pondělí 29. ledna 2007

Plánování nemá význam!

Věřte mi...

Chystal jsem se do Hradce. Tentokrát v tom ale neměl prsty kovář , ba dokonce ani Kopřiva . Může za to ten Pardubičák, který mi vysvětlil původ výrazu mechovák . 27.1. se v budově gymnázia J.K.Tyla (originelně umístěného na Tylově nábřeží) konala modelářská soutěž, jíž se dotyčný aktivně(!) zúčastnil, a tak k tomu chtěl svědka. Ne. Svědka vlastně ne. Jasně si vzpomínám, že mě hecoval, abych se do soutěže přihlásil také. Inu - kdybych měl s čím... Nicméně na čumendu bych tam býval zajel. Ale... vždycky se najde nějaké "ale". A když náhodou nenajde, tak jste si ho s největší pravděpodobností jenom nevšimli.

Ozval se mi zástupce jednoho modelářského e-shopu s tím, že ta hromada objednávek, jež jsem učinil, blíží se ke svému vyřízení. Prošel jsem si tedy naši korespondenci a zjistil, že za levno to teda nebude. Kolega z práce za mnou přišel s tím, že bude kupovat stříkací pistoli. Poslal mi odkaz na jeden kšeftík kde je prodávaj a při určité výši objednávky za zákazníka zaplatí poštovné. Tak jsme se dohodli, že v zájmu překonání této výše učiníme společnou objednávku...

A aby toho nebylo málo, dostal jsem avízo, že v blízké budoucnosti bych se konečně mohl stát šťastným majitelem železných rukavic , neb jeden renomovaný kovář - příznivou shodou okolností známý kolegy šermíře - nebude mít plnou kovárnu zazobaných cizinců, kteří nutně potřebují jezdeckou zbroj za čtvrt melouna a potřebují ji HNED!!! V únoru by na nich mohl začít pracovat a budou tak za pět a půl tisíce... velice férová nabídka, kterou nelze odmítnout... A tak v očekávání nemalých výdajů jsem se po E-dayové zkušenosti (tři měsíční mzdy by mi tehdy byly málo) na Hradec radši vykašlal. Jsem si jist, že mi to místní odpustí... Ale přesto jsem tak docela neodolal a Pardubičáka zmermomocnil o fotky, za kteréžto mu tímto děkuji. Ještě si rozmyslím, jestli je zveřejním. Kdybych to udělal, mohli byste poznat, že já umím prd a to bych nerad...

Nicméně - poté, co jsem odřekl Hradec, měl jsem sice dobrý pocit, že ušetřím, ale také mi zbyla sobota a já nevěděl, co s ní. Problém vyřešil náš metrolog pouhými třemi slovy: "Pojď na pivo..." Opakovat to nemusel. Sešli jsme se v pět na Opatově a odebrali se do té knajpy, v níž jsem měl onehdá chuť na to mlíko . Zhruba v půl sedmé dorazila kolegyně Jarmilka. Evidentně za sebou měla poměrně těžký den.

"Ty jdeš ještě na ten hasičskej ples potom?" tázal jsem se já...

"Čo si sa zrazil s koňom?!"

Dále jsem se dozvěděl, že dotyčná jde vlastně rovnou z práce (v sobotu? ňák moc aktivní ne?), ale bohužel nejsem schopen přesně reprodukovat její východoslovenský dialekt... Dvacet minut po ní dorazil a skvadru uzavřel kolega Šmuk . Posléze se v pohostinství "V Ofsjadu" udělalo veselo, já zapoměl počítat piva (rum ne - těch jsem měl šest...velkých) a tak to při placení vypadalo, jako by nám to pitivo slečna nosila v neckách a psala to hráběma... Hospodu jsme úspěšně vypili a zavřeli. Kdy jsem dorazil domů si přesně nepamatuji, ale cesta to jistě byla dobrodružná. Soudím tak podle notně ostrouhané ruky v místech, kde obvykle nosím hodinky a záhadně zkroucená spona na náramku oněch hodinek... O tom, že jsem necestováním na soutěž ušetřil, jsem začal pochybovat ve chvíli, kdy ve mě mokré ponožky vzbudily podezření, že mi teče do bot. Definitvně jsem tomu přestal věřit ve chvíli, kdy jsem zjistil, že mi do nich skutečně teče a to, pěkně prosím, prasklinami v podrážce...

