pátek 4. dubna 2008

Kolik jazyků znáš...

 

já totiž nemam co dělat, víte?!

Kdysi dávno... už nevím, kdy přesně a jsem líný to hledat... jsem tu psal o tom, že jsem se vlastně jen z hecu, který neumím popsat jinak, než jako blbý, začal učit francouzsky. Stalo se tak předposlední semestr mého působení na FS ČVUT. Mé nadšení mi do konce studií vydrželo. Asi proto, že mi ta žabožroutština prý šla docela od ruky. Teda vlastně spíš od huby. No zkrátka jsem ji zvládal... Bohužel dva semestry, tedy půl roku čistého času, jsou na studium jazyka zoufale málo, příležitostí své znalosti prohloubit poskrovnu, a tak se dá říci, že od února 2006 jazyk Baudelairův vesele zapomínám.

Cestami rozličnými, jež osvětleny budou jindy jinde, jsem se dnes po příchodu z práce prokopal sem. Dřívávějc řečtina patřila ke klasickému vzdělání. Ale o to tu nejde. Dle anglického filozofa a básníka a kdo-ví-co-ještě Johna Ruskina má řečtina na kontě nejvznešenější výrok, jaký kdy člověk vyslovil. No a jelikož Ruskin (soudě dle množství oborů, do nichž dotyčný strčil sosák) nebyl žádnej blbec, řekl jsem si, že když to bylo dobré pro něj, bude pro mne rovněž. I zaregistroval jsem se na stránce výše odkazované a stal se studentem antické řečtiny...

A když se tak na předchozí dva odstavce koukám, začínám mít pocit, že ačkoliv pro mne v patnácti byla strojařina jasná volba, zdaleka to nemusí znamenat, že byla také správná...

 

12 komentářů:

  1. Ano, připomínáš mi jednoho kamaráda (kupodivu to nejsem já), který jeden měsíc napůjčoval knihy o šavhu, měsíc hloubal a studoval, přehrával, pak sednul ke své první živé partii, dostal klepec na 15 tahů a s úsměvem prohlásil: \"ty šachy pro mě asi nejsou. Hoši, nemáte náhodou někdo nějakou učebnici paraglidingu?\" :-DD

    OdpovědětVymazat
  2. Šachy už umim......a na důkaz svého tvrzení si s tebou dám hru kdykoliv ti bude libo...
    Ale ta řečtina...;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně to jsem napsal při registraci v odpověď na otázku, proč bych se chtěl učit řecky...

    OdpovědětVymazat
  4. Agathé tyché! Zeus s tebou, jseš borec! A to se učíš novořečtinu, nebo jazyk Houmrův?

    OdpovědětVymazat
  5. Houmrův......a jelikož mám momentálně k dispozici pouze učebnici gramatiky z roku 1906 a slovník zatím sháním...nebuď na mě sprostej, jooo;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky Fazolko,jak se daří? Koukám, že blog Ti utěšeně roste. Gratuluju. Je vidět, že grafomanie může mít i pozitivní efekt - dokáže potěšit spoustu človíčků.

    OdpovědětVymazat
  7. Jééé... ahoj V.mohu-li se optat - ta mailová adresa, co na tebe mám, stále platí?
    K probrání toho máme, myslím, nemálo a tady to komentářový vokno je na to mrňavý;-)

    OdpovědětVymazat
  8. jasněmoje sněhurkovská adresa platí. ozvi se, stejská se mi

    OdpovědětVymazat
  9. Mě též......takže čekej dlouhý mail;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc se těšimuž teď. Chyběla mi inteligentní četba. Papa (jo a pracovní mail taky platí).

    OdpovědětVymazat
  11. Nuže V.prolustruj si mailbox...

    OdpovědětVymazat