neděle 24. září 2006

Půl dne dovolené

Všimli jste si někdy, jak vás to v práci najednou strašně baví, když víte, že tam ztrávíte jen polovinu toho času, co všichni ostatní?

Na pátek 22.9. jsem si vzal půl dne dovolené. Do práce jsem přišel na šestou ráno a opouštěl ji v deset dopoledne. Měl jsem už asi dva týdny domluveno, že mne jeden kolega přijde v těch deset vystřídat ... nepřišel. Nicméně - dovolená je dovolená a šéf, byť celkem oprávněně nasrán, mi v opuštění pracoviště nijak nebránil. Vysprchoval jsem se v naší nově vymalované (přesto stále hnilobou páchnoucí) sprše a pádil na autobus. Společně se mnou z firmy poněkud dříve odcházel i jeden z technologů (on dovolenou neměl, to jen vrchnímu technologovi nijak nevadí, když mají jeho podřízení docházku jak noty na buben) a shodli jsme se na tom, že takhle by měl vypadat KAŽDÝ pátek... Asi si podám prvního "rozumbradu" (rozuměj - návrh na zlepšení), ale mám dojem, že mi asi nebude vyhověno... On náš pan ředitel poměrně často nevyhoví i podstatně vážněji myšleným návrhům (Bylo třeba navrženo, že by se mohlo koupit těsnění na trysky u NTL, nebo provést generálka některých zátěžových zařízení... výsledek je ten, že asi čtyři NTL už přes rok nepracují a jedno z těch zátěžových zařízení se unavilo a utrhlo). O tom jindy...

Přijel jsem domů, dal si květákový mozeček (miluju ho:-/) a dršťkovou polévku (miluju jí:-D), chvíli zazevloval u počítače, kde jsem takřka okamžitě po přihlášení na ICQ dostal skutečně jen malinko rejpavou otázku, jaktože ještě nejsem na cestě. Tady se konečně dostávám k účelu mé včerejší dovolené. Navštívil jsem Hradec. Viděl jsem jednu kovárnu, radnici, lachtana (co se o něm neví, jestli to náhodou není vydra...), vlakové nádraží (třeskutě industriální budova), autobusové nádraží...jakož i spoustu jiných pamětihodností. Ale hlavně jednu kopřivu. A nebyla to jen tak nějaká kopřiva, byla to Kopřiva, s níž jsem měl tu čest posedět u piva...

Malé prohlášení: Seděl jsem s dotyčnou slečnou v hospodě U Knihomola a v jednu chvíli mi volal otec... Přesný obsah rozhovoru si z pochopitelných důvodů pamatuji pouze matně, ale vím jistě, že padla otázka "Co děláš?" a já na ní odpověděl, že si prohlížím památky. Ve chvíli kdy jsem to řekl, jsem se podíval na Kopřivu. Ta ten pohled vzala poněkud osobně a já tak musel čelit obvinění, že ji snad považuji za vykopávku... Samozřejmě, že nikoliv - už proto, že je mladší než já:-)

Bylo to celkově velice přínosné odpoledne. Dozvěděl jsem se spoustu nových informací o rozmnožování psů, které se možná u pracovníka slévárny jeví jako poněkud nadbytečné, ale jeden nikdy neví, co se mu bude v životě hodit... Dále jsme se shodli, že Gambrinus je dobré pivo, pomluvili všechny fialovou milující bloggery, které znám a jelikož takových moc neznám, zbylo spoustu času i na pomlouvání těch ostatních... nepřítomných samozřejmě... včetně Paroubka... Čas přitom ubíhal nechutně rychle. Takže zase došlo k tomu, že jsem se k opuštění útulného hostince musel 3/4 hodiny přemlouvat.

Když jsem dorazil ke kováři, byla už téměř tma. Když jsem ho se 160cm dlouhou a 4,5 kila vážící "tou věcí" opouštěl, byla už tma jak v pytli. Pěšky jsem došel na nádraží, přehopkal přes koleje (s pohyby skoro tak ladnými, jako předvádí postřelený jelen) a pár minut před odjezdem skončil v kupé s jakousi Němkou, s níž jsem sdílel kupé až na Hlavní nádraží a během cesty nás z poklidné symbiózy vyrušila pouze průvodčí a i ta si nechala lístky prostrčit skrz nevelkou mezeru ve dveřích a rychle nás opustila... Domů jsem dorazil jakž takž v pořádku před jedenáctou večer a kdybych neměl po čtyřech dvanáctkách od knihomola sucho v krku, snad bych se ve zbytku noci i vyspal...

 

 

 

 

 

4 komentáře:

  1. hehe, myslím, že až si ty informace o rozmnožování psů v hlavě roztřídíš, až si z toho vezmeš to nejdůležitější, třeba už do toho sám flákneš a založíš rodinu... ;-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Nooo...to snad ještě chvíli počká......ale je fajn, že mi budeš držet palce. Jestli jsem si to teda vyložil správně...:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Kyklope, pokud si dobře vzpomínám, padlo v souvislosti s rozmnožováním psů i tvoje jméno :o))

    OdpovědětVymazat
  4. No joooo vlastně......jak se má Ir?;-)

    Děkuji za ťuknutí, Kopřivo...

    OdpovědětVymazat