úterý 19. března 2024

Tacticool bačkůrky Mk.2

 Když něco funguje, nejebte do toho!

Před pár lety jsem se tu  pochlubil novým obutím. Sáhnul jsem do kapsy hlouběji, než jsem byl dříve zvyklý a pořídil si pár Zephyrů a doufal, že na těch legendách, co se o nich vypráví, je alespoň zrnko pravdy. Praxe mi pak ukázala, jsou pravdivý úplně celý, ba v nich kus tý chvály ještě chybí, aby zůstaly uvěřitelný.

Za čtyři roky jsem v nich nachodil stovky kilometrů suchem, mokrem, bahnem, sněhem, městem i lesem a za celou tu dobu jim mohu vytknout jednu jedinou věc. Na mokru kloužou. Docela hodně. Zmoklá dlažba vyžaduje poněkud preciznější chůzi, než by člověk v pohorkách čekal. Odhaduju, že výrobce použil na podrážku tvrdší směs, které ve vlhkém prostředí chybí adheze. Ale jinak, přátelé, kolegové, bratři, sousedé, je to pecka peckovatá tak moc, že bych si ty škrpále nejradši nezouval, ani když jdu do vany.

Čas oponou trhnul a nejpozději loni v listopadu na pamětihodně posranym pochodu mi daly zřetelně najevo, že už jsou na tyhle složitější akce přecijen trochu moc unavený. Poohlédl jsem se tedy po novym páru a maličko se zhrozil, když jsem zjistil, že Löwa ty Zephyry vylepšila. Některé krámy tu původní variantu přestaly objednávat a v nabídce ji nahradily botama Zephyr Mk.2, které jsou v důsledku zvýšených vývojových nákladů, inflaci a v posledních dvou letech také nebývalé poptávky po vojenské obuvi cca o osm stovek dražší.

No ale donesl jsem si je domu a s radostí zjistil, že Löwa svoji práci za stálého míchání nespláchla do hajzlu, nýbrž se jí podařilo boty skutečně v některých ohledech zlepšit (v těch ostatních zůstala beze změn).

Například má jiný design podrážky slibující lepší protiskluzové vlastnosti. Vzorek v podstatě připomíná zimní pneumatiky. Tak uvidíme, až naprší...

Čtvrtý pár oček pro tkaničky je vybaven svorkama. Jejich výhoda je, že při obouvání netrávíte mládí dotahováním každého křížení tkaniček, protože na nártu je svorky přiměřeně dotažený udrží i u rozvázaných bot. Ale hlavně to znamená, že se při každym zavazování tkaniček neodírá ta vrstva goretexu pod šněrováním.

Zdánlivě nepodstatný detail je, že výrobce vypustil středové očko ze spodní části šněrování. Já samozřejmě inženýrům z Löwy do hlav nevidím a nevim přesně, proč to udělali. Pro mě je ovšem důležitá skutečnost, že timhle kosmetickym zákrokem vytvořili na botě místo pro háček nepromokavých návleků, které se obvykle právě za tu spodní část šněrování k botám připevňují.

No a chodí se v nich stejně dobře, jako v původních.
...děcka, já vám mam takovou radost...

6 komentářů:

  1. Po přečtení první věty jsem se celou dobu bála, kdy přijde nějaká jobovka. A ona nepřišla! Jupí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Paradni! Sup s nima do jarniho blata na prvni zatezovou testovacku:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, že je otestuju :-)
      ...ale teď na jaře už toho mokra a bláta asi až tolik nebude, tak nejdřív dojezdim ty starý...

      Vymazat
    2. Asi zalezi, co vyberes za trasu. My byli o vikendu v Sedmihori a uz jen zkratka pres pole nabizela pokrocily testovaci teren:)

      Vymazat
    3. No teď nejdřív nás, myslim, čeká Dobříš - Petrov. Kousek za Dobříší spadnem do údolí říčky Kocáby a více-méně podél ní se potáhnem až do Štěchovic. Tam přelezem přes kopec od Vltavy k Sázavě a končíme v takový tý trampský zahradní občerstvovně u vlakový zastávky Petrov... Ne, že by tam nemělo kde bejt bláto. Ale budem vidět, kdy se na ten vejlet vůbec dostanem :-D

      Vymazat