úterý 3. října 2006

Něco tady smrdí...

...jakoby se tu na někoho šila taková docela maličká boudička...

Jest už faktem provařeným, že pracuji ve slévárně hliníku. Ta je součástí podniku, který vlastní ještě další dva provozy. V jednom z nich se odlévají součásti ze zinku, ve druhém je lisovna plastů. Oba tyto provozy se nacházejí v Podkrkonoší celkem nedaleko od sebe. Pouze hliníkárna je umístěna nedaleko Prahy.

Minulý týden jsem sloužil noční a když jsem po kolegovi směnu přebíral, tento mi takřka brečel na rameni, že nic nestíhal, protože mu šéf pověsil na krk člověka ze zinkárny, kterému měl být vysvětlen a názorně předveden princip naší práce. Tento člověk se zaškoloval od úterka do čtvrtka a kolegovi způsobil tik v levém oku. Tento týden mám odpolední a šéf mi hodil na krk člověka z lisovny plastů. I jemu má být vysvětleno co a jak a tak... I já sotva stíhám... I já ho tu budu mít od úterka do čtvrtka... I já se zřejmě mohu těšit na tik v levém oku...

Pomíjím fakt, že jako služebně nejmladší pracovník kontroly v našem podniku asi nejsem právě nejvhodnější člověk pro zaškolování kohokoliv do čehokoliv. Co už ale nejsem schopen pominout je, že se do chodu našeho provozu zaškolují lidé, kteří to nepotřebují. Lití každého kovového materiálu má svá specifika, díky kterým jsou principy platné pro jeden materiál nepoužitelné pro jiný. Dokonce i v rámci slitin jednoho kovu je potřeba pracovní postupy šít přímo na míru použitého materiálu. Přál bych vám vidět ten bugr, když se mistrovi povede nasadit formu k nesprávné peci. Už ani nejde o to, že se leje z něčeho, co si zákazník neobjednal - ono to mnohdy nalít ani nelze... Dovoluji si tudíž vyslovit silnou pochybnost nad tím, že by snad vedení podniku zkoušelo aplikovat postupy užívané v hliníkárně také na zinkárnu... o plastu nemluvě - lisování je technologie od lití diametrálně odlišná.

Takže se ptám - proč se kontroloři z lisovny plastů a slévárny zinku zaškolují u nás? Ptal jsem se šéfa, v odpověď jsem dostal Univerzální Kouzelnou Formulku (UKF): standartní zaškolovací proces nových pracovníků. Nevím, jaké zkušenosti s tím máte vy, ale já slyšel, že není dobré šéfovi říct, že kecá. Takže jsem se s UKF musel spokojit a jít si po svých. Nicméně jako služebně nejmladší pracovník si ještě celkem dobře pamatuji na to, jak jsem stnadartním zaškolovacím procesem procházel já. Nepamatuji se však na to, že bych se snad byl podívat na zinek a na plasty...

No...svůj závěr jsem si udělal - schválně jestli uhodnete jaký...

8 komentářů:

  1. inovace světu vládne...TEĎ už to statdartní postup je :-)))
    a plasty lejou nebo vstřikujou???

    OdpovědětVymazat
  2. Inovace...???To jako že vopravdu budou chtít lejt zinkový odlitky podle hlinikovejch postupů? No to potěš...
    A plasty vstřikujou... firma převzala formy od firmy Vista, která vyráběla různý hračky a na svědomí má dokonce i dva modely - P-40K a Fairey Fulmar

    OdpovědětVymazat
  3. u tý srandy bych chtěla bejt..kolik bude stát vstupný???

    OdpovědětVymazat
  4. Vstupný?To nevíš, že nejlepší věci jsou ZADARMO?

    OdpovědětVymazat
  5. dobrovolněsi připlatim za první brázdu

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to bych právě nedělal......první brázdy mívaj při takových akcích poměrně vysokou úmrtnost... Z toho plyne, že ty jsou spíš za trest, než za příplatek...

    OdpovědětVymazat