neděle 18. června 2023

Reunion

"Letos naše maturitní vysvědčení oslaví dvacátý narozeniny, tak by možná zasloužily zalejt, co vy na to?"

...zahalekal jsem na středoškolské spolužactvo někdy zhruba před měsícem v jednom z mála hnutí mysli, kdy se mi přihodila ochota něco organizovat pro nějakou větší skupinu lidí a rovnou vylepil na facebook událost situovanou na pátek 16.6 kam jinam než k Vávrům. Proč se mi do něčeho takového málokdy chce, mi dal ochutnat jeden ze spolužáků během...chvíle. 

"Kluci rád bych dojel, ale 17.6. běžim olomouckej půlmaraton, nedáme to někdy přes léto nebo v září?" Ne ty vole nedáme! Za prvý vyšpul konkrétní termín, ať je o čem se seriozně bavit. Za druhý jsme čtyřicetiletý strejcové, máme rodiny s různě malejma dětma a přes prázdniny budem modrovoký z dovolenejch, v září pak z kroužků a třídních schůzek a různejch jinejch přenádhernejch kratochvílí souvisejících se začátkem školního roku... 

Naštěstí byl náš jediný třídní Moravák taky jediným podobným kazišukem, ostatní si to prostě zařídili, nebo se omluvili (což teda ale stejně nepla a nejpozdějc za pět let mi tihle všichni platěj panáka). A tak se nás v pátek u Vávrů sešlo tak akorát na sud malešovský dvanáctky a zbytek guláše v kuchyni. Konkrétně deset. Setkání to bylo příjemný, vcelku se zájmem jsme všichni vyzvěděli kam koho vítr zavál a jak prožíváme ty současný zbytečně turbulentní časy. A je to věru směska barvitá. Jeden dělá leteckýho mechanika a celej kovídek trávil v karanténě na Maltě. Jinej dělá osmnáctym rokem policajta, bicák si k tomu pořídil velkej jak moje stehno a spokojeně počítá, jak už mu naskakujou výsluhy. Další staví nemocnici ve Švédsku, jinej vypravuje vlaky z Benešova nad Ploučnicí... O něco méně vesele jsme sečetli ztráty na straně profesorskýho sboru, ze kterýho v tý naší škole už bohužel nikdo nezbyl. V každym případě jsme se sešli rádi, což náladě tak nějak jde k duhu, pročež jsem se zduněl ale skutečně tak nadmíru pohledně, že mi ráno ani špatně nebylo.



Což bylo mimořádně důležité, protože zatímco olomoučák Veverka svým sportem překážel a Žena s moly kvůli němu neměla kde zaparkovat, já se z velkoměsta hleděl odklidit na modelářskou soutěž do Hořovic, kde jsem - co čert nechtěl - zase potkal loba. Což se mi poslední dobou na modelářských soutěžích stává podezřele často. Jisté vyčerpání z předchozího náročného večera se přece jen projevilo, konkrétně tím, že jsem si doma zapomněl telefon a hotovost. Telefon mi nijak zvlášť nechyběl, ovšem ta hotovost hned ve vestibulu hořovického společenského domu.

"Galahad... Jasně, tady máš obálku s lístkama k modelům a bude to za 150,-" 

...do píči...
Dodnes si přátelé nejsem jist, zda jsem to řekl nahlas, nebo ne. Není to však důležité, protože reakce to stejně byla situaci zcela přiměřená. Pořadatelovo pozdvižené obočí mě doprovodilo ke stolům, kde jsem si vyložil modely, a hned poté ze dveří, když jsem si obratem k nejbližšímu bankomatu šel tu hotovost vyřešit. 

To však byl jediný mráček v jinak sluncem zalitém dni, který jsem tu i onde proklábosil s mnohými podobně postiženými jedinci...obrazně řečeno... Před polednem jsme se s dobříšskými vydali na hořovické náměstí na oběd do Podnikku, kde jsme museli setrvat o kafe a moučník déle, než jsme původně zamýšleli, jelikož nám mezi vším tím žraním a popíjením na střechu terasy zabubnovaly kroupy... 

