neděle 27. ledna 2008

Hradecký Lev '08

 

...vstup doporučen pouze srdcařům...

V pátek jsem měl narozeniny. Nemám ve zvyku to slavit, za relevantní důvod k vyloženě narozeninové pitce bych viděl snad jen nějaké kulatiny. To se mě netýká, a tak bych jako daleko slaveníhodnější skutečností shledával fakt, že mám obě oči dokonce i poté, co se mé levá bulva velmi zblízka seznámila s násadou od koštěte v rukou jednoho vohnouta, kterého jsem (já pitomec) zkoušel učit šermovat, resp. něco málo mu ukázat, aby nemlel takový hovadiny, když už si kvůli tomu ze mě chce dělat legraci. Nechce se mi to moc pitvat, ale uvážím-li, že dotyčnému špatné svědomí vydrželo cca pět minut, druhý den dokonce po firmě roznášel, že v souboji porazil šermíře a na závěr všemu nasadil korunu tím, že mi tuším dvakrát zcela náhodou pustil na nohu kleště, chce se mi vám dát hádanku - kolikáté narozeniny si myslíte, že bude letos slavit dotyčný vohnout?

No nic - i ty narozeniny jsou koneckonců docela dobrá záminka pro to, abyste zkusili vytáhnout pár lidí na pivo. Dokonce i když jim neřeknete, proč by s vámi na to pivo měli jít (Slavíme pátek néasi!). Ale to by nesměl být Potůček vtipný a já pravdomluvný. Zkrátka - šla kanceláří fáma, že Galahad vypsal talentovky. On přišel s otázkou: "Ty prej slavíš narozeniny nebo co?" - jen tak střílel od boku, ale trefil se a já se přiznal. Sešla se společnost vesměs slušná i vydrželi jsme popíjet poměrně dlouho...

A tak se stalo, že když jsem byl v sobotu vezen do Hradce, měl jsem s sebou kromě tohohle ještě kocovinu, která se zrána projevovala především bolením hlavy, které později přešlo v pocit, že můj žaludek sjíždí divokou vodu. Nicméně zaťal jsem zuby a šel do toho prsama. Cestou jsem si v autě trochu zdřímnul a po přejímce se šel podívat k prodejcům, u nichž jsem záhy nechal devět stovek, začež bych chtěl poděkovat především pardubičákovi, který do mě se slovy "To si kup, to potřebuješ." kopal pokaždé, když zjistil, že mé oči netěkají z krabice na krabici byvše zaměstnány konkrétním kusem. Dílem padly za téměř nesehnatelný model britského palubního stíhače de Havilland Sea Vixen dílem za průzumnou variantu bombardéru English Electric Canberra. Prohlídka stánků začala zdivočelé útroby pacifikovat, dvojice Prazdrojů v jedné mexické restauraci pak dílo dokončila. Ta restaurace vůbec stojí za zmínku. Vlezl jsem na hradecké Velké náměstí a dál tak trochu tápal. S mírnými rozpaky jsem se rozhodl využít nápovědy přítele na telefonu, položil Kopřivě otázku, kde se v blízkosti náměstí může hladový pocestný nasytit a čekal, zda ji zvedne. Zvedla. Odpověď byla spíš uklidňující, než konkrétní a nejspíš to tak bylo i lepší, protože jsme následně s pardubičákem zalezli do prvního podniku, o který jsme zakopli. A zakopli jsme věru dobře, neb o tom šťavnatém biftečku, co se mi ocitl na talíři, se mi asi bude ještě nějaký čas zdát...

Ze soutěžení samého jsem mírně na rozpacích. Hradecký Lev pravda asi nikdy nebude mít ambice konkurovat modelářské mekce Telfordu, ale i tak mě mrzí, když se soutěžní modely vejdou na dva stoly vzdor skutečnosti, že jsou mezi nimi i obříci s půlmetrovým rozpětím a návštěvník si výstavu prohlédne během půl hodiny počítaje v to i čas zabitý očumováním u prodejců a stánku s občerstvením. Nemám ve zvyku nadávat na hodnocení, protože nemaje ambice vyhrávat, většinou ho stejně nesleduji nikterak bedlivě. Ale přesto bych čekal, že rozhodnutí poroty bude korespondovat s názory prostých návštěvníků. Tentokrát se ale pět ze čtyř modelářů shodlo nejen na tom, že by volilo jiný model, ale dokonce i na tom, jaký přesně. To už si pak člověk malinko drbe makovici. Některá ocenění prostě budila dojem spíše motivačních darů, než objektivního zhodnocení.

Ale nedá se říct, že by na soutěži byly ošklivé modely. Popravdě - mít doma kterýkoliv z nich, nejspíš zaujme nějaké třeskutě čestné místo na nějakém dobře viditelném místě... Pro mne pak byla účast na soutěži poučná minimálně v tom, že tahat se na jakoukoliv podobnou akci s modelem techniky bez nějaké vkusné podložky nemá smysl. A tak v únoru do Pardubic už chally pojede na špalku.

jak

Jak-3; měřítko 1/48

mini

...Bean by měl radost...ࢀ

phantom


F-4J Phantom; měřítko 1/32

vítěz

Spitfire Mk.IXc v měřítku 1/48; nejdiskutabilnější vítěz - kdekomu přišel lepší model stejného letadla hned vedle...

strutter

Sopwith 1 1/2 Strutter v měřítku 1/72

japko

Nakajima Ki-44 "Tojo"; měřítko 1/72

sabre

F-100 Supersabre; měřítko 1/48

panter

Vítězný model kategorie T2 - bojová vozidla pásová v měřítku 1/72...

cr

...a můj příspěvek v téže kategorii...

malá technika

modely kategorie T2; ...víte jak je to s těma podložkama, jo...?