Tak jsem si to nechal projít hlavou a ty fotky vám teda ukážu... Zde jsou.

eagle

F-15 Eagle japonského letectva převlečený za třešňový kvítí

vietnam

Válka ve Vietnamu je pro tvůrce diorám velmi vděčným námětem...

hurry

"Night Reaper" - Hawker Hurricane 1.perutě RAF, u níž létal Karel Kuttelwascher - s 18 potvrzenými sestřely nejúspěšnější československý pilot WWII

orc

Trocha fantasy...

spit

Nebyl bych to já, kdybych sem nefláknul alespoň jeden Spitfire. Osobní Mk.IXc velitele 134. československého stíhacího křídla Wing Commandera Tomáše Vybírala

tornado

Tornado ECR německé Bundesluftwaffe ve zbarvení 321.JABOG, která jest stálým členem elitní společnosti Tygřích letek...

A vopovažte se mi teď někdo říct, že se vám moje modely nelíbí!!!

 

51 komentářů:

  1. nebojnebudu.... sám nemám lepší ;-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Ty modelyjsou úžasný. \"Trocha fantasy\" by se mi hodil napřesrok do betlému. Mám ho laděný v tomto duchu poté, co jsem to odkoukala u Ondřeje Neffa :)

    OdpovědětVymazat
  3. Petře... já myslim, že kecáš! Jak je to s těma výpletama? He...?

    Báro - Orkové jsou sympaťáci... kromě tohohle válečníka jsem zahlíd taky šamana - taky moc krásnej. Pokud bys o něj opravdu stála, ani by v tom nemusel být problém...:-)

    OdpovědětVymazat
  4. To asi nebudou Vietnamci, co? No nic, ale pěkné je to, pěkné... Já jsem v osmé třídě vymodelovala lžíci do bot. Fakt.

    Jinak v Hradci bys asi dopadnul podobně:o)

    OdpovědětVymazat
  5. Kopřivo,Filmy jako Četa, Apokalypsa nebo Údolí stínů mne naučily, že když se to válí v potoce a tváří se to vyděšeně, je to vždycky Američan :-)
    Jak bych dopadnul v Hradci se neodvažuji odhadovat - kolegy bych tam asi těžko tahal (i když - onehdá jsem se pochvalně zmínil o česnečce od Knihomola a Šmuk prohlásil, že jí MUSÍ ochutnat). Já si ale hlavně vůbec nejsem jistej, jestli bych do Hradce po takový době ještě trefil...;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Máš pravdu, je to sympaťák. A nádherně vypracovaný. Kdybych ho dělala já a někdo ho chtěl koupit, tak by mi nikdo nemohl zaplatit můj citový vztah, který by při vytváření modelu zcela jistě vznikl.
    Jak to máte, vy modeláři, se stříkacími pistolemi? Prodává se k nim i malý kompresorek nebo musíte dodělat sami?

    OdpovědětVymazat
  7. Báro,na stránkách jedný firmy jsem našel položku \"Orc Chieftain\" (viz odkaz). Figurka je vysoká 54mm a ačkoliv to není přesně ten, co na obrázku, je taky moc sympatickej;-)

    Se stříkacíma pistolema to my modeláři máme různě. Buď kompresor (speciální modelářský, ale postačí i od ledničky) nebo tlaková láhev se vzduchem...

    OdpovědětVymazat
  8. Na Orca se mrknua na ten kompresorek jsem se ptala proto, že s ledničkovými jsou často problémy s vyrovnávací tlakovou nádobkou a to si vy, precizní modeláři, nemůžete dovolit a speciální kompesorky jsou drahé, tak asi ta tlaková láhev?

    OdpovědětVymazat
  9. Báro,ty ledničkový kompresory se používají poměrně hojně - ona je to velmi levná možnost jak získat zdroj vzduchu. Žádá si to jisté úpravy, ale přesto je to levnější než modelářskej kompresor (ten stojí okolo deseti tisíc). Ty láhve - no jedna je cca litrová a stojí asi 150,- Do jaký míry je to výhodný, bůh ví...

