neděle 13. dubna 2008

"Pojďte pane, budeme si hrát na kokoty..."

 

"A jak se to hraje?"

"Oblíknem si montérky a pudem v sobotu do práce..."

Je smutnou skutečností, že počínaje květnem budu mít k hrátkám výše zmíněným příležitostí dostatek nadbytek. Podnik chystá přechod na nepřetržitý provoz. Jak je u nás dobrým zvykem, bude se tento týkat jenom některých vyvolených, kteří posléze, namísto bezcílného zevlování u televize (beztak tam v sobotu dávaj samý ptákoviny že jo), budou tvořit hodnoty. Jelikož jsem klikař, jedním z oněch šťastlivců jsem i já.

Je celkem zvláštní sledovat, jak vedení podniku slepě věří tomu, že nepřetržitý provoz bude fungovat, když ve výrobě chybí 25% potřebného počtu lidí - jinými slovy celá jedna směna. Inu kdo chce kam... Osobně by mi ten nepřetržitý provoz nevadil. Dvanáctihodinové směny bych unesl a co si budeme vykládat - ne vždy má člověk o víkendu něco tak důležitého a neodkladného, aby nutně musel mít volno. Ale!!! Pracuji za mzdu, jež odpovídá republikovému průměru. Průměrný Čech o víkendu do práce nechodí. Pokud to ode mě tedy někdo bude chtít, rád bych viděl svoji mzdu nezanedbatelně povyrůst... Bohužel - když se tuto skutečnost snažíme našemu řediteli (takřečenému Loupežníkovi z Bagdádu) naznačit, tento pro nás má jen ukřivděné pohledy. A to už mi vadí. A stálo hodně úsilí neuchýlit se k fyzickému násilí, když mi na zcela vážně myšlenou otázku "Co za to?" ředitel zcela vážně odpověděl, že "...peníze přeci nejsou motivace..." Na reakci ("Vážený pane! Až je po mě nebude chtít kdejakej moula na každym kroku, budu sem chodit třeba proto, že vás mam rád. Ale do tý doby bude náš vztah ryze obchodní a ty peníze prostě motivace budou!") se tvářil všelijak, jen ne chápavě... Naše sympatická personalistka připravila pro zaměstnance, jichž se bude nepřetržitý provoz týkat, dodatky ke smlouvám. Možnost, že to nepodepíšu, je velmi reálná. Víte jak - svého jména si celkem vážím. A na kdejakej papír vod sekaný ho malovat nemíním. A pracovní smlouva, s jejímž obsahem nesouhlasím, pro mne větší cenu nemá...

Závěrem kulturní vložka v podobě přepisu jednoho telefonního rozhovoru.

Kolegyně (přichází z míst, kam i císařpán chodil sám a pěšky, a intenzivně kroutí hlavou): "Sklad? Prosím vás, mohla bych se stavit a nafasovat balení toaletního papíru?"

Skladník: --pár vteřin dramatického ticha-- "...ale toaleťák fasuje pouze paní Gríšová..."

Kolegyně: "Ale paní Gríšová dnes není v práci, tak bych si pro něj došla sama, kdyby to nevadilo."

Skladník: Ale já vám ho dát nemůžu... Kdybyste chtěla jednu roli, tak bych vám dal třeba i svojí, ale celej balík vám dát nemůžu..."

Kolegyně: "Ale my ten papír potřebujeme dost urgentně..."

Skladník: mlčí a určitě i krčí rameny

Kolegyně: pokládá telefon a papír si běží koupit do kantýny

Je potřeba k tomu říkat, že se to stalo před třemi týdny a paní Gríšová je stále ještě nemocná? Naše drahá uklízečka je zcela zjevně nejdůležitějším pracovníkem firmy a toaletní papír nejdůležitější položkou ve firemním inventáři. Jak jinak si vysvětlit skutečnost, že klíče od libovolných dveří vám sekuriťák na bráně vydá na požádání proti podpisu nějakou nečitelnou muří nohou, ale autorizaci k fasování a distribuci toaletního papíru má jediný člověk ve firmě a pokud je tento nepřítomen, chodíme si o pauze na oběd k blízkému rybníčku natrhat lopuch...

