sobota 14. dubna 2007

Paschendale

Věnováno bloggerce, která Maideny nemusí...

Nechť to prosím nebere jako provokaci. Poté, co se svěřila, že dokázala půl hodiny zkoumat tenhle projev architektonické megalomanie , zjistili jsme, že oba máme celkem příjemnou husí kůži po těle, když přijdeme do kontaktu s něčím velkým, s něčím, co normálního člověka dalece přesahuje. Dotyčná to prezentovala na stavbě z odkazu, já bych si dovolil učinit totéž prostřednictvím hudby. Pokud jste věnovali čas přečtení těchto pár bezobsažných řádků, vězte, že kliknout sem zdaleka taková ztráta času nebude...

Na první poslech mě Paschendale - zejména díky pištivým a nemelodickým tónům kytary, jimiž kus začíná - nezaujala. Z nějakého důvodu mi stálo za to si ji poslechnout celou a při poslechu jsem zjistil, že mi vstávají všechny chlupy po těle do rytmu...

Obrazová část klipu se dobře doplňuje s obsahem textu a písni dává ještě trochu toho ohromujícího potenciálu navíc... A neangličtinářům možnost pochopit o čem ta píseň vlastně je...

Příjemný poslech;-)

8 komentářů:

  1. Jen aby se čtenáři moc nevyděsili by asi stálo za to dodat, že Palác sovětů nikdy nestál a teď (od konce 90. let) je na jeho plánovaném místě opět Chrám Krista Spasitele původně komunisty srovnaný se zemí (mimochodem taky dost monumentální stavba i když obludnosti paláce nedosahuje).

    OdpovědětVymazat
  2. BROXi,nemám dojem, že ta stavba by nutně musela někoho děsit. Architektonicky zajímavá, rozměrově ohromující... Ale děsivá v pravém smyslu toho slova není.
    ...a daleko obludnější mi přijde třeba takový Tančící dům...

    OdpovědětVymazat
  3. Galahade,pokud ti přijde Tančící dům obludný, jakpak se ti líbí nová knihovna - améba?
    ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Kupodivu...mi ekluje míň než ten Tančící dům...;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Páč dům tančící walz je připláclý na roh a když jsem jel posledně kolem autem, vůbec jsem si ho nevšiml..:)

    OdpovědětVymazat
  6. No......já si ho bohužel nevšimnout neumím...

    OdpovědětVymazat
  7. Galahade,v posledních letech jsem několikrát navštívil Moskvu a můžu tě ujistit, že to, co tam postavili teď, jsou taky pěkné hrůzy...

    OdpovědětVymazat
  8. To je jejich problém......ale pražskou výstavbu beru oněkud osobně...

    OdpovědětVymazat