neděle 25. února 2024

Malá pardubická

 My vám ty medaile dovezeme!
...no anebo taky ne...

Posledně jsem sliboval, že pojedu na soutěž do Pardubic. A jelikož jsem muž činu a nemluvím jen tak do větru, zlámal jsem dokonce i kolegu Pokladníka, aby jel taky a to dokonce i vystavovat! Znamenalo to sice, že jsem v sobotu ráno vstával zhruba tak, jako bych šel do práce, abych byl včas na smluveném místě setkání. To znamená v Kolovratech. Neděste se přátelé, nelitujte mne - je to sice vidlákov napůl cesty do Benešova, avšak snadno dosažitelný přímým vlakovým spojením z Hlavního nádraží, o němž víme (jelikož máme experimentálně ověřeno), že se tam Galahad umí dokutálet i po čtyřech hodinách spánku a s kocovinou jako prase. 

No to nevadí. Tak jsme tedy někdy okolo 7:45 odfrčeli do centra Koněpůlek, kde se v nadpise zmíněná modelářská soutěžní výstava konala v IQ parku Ideon. Menší sál v přízemí budovy se rychle zaplnil návštěvníky a zejména tedy vystavujícími modeláři, kteří se postarali o to, aby bylo na stolech čím oko potěšit. Stoly se zaplnily, bohužel skromné rozměry místnosti způsobily, že se k nim člověk měl potíž protlačit. Nu nevadí, řekl jsem si, a šel hledat kafe. U vstupu jsem se zeptal chasníků v pořadatelských tričkách, zda-li by nebyli tak laskavi a nenasměrovali mě do byfé k plnému šálku. A oni tak laskavi byli a nasměrovali. Jen ty koordináty, které mi dali, mne trochu zmátli.
"No tady je automat na kafe, tamhle vedle dveří... No anebo nějaká kavárna ve městě. Tady jsme kousek od centra, tady toho bude..."
Vyhlídka na automatickou kávu mě nijak nerozparádila, ale řekl jsem si, že jí dám šanci, vyhledal jsem automat a inzerovaných 15 korun za pohárek mě zase trochu uspokojilo. Vhodil jsem do automatu dvacku a vcelku bez rozmýšlení šmátnul po tlačítku nadepsaném BÍLÁ KÁVA BEZ CUKRU 130ml, abych se pár vteřin divil, proč se nic neděje a nakonec na drobném displayi našel vysvětlení: ZÁSOBNÍK POHÁRKŮ PRÁZDNÝ. Tož jsme se odebrali vedle na plavečák, tam maj kiosek s kafem dobrym a ne úplně drahym...

Poté jsem učinil několikero pokusů protlačit se do sálu a podívat se na modely. Bohužel bez úspěchu, sál byl malý, lidí pořád plno, lačnících po fajnový podívaný a i nějakých těch nákupech. Bylo asi jedenáct, když jsem se dalších pokusů vzdal a odešel do města hledat něco k jídlu. Hradecký Lev byl akcí společenskou, Malá pardubická naproti tomu akcí veskrze nespolečenskou. Oběd jsem si po krátkém korzování po promenádě v centru Pardubic vyřešil vcelku uspokojivě v Pasáži Velvet a pak si šel k Bajerům dát pro změnu kafe. Café Bajer je podnik, o kterym jsem toho hodně slyšel. Majitel jednoho mýho oblíbenýho e-shopu na něj pěje chválu, kudy chodí, pročež jsem neodolal a šel si ten podnik vyzkoušet na vlastní kůži. Chybu jsem neudělal. Těžký retro dýchá ze všech koutů velmi členitě disponovanýho prostoru (takže je tam těch koutů fakt hodně!). Plechových reklamních cedulí je tam po zdech možná o něco víc, než by bylo potřeba, ale nijak zvlášť neruší. Vmáčkl jsem se do rohu k malému stolečku mezi akvárkem a klavírem, objednal si lázeňskou kávu a z batohu vyndal knihu, v jejíž společnosti jsem pak trávil něco přes hodinku a bylo mi tam dobře.

K Ideonu jsem se vrátil okolo půl druhé. Tou dobou většina návštěvníků vystavovala své sýrové držtičky slunci. Všechno už viděli, co potřebujou, to už maj koupený, tak co by se mačkali vevnitř, no ne? Využil jsem toho a šel se teda konečně v klidu podívat, co se tam na těch stolech vlastně sešlo. V sále jsem zjistil, že nejen touha po předjarních paprscích vyhnala návštěvníky před dům. Atmosféra uvnitř by se totiž dala přehazovat vidlema. 

Ovšem modelů byly mraky a byly krásný. Lidi dokážou ze všech možnejch plastů a plechů a papíru vykouzlit neskutečný věci. Třeba papírovou Harley Quinn v životní velikosti.
Víte co - podívejte se sami...třeba sem. Nebo k sousedům.

8 komentářů:

  1. No krásný. Dílkem "Vánoce na frontě a u stromečku" se tedy nepřímo prokázalo, že panáčci jdou, ehmehm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Vánoce jsou v měřítku 1:35, tj. cca dvakrát větší, než s čim obvykle pracuju já. ;-)
      Krom toho teda jsem nikdy netvrdil, že panáčci nejdou. Já jen řikal, že já je neumim. :-)

      Vymazat
    2. Hele a je z toho vůbec radost, když si na výstavě koupíš od někoho jinýho? Není to jako lego, že největší radost máš, když si stavíš to svý?

      Vymazat
    3. Hele výroba figurek je vyšší dívčí, do toho se vždycky pouštělo pár nadanejch jedinců, který na to měli ruce a oči. Dneska je těch lidí díky Blenderu a 3D tiskárnám o něco víc, ale pořád to neni nic, co by si člověk upatlal v rozumný kvalitě doma na koleni. Takže pokud už k nějakýmu modelu zatoužim plácnout nějaký člověky, nemam nejmenší problém vytáhnout prkenici.
      A ono na nich tý práce pořád zbývá dost, i když "jen" s malbou. To totiž taky neni nic jednoduchýho, ale na to už si troufnu. ;-)

      Vymazat
  2. Jó, radosti s automaty. Komu nikdy nesežral nějakou tu hotovost, aniž by cokoliv vypadlo na revanš, ať první hodí kamenem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě toho trochu. :-D
      Minci mi poctivě vrátil, mě jen v tu chvíli víc zajímalo to kafe... :-)

      Vymazat
  3. Vanocni rodina koukam zaujala vsechny pritomne! Musim uznat ze bych to chtela zkusit… ale zacina mi zahradkarska sezona, do pulky listopadu ze me vsichni uvidi jen zadek v zahonu :)))
    Ik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, knížka byla velký eye-candy... :-)
      Já tam měl jiný favority teda, ale to nevadí, nápad je to hezkej...

      Vymazat