 

18 komentářů:

  1. Aneb jak šlo lejno do světa a udělalo v něm obrovskou díru. Jéžiš, chudálk skladník, bylo pro něj těžký vypočíst 1 + 1 a vy po něm chcete samostatné rozhodnutí a převzetí odpovědnosti?? Za papír? Vy nelidové! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. To je jak z té pohádky,co se s ní straší malé děti před komunistama :-)

    To jsem víc zvědavý, jak to dopadne s tou pracovní sobotou a smlouvou. Jak jde o prachy... ale když, jak říkal ten Babinskej z Bagdádu, peníze nejsou motivace. Pak by mne ale zase zajímalo, proč chtějí rozšiřovat výrobu, když to nechtějí prodávat... Svět je plný záhad.

    OdpovědětVymazat
  3. Billy, snad tě uklidní, že jsme již prozřeli, ze zcestí své kroky navrátili a chodíme škubat ten lopuch...;-)

    Tribune, to je zajímavej postřeh!

    OdpovědětVymazat
  4. Ty voso, jasně, že to je nejdůležitější. Poněvač z některých výroků o motivacích a stimulech jedince k práci by se jeden na sto procent potento tamto a nemá ani ten papír... btw. to by byl stimul:)

    OdpovědětVymazat
  5. Kamio,zdá se, že tohle už pochopil. Tentokrát na to pouze nebere zřetel. Nejsem si jist, zda v tom pro mne ve výsledku bude nějaký relevantní rozdíl.
    Zkrátka jediné pozitivum podniku je úsměv sympatické personalistky Ivetky...

    OdpovědětVymazat
  6. Galahade,tak to je dost málo... já to mám na personální dost daleko, teď tam přibyla nějaká mladá, kterou jsem neviděl, ale jinak... škoda mluvit:)

    OdpovědětVymazat
  7. Kamio,já také neříkám, že to stačí. Ale aspoň něco...

    OdpovědětVymazat
  8. Ikdyž, napsat \"já to mám na personální dost daleko\" je taky jinotaj:) Někdy si myslíš jak to máš k němu daleko a ... ejhle... :)

    OdpovědětVymazat
  9. Kamio,já vlastně na personálnim většinu času nemam co dělat. Ale zajdu rád:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Galahade, my si tu hrajemna kokoty i v nedeli (prace v restauracni kuchyni) a mirnym priplatkem nas sefova obstastni pouze za statni svatky. Jinak na WC v praci vubec nechodim, na to jaksi nezbyva cas, musi se delat.

    OdpovědětVymazat
  11. Kdesi v prvním odstavci jsem použil slovní spojení \"nepřetržitý provoz\" - z něj myslím celkem jednoznačně plyne, že tam budeme strašit i v neděli.
    Jinak teda u restaurace mne práce o víkendech nepřekvapuje. Málokterý takový podnik by se bez toho uživil. Slévárna je v tomhle směru trochu jinde...

    OdpovědětVymazat
  12. Jasny, ze je to jiny,delala jsem puvodne na eNHacku, tak mam trochu predstavu, ne na nepretrzitem provozu, ale vim, o co jde. Bracha delal v NH na elektrarne (kolotocove sichty). Jen jsem se chtela vyjadrit k tomu financnimu hodnoceni. :o)

    OdpovědětVymazat
  13. Jo jasně...;-)Popravdě řečeno mě momentálně ze všeho nejvíc krká skutečnost, že ačkoliv nám Loupežník z Bagdádu nějakej bakšiš navíc slíbil, do dodatku ke smlouvě ho napsat nechce. To smrdí!

    OdpovědětVymazat
  14. No to je teda burdel, co jak byste muvsichni rekli, ze ty smlouvy nepodepisete, jak tam neuvede dodatek o priplatku?

    OdpovědětVymazat
  15. Hmmm.....tak nějak naše úmysle původně vypadaly. Ale někteří jedinci jsou prostě ovce...:-/

    OdpovědětVymazat
  16. Taky jsem nedávno byla v práci o víkendu. :-(

    OdpovědětVymazat
  17. uklizečky jsou nejdůležitějši všeude, máme tady taky takovou ! K jejím specialitám patří příchody v 16:00, kdy tu prostě vysírá a překáží a nic jí nedokáže přinutit chodit po 17:30, kdy nám končí pracoavní doba. Stoly utírá stejnám hadrem jako hazly - tyto samozřejmě první, zásadně tyká, sesypává odpad, co my třídíme a buzeruje, že jí šlapeme po vytřený podlaze. Když mi ruply nervy a řekla jsem jí, že kdyby chodila v tolik hodin, v kolik má, nikdo by jí po tom nešlapal, šla si na mě stěžovat. Hádejte, kdo dostal pojeb.

    OdpovědětVymazat
  18. Inu Terezko......já se neodvažuji odhadnout...

    OdpovědětVymazat