neděle 27. května 2007

zTL Čáslav

...tak jsem se byl podívat na ty naše slavný Gripeny a jsem celkem nadšen...

Dnes se na základně taktického letectva v Čáslavi slavilo 50.výročí založení letiště a slavilo se dnem otevřených dveří a drobným leteckým dnem. A nemá cenu si něco nalhávat - ten letecký den byl především o Gripenech. Fakt, že se na různých ukázkách vedle osmi Gripenů celkem tří letectev (kromě našeho ještě maďarského a švédského) v koutku tísnily po jednom Tornadu a F-16, se jinak vysvětlit nedá... Menších letadel a vrtulníků a zrestaurovaných dnes-už veteránů bylo všude plno.

Gripenům patřilo nebe a na letových ukázkách se jich ve vzduchu objevilo celkem šest - pětice našich a jeden švédský. Pro BAe celkem solidní reklama, neb piloti Gripenům docela šlapali na krk a diváci dostali ochutnat něco kraválu... A víte co? Co vám budu vyprávět...podívejte se na pár fotek...

gag

Jedna ze tří L-159 opouští formaci...

gag

G+G aneb jeden z našich Gripenů na statice

guardian

čáslavský gate guardian

patnact

"Soudruhu pilote, dostáváš do ruky strašnou zbraň!"

tryska

A závěrem jedna hádanka, za níž bych zasloužil kopnout, neb mé čtenáře svou jednoduchostí nemůže neurazit. Copak je asi na fotce?

A úplně na závěr. Zde najdete pár kvalitnějších letových fotek...

27 komentářů:

  1. Sakra, Galahade, nechybí tam něco?!

    OdpovědětVymazat
  2. Báro......krk bych za to nedal, ale myslim, že chybí...

    OdpovědětVymazat
  3. Poslouchej,a když se ta fotka jmenuje tryska, není to tryska?

    OdpovědětVymazat
  4. Ale jaká Baru......jaká...? :-)

    OdpovědětVymazat
  5. No, mně právě přijde taková vybrakovaná. Vždyť normálně skrz není vidět :-)

    OdpovědětVymazat
  6. No to máš pravdu...ale jaká vybrakovaná?

    OdpovědětVymazat
  7. Je to jasný,......na obrázku je hadička :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ach jo...Bára to práskla, to neni fééééééér... Tak já to dorazim. Je to pohled do výtokové trysky stíhacího bombardéru Su-7, přičemž z pohledu je zřejmé, že letounu byl demontován motor.

    OdpovědětVymazat
  9. Galahade,zase jsem s tím hádáním přišel až po rozuzlení, to se mi líbí:) Já si toho popisku \"tryska\" taky všimnul, neboj:)

    OdpovědětVymazat
  10. ...mmmm...no aspoň jsem poučen pro příště...

    OdpovědětVymazat
  11. No vida,tak SU-7 jsem fakt netušila, tak alespoň je odpověď komplet :-))

    OdpovědětVymazat
  12. a co tam dela ten Mig 17?nebo je to 15?

    OdpovědětVymazat
  13. 15...Tam byli i historický kousci... MiG-21 coby Gate guardian, Su-7 a MiG-15...

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím, že MiG-21 je důstojný Gate guardian :)

    OdpovědětVymazat
  15. no tedatakhle si couráš, a co PR Mk XI ???

    OdpovědětVymazat
  16. Ty ses coural taky......a zatim doma Supermarine Type 224 smutně kňučel za dveřma...:-P

    OdpovědětVymazat
  17. Prosím vás, jakou to tu mluvíte řečí? ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko......to je čeština vhodně kombinovaná s normalizovaným značením RAF;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Evidentně jsi teď moudřejší:-)

    OdpovědětVymazat
  20. noa ještě asi dlouho kňučet bude... pořád vymýšlím jak znázornit ten vlnitej plech... 8-(

    OdpovědětVymazat
  21. Tvé nadšení z grippenů sice nesdílím, ale chápu...

    OdpovědětVymazat
  22. Teo......já jimi taky nejsem nadšen politicky, ale esteticky...

    Petře... vnitej plech jo? udělat si nějakej hřebínek, nahřát a učesat:-P ...ale to už jsem ti řikal...

    OdpovědětVymazat
  23. Autor fotekEhm,jaksi u správného článku by měl být uveden autor fotek... :-))

    OdpovědětVymazat
  24. Lukáši,správné fotky bývají podepsané...

    OdpovědětVymazat