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem bylaskouknout orca, nejdřív mě vyděsila ta azbuka, pak jsem uviděla spásnou anglickou ikonku a dostala se tak až na katalog, ale ať jsem klikala, jak chtěla, skřet mi zůstal utajen. Asi se nezjevuje každému :(
    Kompresorek- mám totiž rozdělané auto Bush devil, takový ten teréňák s obrovskými koly, všechno šlape, je na elektromotor, jen mu chybí kastle. Byla to stavebnice, ta kastle je z průhledného lexanu a bojím se ji zničit neodborným nastříkáním, ale stejně to zřejmě směřuje ke spreji... prostě nevím a tak už to pěknou dobu leží a leží...

    OdpovědětVymazat
  11. Báro?!Ty modelaříš???? :-O
    Na lexan jsou speciální barvy ve spreji... Zjistil jsem to poté, co jsem si jeden koupil a zkusil s ním nastříkat bílý základ invazních pruhů na křídla Mustangu... Docela nepěkně to s nima zacvičilo poslechni...:-(
    K tomu Orkovi - zkus to tudy:
    http://www.zvezda.org.ru/images/sets/8810.gif
    ...a tady je ten šaman:
    http://www.zvezda.org.ru/images/sets/8809.gif

    Je to lepší?

    OdpovědětVymazat
  12. Jo, dobrýteď se mi zjevili, do Betlému jako dělaní :))))))))
    Kdepak modelařit, na to nemám, to byl je takový úlet, kdy si chce člověk splnit nějaký sen a když nemůže jinak, tak v měřítku 1:12.
    Pokud vím, pravověrní modeláři by mě s takovou stavebnicí hnali za hranice města :))

    OdpovědětVymazat
  13. Ale kdeže...funkční modelařina je taky modleařina...:-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Víš, my jsme na ty autíčka,Alex dostala loni k vánocům šílenou autodráhu s mnoha lopingy a vyřadily jsem na několik týdnů z provozu obývák, a když jsme to musely někdy v březnu uklízet, tak nám po ní bylo smutno.
    Teď usilovně sháním kultovního Lotuse seven, ale asi marný boj.

    OdpovědětVymazat
  15. V jakym měřítku by měl bejt?Tohohle krasavce dělala japonská Tamiya. Tuším, že v měřítku 1:24...

    OdpovědětVymazat
  16. Galahade,ideál by byl tak 1:18, ale vím, že to už chci opravdu moc ;)
    Hodně (v podstatě denně)se motám u kamaráda, co staví Kaipana 57, tak by nás určitě víc motivovalo, kdybychom tam ten modýlek měli na poličce :)))

    OdpovědětVymazat
  17. Báro,1:18 je poměrně rozšířené měřítko... Onehdá jsem mlsně koukal na kovový model Aston Martin V12 Vanquish v téhle velikosti - mamka prohlásila - cituji: \"Jestli mi tuhle krávu přineseš domu, tak si jí dáš do ložnice místo postele a spi si kde chceš!\" A tak jsem si místo něj pořídil jeho staršího bratříčka - DB7 Vantage v měřítku 1:43... rovněž kovák...

    OdpovědětVymazat
  18. 1:10 je kráva,ale 1:18? Kromě takových sporťáčků mě strašně berou ty americké obludy ze 60.let. Jenže s takovou bych se ani nestočila v naší ulici do garáže. Takže opět - stejný postup 1:18 :))
    A nebudu ani psát, kolikrát se mi stalo přímo ve speciálce na modely, že na otázku po Lotusu7 se mě prodavač zeptal:\"Co to je, to je nějaká formule?\"
    Netvrdím, že musí znát všechno, ale za takovou otázku bych ho okamžitě vyhodila. Měl před sebou internet na noťasu...
    Udělám si chvilku a hodím na blog nějaké fotečky. Smůla je, že ty nejzajímavější věci mám převážně na videu :(

    OdpovědětVymazat
  19. Noooo......v specializovaných obchodech by to určitě chtělo lidi, pro který ty krabice v regálech nejsou jenom zboží...:-/ Pár takových se najde... Pak je taky dost možný, že na mě takhle podivně koukaj proto, že lepím Angličany a těch moc neni a nikdo o nich nic neví... Ale to asi nebude případ Lotusu 7 i když Angličan je to teda taky...:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Joooo...ještě něco...DĚKUJU!