Vyhlašování na závěr soutěže bohužel nemohu hodnotit tak kladně, jako to litoměřické - nic mi nedali a trvalo jim to déle... Nicméně za rok se na ně asi zase podívat přijedu... 


 

14 komentářů:

  1. A zensky zustaly doma, nebo jsi studoval na tezce gender nevyrovnany skole?:) S tim Lobem to nebude nahoda, takhle zacinaji vsechny pribehy, ktery pak konci nejakou silenou katarzi, treba ze budete dva finaliste prestizni mezinarodni modelarsky souteze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strojní průmyslovka v tomhle ohledu pro pubertálního chlapce skutečně nepředstavuje zrovna cukrárnu. Holky jsme tam měly původně dvě, maturovala jedna. ...a ta zůstala doma...
      S tim Lobem mam taky takový podezření, že snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence, snaží se nás vmanipulovat do nějakýho epochálního střetu. Ovšem snaží-li se jej vyvolat na poli modelářském, pravděpodobně se zmýlili v planetární klasifikaci považujíce drchničku a řeřichu za rostlinu Saturnovu (kterou, jak víme, je samozřejmě fenykl)...

      Vymazat
  2. Zaplaťpánbůh byly to Fake news. Dle jednoho svědectví Galahad v noci z pátku na sobotu vyšel od Vávrů a namířil si to pěšky k Malešovu, při tom si notoval "Vezmu si jen troje slipy, sbalim psací stroj, Na půdě zbyl po dědkovi plnej včelí roj" a po chvíli bylo prý jen slyšet "zbydou ti jen flintičky a broky rezavý...", no a on se spořádaně, v Gala a s hadím pohledem zúčastnil modelářského sympozia (z řec. Symposion). Jen ten rozšlápnutý Tomcat nepřiznal... Str. Fanánek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne ne, to nejsou fake news, takhle já skutečně od Vávrů odcházel. Ale někdo mi zatočil zeměkoulí pod nohama nějak víc zprudka, vzalo to jinej švunk a já stál najednou, místo v Malešově, u nás před domem. No a když už jsem tam byl, šel jsem si hajnout.
      A žádnýho Tomcata sem nerozšláp a částka taky nesouhlasí! :-D

      Vymazat
  3. Jo, organizovat podobný věci je za trest. Sice nevím, kolik vás bylo původně, ale stejně si myslím, že když se vás tam takhle relativně narychlo sešlo deset, je to velmi slušný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jak říkáš. Člověk, když se něčeho takovýho ujme, v podstatě se vůči ostatním postaví do jakýsi výlučný pozice a to dost často končí komunikací ve stylu "vyřeš nám to", tak jak mi předvedl náš chasník z Hané. Naštěstí jen on a my ostatní jsme si to udělali hezký. :-D

      Vymazat
  4. https://www.prague.eu/cs/detail-akce/33266/ragby-ceska-republika-new-zealand-ambassador-s-xv - naprosto mne uchvátilo, že Galahad bude po tak náročném víkendu hrát, jen se neví na které straně. Každopádně bude mít ten krásný sešívaný dres. Str. Fanánek

    OdpovědětVymazat
  5. Strejda Fanánek juniora od seniora rozeznává podle počtu vypitých piv. I když...

    OdpovědětVymazat
  6. Vidíš, kdybych věděla, kterej to je, podrazím mu s tím pivem nohu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když on měl, co si tak pamatuju, pořád hubu od ucha k uchu, tak by možná nechal zuby v asfaltu a kauci by pak musel platit Příde za tebe... :-D
      Ne ne - budiž mu dostatečným trestem, že si neužil naší skvělou společnost.

      Vymazat
  7. Ještě musím vzkázat, že rozšlápnutý Tomcat je již opravený, šéf Vávrů slepil i křídla, jenže tento Fanánkův švagr na něj namaloval výsostné znaky Tří sester. Takže to není tak úplně pro děti.... Str. Fanánek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl nějakej úplně jinej Tomcat na úplně jiný soutěži v úplně jiných Hořovicích. ;-)

      Vymazat