úterý 13. března 2007

Sepultura

aneb Pohřebiště po brazilsku

Sepultura v Rock Cafe? Děláte si srandu? Nedělají. Igor Cavalera a jeho melody-boys pořádají světové klubové turné a jednou ze zastávek byla i Praha. Ačkoliv Sepulturu moc v uchu nemám, ale ujít jsem si je nenechal. Už před osmou jsem společně s kamarádkou a jejím přítelem dorazil k Rock Cafe.

"Tam asi ještě nepouštěj..." vydedukovala kamarádka z nemalého hloučku lidí, kteří postávali před klubem. Otevřené dveře hovořily jinak. Jeden člověk z hloučku se nás pozeptal, jestli náhodou nemáme lístky navíc. Od sobotního rána bylo vyprodáno... nečekaně... Nicméně my se zřízencům prokázat mohli, a tak jsme obdrželi krtečky na záprstí a byli vpuštěni do jámy lvové. V jámě lvové bylo dost živo a někteří z návštěvníků budili dojem, jako by tam pili už od minulého koncertu.

Ale k věci. Sepultuře předskakovaly dvě poměrně exotické kapely. Zkulturňovat večer začala Jihoafrická skupina Forever will burn. Pro mě úplně neznámá parta, rád jsem si rozšířil obzory. Svými výkony mne zaujal zejména sólový kytarista, který vypadal, že svůj nástroj v ruce už alespoň jednou držel... Vystřídali ji izraelští Betzefer. Také neznámá, také dobrá a s jejich frontmanem a kytaristou jsem si potykal poté, co jsem jim cestou z toalety pochválil produkci...

K Sepultuře vlastně ani není co říct. Byl to MAZEC!!!, kteréžto tvrzení mohu doložit už dva dny trvající euforií mírně znepříjemněnou intenzivní bolestí šíje. Asi jsem tou hlavou neměl házet až tolik. Pánové zahráli něco ze svých klasických kousků, bez kterých by je fanoušci asi nepustili z pódia - Refuse-Resist, Territory, tuším, že jsem tam někde zaslechl Inner Self... produkci zakončili krátce před půlnocí kusem Roots Bloody Roots. Jen mě trochu zklamalo, že si Derrick Green nestřihnul Rattamahattu...

Atmosféra v klubu byla vynikající. Na umělce jsem koukal zhruba ze stejné vzdálenosti, z jaké v práci s nezanedbatelně menším potěšením koukám na šéfa. Všude okolo se potulovala spousta evidentně nezadaných (rozuměj zrzavých) slečen a jeden by se skoro i zapoměl... Tak se stalo, že jsem jen tak letmo navázal mezinárodní kamarádšoft prostřednictvím jedné pohledné zelenooké zrzky. Jenom teda nevím, s kterým národem se to teď vlastně kamarádím.

Mělo to celý jenom dvě vady. První z nich představovali všudypřítomní Poláci. Ne snad, že bych proti nim něco měl, ale občas mě napadá, že by bylo fajn, kdyby se našel někdo, kdo má při poslechu Wagnera stejné choutky jako Woody Allen a o chlup méně sebeovládání! Zkrátka se ty trotlové zase narvali před pódium a začli mávat fanglí... Tentokrát kvůli tomu alespoň nekradli stanový tyče. Druhou vadou na kráse jinak výborného večera byl konec programu těsně před půlnocí. Neměl jsem šanci chytit poslední metro a tak jsem se domů skoro hodinu ploužil nočním autobusem...

Výhoda je, že kamarádka fotila. Takže časem (až mi ty fotky nějak protlačí mailem nebo ICQ) se o ně třeba rozdělim

18 komentářů:

  1. Tak to mi tedy uniklo! Hanba mi!

    OdpovědětVymazat
  2. Kyklope nezoufej......nejsi v tom sám. Mě se každou chvíli někdo ptá, co jsem o dělal o víkendu a když jim řeknu, že v Rock Cafe na Sepultuře, nevěří mi... jako třeba náš technolog. A když uvěří, tak mě seřve za to, že jsem nedal vědět... jako třeba jedna spolužačka ze střední...

    OdpovědětVymazat
  3. Galahade,na Sepulturu (ač znám) bys mě nedostal ani lodním heverem, nicméně ty zrzky... ty zrzky :)))

    OdpovědětVymazat
  4. Kamío,ale ono to jde právě jedno s druhým;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Galahade,aby mi to pak (po úspěšném lovu) pouštěla doma po večerech... :))

    OdpovědětVymazat
  6. Kamío,lov tam, kde ti hudba neekluje;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Galahade,tam by mě to opravdu ani nenapadlo, i když ty zrzky ... ty zrzky! :) Většinou se to na první pohled nepozná, no ale není problém se pokradmu zeptat.. že..:)

    OdpovědětVymazat
  8. Kamio,teď ti asi nerozumim...

    OdpovědětVymazat
  9. Galahade,na první pohled se nepozná která co poslouchá, barvu vlasů registruju;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Kamío,mám dojem, že když lovíš na koncertě, dá se s celkem uspokojivou přesností odhadnout i ten hudební vkus;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Galahade,jojo, ale v tom případě bych musel na jiný koncertík:)

    OdpovědětVymazat
  12. No to bys zřejě musel:-)

    OdpovědětVymazat
  13. dobrej relaxna bolavou šíji je pletení košíků :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Hele......neagituj. Bavit mě to nezačne i když mi to třeba jde;-)

    OdpovědětVymazat
  15. jde ti to....neagituju...vono se ti to bude líbit, až umotáš mamince tác a bude chtít plno dalších věcí

    OdpovědětVymazat
  16. O jednu zrzku min.. ac rada tvrdsi hudbu, Sepulturu zrovna nemusim. Zvraceni do mikrofonu me neoslovuje, mam rada, kdyz mi zpevak sdeluje i jine prozitky, nez ze se vcera vylil jako krava a jeste mu neni dobre :-) (to si umim rict sama a nemusim to poslouchat ze sluchatek...) Ale zrzky me zaujaly - tvarily se nezadane a lovecky? :)

    OdpovědětVymazat
  17. Terrynko,texty u písniček obvykle ignoruju. Vysoký procento z nich mi přijde tak blbý, až je mi trapně, že to vůbec poslouchám. Teda bylo by... Ten můj nadhled způsobuje, že jsem schopen zpěvákovo zvracení přestát a díky tomu si celkem s gustem poslechnu příkladně Dimmu Borgir, jejichž frontman sice zvrací první ligu, ale hudebníci jsou to talentovaní;-) A ta Sepultura - musím na ní mít náladu. A v sobotu jsem jí měl;-)
    Ad zrzky - tvářily se... unešeně:-)

    OdpovědětVymazat