    OdpovědětVymazat
  21. Jestli jsem Tě zaskočila,tak promiň...

    OdpovědětVymazat
  22. :-)))Zaskočila... ale nestěžuju si.

    OdpovědětVymazat
  23. DH2 zatím pokojně dřímá v krabičce a čeká až zprovozním kompresor a naučím se aspoň trochu s pistolí. Nějak si na ten hadraplán se štětcem netroufám... :-(

    OdpovědětVymazat
  24. No hele....Mí dva velbloudi odpočívají neméně pokojně a čekají na pistoli... a mé odhodlání. A navíc mám sto chutí si pořídit ještě třetího - Black Mikea s tou červeno-bílou šachovnicí...

    OdpovědětVymazat
  25. bože.... ještě chvíli a budeš mít víc velbloudů než leckterej arabák....

    OdpovědětVymazat
  26. No jasně......a pak je vyměnim za blondýnku. Ty u nás mezi dunami nemáááme... :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Galahade,tak se mi konečně podařilo k tobě zabrousit a vzpomněl jsem si jednoznačně na svou úchylku v modelářství. Chce to fakt čas a pochopení okolí:) Sám jsem nich nemálo kdysi postavil. A ve škole soutěžil:) dneska to bude určitě i cenově jinde, ale je to nádhera a na čumendu fakt paráda. A záliba v letadlech a létání mi zůstala, přenesl jsem to teda trochu výš (do vesmíru), ale rozhodně bych se ke Spitům, mesounům i Triplanům někdy chtěl vrátit. Svého času jsem si plánoval sbírku modelů \"Po roce 1950\" a Sabrem by to začínalo;-))

    OdpovědětVymazat
  28. Kamiliči...tématický sbírky jsou fajn... ALE! následuje pokračování plně v duchu prvního odstavce tohohle spotu... Když jsem v prváku na vejšce napodruhý a tentokrát vážně začal s modelařinou, řekl jsem si, že budu stavět JENOM Spitfiry. polička se tim dá zaplnit solidně - znám frajera, kterej má Spitfirů 120 a pořád je mu to málo. Ale pak jsem v jednom kvelbu zahlíd model Hawkeru Sea Fury a tomu jsem neodolal. Tak od té doby jsem stavěl RAF/FAA. Kde se vzal, tu se vzal - objevil se mi na stole Achilles IIc. Společně s figurkama Rudých Ďáblů jsem si to pojal taky tématicky - Operace Market Garden. Výsadkáři a vozidla XXX.obrněnýho sboru. Odkudsi z hloubi skříně jsem vyštrachal model Chieftainu... a od tý doby lepim cokoliv nad čim kdy vlál Union Jack... Prostě plánování fakt nemá smysl...:-)

    OdpovědětVymazat
  29. Galahade, nelzenež souhlasit. Plánování (občas) nemá smysl, ty akce co se neplánují mají v sobě kouzlo právě proto, že je člověk nečeká a tak je příjemně překvapen:) Ale jo, já tomu věřím, že se k tomu vrátím. A Bára, ta mě teda dostala, co to je za znalec... Ale nechápu co se divím. Ona totiž nosí v kabelce francouzák, jak onehdá někde na sebe práskla na svém blogu:))

    OdpovědětVymazat
  30. Kamiliči,nezlob mě! Jsem ti vysvětlila na co ten francouzák nosím, ale nevylučuji, že by se účel jeho použití taky nemohl změnit!
    :)))

    OdpovědětVymazat
  31. Báro,Ty nosíš v kabelce francouzák? Na co?

