pondělí 1. ledna 2007

No nebyl von na ránu?

...aneb pokus o bilancování pod vlivem mírné otravy alkoholem...

Jsem poněkud na rozpacích. Původně jsem chtěl čerstvě odešlý rok seřvat jako malýho kluka neb za některé kousky by zasloužil nakopat do řiti... A rozhodně nehudruju jen proto, že jsem poslední týden roku trávil z velké části na porcelánovém trůnu a na řízek se salátem jsem jen z povzdálí smutně koukal. To byla jen taková třešínka na dortu... Když to vezmu od začátku:

Vyrazili mě ze školy. Zpočátku jsem to sice vnímal více-méně jako osvobození, protože ty dva roky (a půl), které jsem tam strávil, mi tekly nervy. Na druhou stranu diplom je jeden z těch papírů, které se vyplatí mít - seno to nežere a když hledáte práci, hned se na vás kouká jinak. Nicméně - jakž takž jsem se držel nad věcí. Ale vedlo by se mi to lépe, kdybych tehdy téměř zároveň nepřišel o teplé místečko na recepci. Příjem to byl nevelký, ale příjem to byl a mě v tu chvíli bylo poněkud neveselo... Zemřel mi děda. Bylo mu 85 a asi měl nárok. Měl rakovinu a měl jí tak rozlezlou, že už vlastně nikdo nezjišťoval čeho že ta rakovina byla. Dozvěděli jsme se o ní někdy v lednu a pak jsme několik měsíců čekali na smutný telefonát. Nejsem si jist, jestli ty měsíce nebyly horší, než ta smrt samotná. Nechybělo mnoho a pohřbil jsem i tátu. A kdyby se to stalo, asi bych tu s vámi neklábosil. Táta sebou praštil a dost nepěkně rozbil si hlavu. Když se to stalo, našel se jeden aktivní čůrák, co místo sanitky zavolal policajty a řekl jim, že jsme se s tátou poprali. Je to nesmysl, ale mám dojem, že pánům od policie by asi nestačilo, kdybych jim to říkal jen já. Policajti přijeli, koukali na mě a mého otce a sanitku volali až oni.

Nadávat se mi nechce. Našlo se totiž i pár pozitiv. Když jsem byl odejit ze školy, práci jsem sehnal poměrně brzy. Navíc je to práce celkem zajímavá a solidně zaplacená (ale stejně byste se mohl plácnout přes kapsu ještě o něco víc, pane ředitel!). Bylo mi ctí osobně poznat dvě bloggerky. První z nich je Ergo . Svým nevinným pohledem koukala na mne s rozpaky, protože jsem na ní půlku večera v čajovně stydlivě mlčel. Přesto nade mnou nezlomila hůl a později mi sdělila, že si o mě udělala obrázek ne právě nelichotivý... Druhou je Kopřiva . Pro rozum těžko uchopitelným faktem je, že ani ona mě neměla plné zuby po první půl hodině, kterou se mnou strávila. A za to patří dík nějaké všemocné entitě, protože... protože... protože by mě mrzelo, kdyby mě plné zuby měla. Poznal jsem osobně též Dámu s Laufem - ta nebloguje a dost mi tim štve, páč já na ní nemůžu nijak odkázat. Takže budu muset vzít za vděk jedním článkem, který na téma "Dáma s Laufem" napsal Binární a ježto vám původ jejího nicku docela slušně vysvětlí. Tady ho máte. Svou váhu měly i takové kulturní zážitky, jako byl koncert Bolt Thrower (které jsem chtěl vidět naživo od chvíle, kdy jsem je prvně slyšel) nebo festival Masters of Rock, na němž jsem z nějaké osmé řady (odhadem) koukal do tváře Helloweenům...

Na závěr nutné přání. Přeji vám, ať se daří. Když se mocí mermo něco bude muset posrat, ať se to neposere moc a náprava je snadná. Pokud už k tomu dojde a někdo vám umře, přeju vám, aby odešel v klidu a jeho poslední okamžiky na tomhle světě nebyly oslazeny tím, že se poštěká celá rodina napříč generacemi. A ze všeho nejvíc vám přeju, abyste NIKDY nemuseli klečet na studený dlažbě se zkrvavenou hlavou svého otce v náručí...

12 komentářů:

  1. No tedy , kámo...ten minulej rok fakt nic moc. Tak Ti přeju, ať se tenhle polepší. A PF jde mailem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. dáma s laufem1. ledna 2007 v 12:53

    Sokolíku,životní prevítstvo máš za sebou, teď už jenom pravou nohou...i když- platí to i u leváka??? PLATÍ!!!!
    Táta to už zmákne, nejhorší jste zvládli!!!A na jedničku
    Obřady, ať svatební, tak smuteční , občas bejvaj príííma příležitostí, jak se zhanět, pošlapat, v temperamentnějších rodinách inzultovat. U svateb to ještě třeba chápu.... :-)))
    Takže- ZDRAVEJ A SPOKOJENEJ

    OdpovědětVymazat
  3. galahade, takže ať je rok 2007 hned od svého začátku lepší ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky nemám ráda lidi, na které se nedá odkázat! :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Halladine... pár zážitků bych si pravdaže napříště odpustil...

    Dámo, doufejmež, doufejmež...

    Jani, děkuji Ti převelice...

    Kopřivo, já dokonce vim i proč je nemáš ráda... Teda - pokud je nemáš ráda ze stejnýho důvodu, jako já. Odkaz řeší představování. Pokud je někdo odkazuprostý, strávíš odstavec či dva stručnou charakteristikou dotyčného a nebo zkusíš přežvejknout, že o něm halt nikdo nebude vědět víc, než nick... Podrbej mě za uchem a řekni, že mám pravdu;-)

    OdpovědětVymazat
  6. no člověče ... myslím že máš vybráno na pětiletku dopředu ...

    Každopádně ti přeju aby si se s tomhle roce víc nudil :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za zmínku o mně a musím říct, že setkání s Tebou nebylo vůbec utrpení;)

    OdpovědětVymazat
  8. Všechno Zvládni!...tenHle bude Skvělej, uvidíš!!! :O) MOC Ti to Přeju.....

    OdpovědětVymazat
  9. Špatný rok je za Tebou a to hezké čeká na prožití :))

    OdpovědětVymazat
  10. já vím, že už je druhého, ale na přání lepšího roku, než byl ten minulý, snad není nikdy pozdě. Vím, o čem mluvím. A posílám pohlazení :)

    OdpovědětVymazat
  11. Navrhuji......co nejdříve spláchnout rok 2006 pořádným proudem velké sigmy a přívítat tak oficiálně rok dvabondi...

    OdpovědětVymazat
  12. Ty vole tady se Vás sešlo!!! :-OBinární, já si na pětiletky nehrajuuu... s tou nudou - uvidim, co se dá dělat;-)

    Ergo, neděkuj. Vážně nemáš za co. Poznal jsem Tě moc rád... no fakt:-)

    HuMorousí, děkuju převelice... vynasnažím se podle Tvých přání zařídit...

    Báro, \"to hezké\" by mohlo místo toho čekání jít kousek naproti...

    Tuli, přání všeho druhu přijímám celoročně ;-) Pohlazení potěšilo...

    Aleši, návrh přijat... termín dohodnem...

    OdpovědětVymazat