za náhodný úspěch. Z hlediska diváckého pohodlí mi to přišlo celkem k duhu, protože do prostor, které náleží klubu se vejde tak padesát lidí a něco mi říká, že s trochu mohutnější reklamou (vlastně - s jakoukoliv reklamou) by návštěva mohla možnosti klubu dalece překročit a já bych se za celou dobu ani k pípě neprotlačil (o muzikantech nemluvě).

Kapely hrály dvě. Jméno první si nepamatuji nebo mi ho možná nikdo ani neřekl - už nevím. V každém případě doufám, že budu doplněn... Nicméně - i když jsou (pro mě) zatím bezejmenní, jejich hudební projev byl velmi sympatický. No uznejte - kdopak umí z člověků zahrát dvě kytarové linky na jeden nástroj...? Myslím najednou... Pak na scénu nastoupila kapela Sixteen, zahrála osm velice příjemných písniček, aby svoji produkci zakončila neméně příjemnou jam session. Definitivně koncert skončil před půlnocí... tak proč jsem sakra domu dorazil v půl čtvrtý ráno?!

Už vim! Další zastávkou byl Hostinec u starejch hadrů. Zaplivaná čtvrtá cenová se spoustou legendárních štamgastů, dobrýho piva, rumu, malinový limonády a v neposlední řadě taky muziky... Tam jsem naposled rozhodně nebyl! Už proto ne, že právě díky jednomu z těch štamgastů jsem se dozvěděl spoustu novinek o historii (Makedonie příkladně žádnou nemá), mezinárodních vztazích (Kde by byla EU bez Bulharska) a kyselym mlíku (V Bulharsku maj nejlepší)... A krom toho jsem obdržel titul "krystalický chlap". Zkrátka - domů jsem odcházel s dojmem, že místo na ČVUT jsem měl chodit do Hadrů a měl jsem dneska tolik čestných doktorátů, že by mi je i Klaus záviděl...

16 komentářů:

  1. Galahade,čestné jsou k ničemu:))

    OdpovědětVymazat
  2. Kamio jsou......ale seno to nežere, tak proč to nemít;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Joojooo, Stary hadry jsou hodnotnej podnik :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No jejej...:-)...tomu se snad ani Suchá dáseň nevyrovná...

    OdpovědětVymazat
  5. ach, kde jsou ty casy, kdy jsem dćhodila do preplnenych klubu?? ted uy jsem stara a vyzila. ale rada si o tom prectu. ctu te. paja /nebo...zeru te??/

    OdpovědětVymazat
  6. pajo,kdo by nežral \"krystalického chlapa\"?

    OdpovědětVymazat
  7. Pajo vítej...;-)...a toho krystalického chlapa (mě) nežere asi nikdo, neb ožužlaný nejsem...;-)

    OdpovědětVymazat
  8. kecáš :-)))vožužlanej bejváš od Nelinky fest :-))) a nevadí ti to

    OdpovědětVymazat
  9. A vůbec,lepší virtuálně či Neliálně ožužlán, než reálně ohlodán zubem času :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to teda nebejvám......i když se dotyčná psina snaží. Od ní bejvám jenom samej chlup. A pak mam občas upatlanou ruku od jejího poslintanýho balónku... Ale jinak nic. No vážně...

    OdpovědětVymazat
  11. máš sem chodit v šusťákách...na těch chlupy nedržej :-))) a tvuj hubní průzkum už se jí taky poved

    OdpovědětVymazat
  12. Nepoved......uznej, že to bych si pamatoval...

    OdpovědětVymazat
  13. blahem si bručel a poskakoval

    OdpovědětVymazat
  14. Mám dojem drahá DsL,že ses právě usvědčila z pokusu o škodolibý žert:-P

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem byl pozvanejminulou sobotu na koncert nějakejch šílenců. Hráli v hospodě s klenutými stropy, neměli zvukaře, takže jeden každej vohulil zesilovač na max a dohromady to dalo bratru 150 de(ci)bilů. Po pěti minutách jsem zbaběle prchl. Přece si nenechám dobrovolně vymlátit zbytky mozku z hlavy...

    OdpovědětVymazat
  16. Ano......kvalitní zvukař - to je základ;-)

    OdpovědětVymazat