    OdpovědětVymazat
  32. Tak Bára,ta mě tady u tebe Galahade vyhmátla:)) Já samozřejmě vím na co nosí Bára francouzák v kabelce, ale fakt bych nerad, aby měnil účel:)) Galahade - napovím... ty mříže u baru jdou fakt blbě otevřít:) Nebo kaldka nebo co:D

    OdpovědětVymazat
  33. Ješě, že ses připoměl, člověče...Kamiliči nezlob Báru! ...to jsem ti chtěl říct už prve:-)
    Ale za nápovědu díky - je tak...dobrá, že už se mi o tom účelu vlastně ani nechce přemýšlet;-)

    OdpovědětVymazat
  34. Mříže už budou brzy opravené, takže pak už bude jen na mém zvážení, jestli si ten francouzák v kabelce ponechám nebo ne :)))

    OdpovědětVymazat
  35. Báro,doporučuji ponechat. Je lepší mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít;-)

    OdpovědětVymazat
  36. Galahade,ale to bych místo kabelky s touhle logikou musela brzy nosit kufr. Ovšem teď mi došlo, že kdo se někdy podíval do mého kufru v autě, tak si musel myslet, že tam asi žiju, protože tam tedy mám opravdu všechno :)

    OdpovědětVymazat
  37. Báro,takhle já to mám hozený s pracovním stolem... A v souvislosti s tím článkem u Tebe dodávám, že mi z něj věci velmi často padaj...:-) Tobě z toho kufru asi ne, co?

    OdpovědětVymazat
  38. Ještě ne!Ten kufr je naštěstí dostatečně hluboký.
    A ze stolu mi padá kde co. A nejhorší je ta pohyblivá část pod ním, ta na klávesnici. Tam mám věci důležité, třikrát se to zasune a vysune, všechno spadne pod stůl a už se toho zmocní pes a nejvíc jí chutnají ty drahé vysunovací válečky lepidla :)

    OdpovědětVymazat
  39. Báro,pro důležitý věci mám vyčleněnou speciální židli:-) Na kterou nikdo nesedá samozřejmě... Občas mají nějaké takové tendence návštěvy, ale ty jsou obvykle celkem bystré a když se jim řekne \"Tam ne!\", pochopí to;-)

    OdpovědětVymazat
  40. Já to chápu také,naprosto přesně. To si ještě pamatuji, jak měl kamarád úmyslně zarovnané všechny židle, ale gauč byl prázdný :)))

    OdpovědětVymazat
  41. Jooo?A proč to dělal?

    OdpovědětVymazat
  42. Galahade,já ti ani nevím. Asi chtěl mít pěkný pořádek ve skříňkách a všechno se mu tam nevešlo, tak, šup s tím na židli.
    :)))

    OdpovědětVymazat
  43. No...dobře...ale ten jako-na-potvoru-volnej gauč...ten tam působí zvláštně... No uznej:-)

    OdpovědětVymazat
  44. Galahade,právě jsem se vrátila domů a bylo už v mnoha deníčcích řečeno, že se člověk nemá pouštět do složitějších akcí, když není docela střízliv....
    a proto ti teď v noci nemohu vysvětlit jako-na-potvoru-volnej-gauč, protože bych se do toho mohla tak zaplést, že bych to pak rozplétala zbytek týdne :)))
    a možná bych to ani nerozpletla...

    OdpovědětVymazat
  45. Báro,to je v pořádku, na rozplétání tu nikdo nelpí;-)

    OdpovědětVymazat
  46. Galahade,já teda ano, poněvač jsem z toho vašeho na-potvoru-volného-gauče trošku vedle..

    OdpovědětVymazat
  47. Kamiliči,já ti nějak nerozumim... myslíš jako vedle toho gauče?

    OdpovědětVymazat
  48. Galahade,tak na-potvoru-volný-gauč, to jo. Ale aby stál vedle eště Kamilič, tak to teda ne!

    OdpovědětVymazat
  49. Báro,ale já přeci nevim, jestli vedle stál nebo seděl...nebo jestli tam vůbec byl... To on přeci prohlásil, že je vedle z gauče. Věř mi, že bych byl rád, kdyby se k tomu postavil čelem a nějak se k tomu vyjádřil:-)

    OdpovědětVymazat
  50. Galahade,teď, co tím mafiózem ho starý gauč asi nebude zajímat, ale dělá chybu..., když se jedná o jako-na-potvoru-volný-gauč.
    To je totiž zóna neomezených možností :))

    OdpovědětVymazat
  51. No jéje......mi vyprávěj. Ale třeba si Don Kamío na ty neomezený možnosti pořídil nějaký onačejší kus nábytku:-)

    OdpovědětVymazat