19 komentářů:

  1. tančík máš pěknej, ještě holt jednu univerzální fošnu...a šup s ní na výstavy

    OdpovědětVymazat
  2. Jasan, udělej rovnou scénku - zákop, pár pytlů, metr ostnáče a máš to příště v kabeli ,-)
    Jo - tank jsem určitě chválil minule :)

    OdpovědětVymazat
  3. hmmm...takže se slaví i pátek..... *ďábelský smích*

    OdpovědětVymazat
  4. dsl: no už si v makovici maluju, jak by měla vypadat... Má to pracovní název \"Road to Basra\" a napadaj mě takový ptákoviny jako zničený bevko vedle silnice a tak...

    Gomba: viz odpověď pro dsl - do Perskýho zálivu se zákopy už moc nehoděj... navíc ty zákopy by člověk nemoh nechat prázdný...

    FM: ...nepřijde mi to ani překvapivý, ani povinný...*andělský mrk*

    OdpovědětVymazat
  5. Organizační otázka, ve který kategorii soutěžej silniční motocykly? Přece jen, na příští ročník by mohla být na světě trojice.

    Jinak efektnější, a nepochybně jednodušší na instalaci, by mohla být scénka s několika kahany a trochou písku s názvem \"Kuvajtská invaze 1:72\"...(blbý úsměv)

    FM: jde o další lidovou tradici (veselý úsměv)

    OdpovědětVymazat
  6. no teda....dlooouho jsem odolával Galahadově narážkám, proč že se taky nevyjádřím...

    tak ta poznámka o trojici, tu nemůžu přejít....

    soutěž jako taková mě osobně až tak nezhrozila... počet modelů se mi jevil jako přiměřený (on jak je Galahad naučený z E-Day tak nic pod tisíc kousků nebere), sice jen dva stoly, ale zato nacpané k prasknutí... kvalita modelů více méně suprová, vyloženě strašné se těžko hledaly a asi ani nenašly, ale to hodnocení....
    to mi teda zvedlo mandle...
    ani já nemám ambice vítězit, moje kategorie jsou kolekce a ty málokde vypisují, takže se hlásím s jednotlivými kousky do patřičných kategorií... ovšem model který včera skončil na třetím místě ve vrtulých 1/72... to teda bylo něco !!! křivý trup, maskovaný vychýlenou směrovkou, anténí dráty zvící tloušťkou tažných lan námožního remorkéru... prostě fuj...

    vyslovil jsem podezření popsané výše: motivační cena... ale ouha... jednak pán který si pro cenu šel byl poměrně staršího data výroby na motivaci, a hlavně, jeho další dva modely stojivší na stole hned vedle, z těch jsem sedal na největší sval lidského těla... byly to první modely, na které jsem zamířil objektiv...

    z toho všeho jsem byl nakonec natolik rozpačitý, že jsem začal uvažovat, zda má vůbec cenu příští rok tuto akci navštěvovat...

    takže nevím nevím, jak to bude s trojicí.....

    OdpovědětVymazat
  7. Aleši,ad první otázka - na icq pošlu letošní propozice, tam se dozvíš vše potřebné.

    ad tvůj návrh - nelze! Challenger II se do služby dostal až dost dlouho po první válce v Zálivu, Kuvajt je tedy mimo mísu...

    ad reakce na Fm - co si pamatuju, tak mi dva častějc slavíme neděli...

    OdpovědětVymazat
  8. Petře... vesměs souhlas, ale... o jaké trojici to mluvíš???

    OdpovědětVymazat
  9. @Teo von Chucpe28. ledna 2008 v 2:21

    Mívals´ hezčí hlavičku blogu... ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Inu......přezbrojil jsem na těžší kalibr...

    OdpovědětVymazat
  11. Modely vypadají dobře, neměl bych na to koukat. už druhé stěhování si totiž s sebou táhnu Avro Lancastera a LeO 451, které jsem si umanul nevyhodit a někdy složit a pomalovat, tak aby se mi záchvat nepřihodil teď, když potřebuji dělat důležitější věci, třeba tapetovat... :))

    OdpovědětVymazat
  12. Kamio......ty VYHAZUJEŠ modely??? To si děláš srandu, ne? *nebetyčně pohoršený údiv*
    Nicméně je pravda, že občas se člověku doma objeví něco, co po čase budí dojem, že musel být v rauši, když si to přinesl... A pak se toho ne a ne zbavit...

    OdpovědětVymazat
  13. Galahade,vyhazuji?? Proč myslíš, že se ti dva se mnou v krabicích už potřetí přestěhovali?! ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio......mi jako chceš tvrdit, žes měl jen ty dva?

    OdpovědětVymazat
  15. Měl jsem jich vícero, ale ty modely byly už složené a kvalita nic moc (měl jsem 13let, když jsem to dělal:) a postupně se ty složené někde poztrácely nebo nakřáply (3 stěhování), stejně nestály za to. Tyhle dva se mnou putujou, protože se jednou do nich pustím;-)

    OdpovědětVymazat
  16. No......tak si mě přiměl podumat o tom, které dva modely by to stěhování přežily v mém případě (když už bych si tedy musel vybrat)... Lancaster by bez diskuze byl prvním z nich. O druhé postupové místo se rve Vulcan a TSR-2...

    OdpovědětVymazat
  17. si děláš prču ne????a co spity?????

    OdpovědětVymazat
  18. Čoveče......bude to znít kacířsky, ale Spity se dneska sháněj daleko líp, než příkladně ta TSR-2...
    Takže nedělám...

    OdpovědětVymazat
  19. srandacist tyhle stranky, opravdu :)

    OdpovědětVymazat