sobota 11. června 2005

Kroutím hlavou...

nad těmi fascinujícími poznatky...

Minulý týden byl celkem poklidný. V pondělí a v úterý jsem se učil na zkoušku z Technologie. Zkoušku samotnou jsem dělal ve středu a šel jsem na ni celkem klidně, protože studiu jsem se věnoval, látku mám v živé paměti a nakonec - z technologie jsem na střední škole maturoval. První byl na řadě písemný test, o kterém se většina studentů vyjadřuje s despektem jako o frašce, ztrátě času, či zbytné formalitě. Test je podán formou "autoškola" tedy otázka + možné odpovědi. Oproti autoškole je tento prost jakýchkoliv pastí - správná odpověď je vždy jen jedna ze tří možností. Po napsání a následném opravení testu nás rozdělili mezi dva profesory, kteří nás měli zkoušet na ústní části zkoušky... Když jsem se dověděl, že mne bude zkoušet vedoucí ústavu, malinko mi vyschlo v krku, protože on sám nám na přednáškách říkal, že dusí... No nakonec to dobře dopadlo. Vypotil jsem trojku a šel domů. Jak jsem zjistil - skripta, ze kterých jsem se učil moc zkouškové látky neobsahovala, čerpal jsem tedy jen a pouze z toho, co jsem si pamatoval za přednášek a od maturity. No nic. Večer jsme to s kamarádem byli zapít. Ukázalo se, že co slavit máme oba. Já zkoušku, kamarád nové místo - jednou jen tak ze srandy poslal životopis jako odpověď na inzerát, v němž Yamaha hledala člověka na post asistenta technického ředitele. To místo dostal. Vzhledem k tomu, že má maturitu ze stavební průmyslovky vážně nemám páru, jak to provedl... Ale budiž mu to přáno, on totiž motorky moc rád.


V úterý mi z knihovny konečně dorazila hláška o splněné rezervaci. Zarezervoval jsem si tam už asi před měsícem Děti Duny - třetí pokračování románu ... Hádejte kterého. Bohužel ve svém nadšení pro Dunu jsem si ve stejný den rezervoval dvě knihy - Děti Duny (3.) a Božského imperátora Duny (4.) a dřív mi přišel Božský imperátor. No nic - menší časová smyčka. Ale čtivo je to bezvadné a až dorazím i zbylé dva romány (Kacíři Duny a Sněmovní planeta Duna), tak o tom něco málo napíšu, protože to rozhodně stojí za to.


Pátek...zase pátek. Tentokrát tedy podstatně klidnější, než byl ten minulý - nikdo se se mnou nechtěl prát, což kvituji s povděkem. Malinko mne vykolejili pouze tři věci:


1) Havel třetí největší Čech... Co k tomu dodat. Lámu hůl nad lidmi, jež tomu kašpárkovi dali svůj hlas...


2) V souvislosti se snahami Turecka vstoupit do EU se objevilo několik petic, na nichž se množí podpisy lidí, kteří mají nějaké námitky. Většinou své argumenty opírají o nedodržování lidských práv, o obavy z islamizace Evropy atp. Načež politologové kroutí hlavami a oponují tím, že to bychom pak mohli podobným způsobem separovat třeba Hanáky, protože... Pánové, máte nás za debily, že srovnáváte nesrovnatelné? Hanáka nelze srovnávat s Turkem. Hanák totiž jen stěží bude se zbraní v ruce šířit víru v tvarůžky a nejspíš to ani nikomu neumožní, tím, že ho pustí do Evropy. Asi se shodneme na tom, že na to je příliš vzdálen jejím hranicím... Osobně proti Turkům nic nemám, ale nemyslím si, že jsou evropským národem, tak co by dělali v unii. A jich samých bych se chtěl zeptat: Jste si jisti, že s EU je o co stát? Jsem uvnitř a žádnej rajc...


3) Kondomy jsou špatné... Tak vám nevím, jestli je ten jejich nový papež idealista nebo blbec. Sexuální život, tak je běžný teď s kondomy by takový nejspíš byl i bez nich, jen bez nich by byl daleko nebezpečnější. K zavržení mimomanželského sexu by to nevedlo, k partnerské věrnosti už vůbec ne. O mě nejde, já papeže už nějakou dobu posílám do p****e a věřte, že to dělám z gustem, ale jinak na tom asi budou takový nuzní obyvatelé střední Afriky, kde je tahle missionarie protectiva (zase ta Duna) jediný kontakt se světem za hranicí jejich vesnice... Benedikt to buď nechápe nebo je mu to fuk. V obou případech ale na postu papeže - hlavy tak milosrdné instituce, jakou by církev měla být - nemá co dělat. Jestli nechápe, neměl by být hlavou. Jestli je mu to fuk, neměl by být duchovním vůbec...

16 komentářů:

  1. Sakra Galahade, my toho máme společného ještě víc. :-)
    minulý týden jsem přečetl Děti duny, Kapitula Duna, a už to bude skoro všechno. Ještě mi tuším chybí jeden nebo dva díly.
    A až dočteš dunu, doporučuju nový seriál "Sága sedmi sluncí"
    Zrovna jsem přečetl první díl " Skrytá říše"
    Je to od Kevina Andersona, což je pán, který se taky podílel na Duně.

    OdpovědětVymazat
  2. Kevin J. Andersonse pokud vím podílel na nových knihách Duny. Služebnický džihád a Předehry (atreidové, Harkonnenové i Corrinové) jsou jeho a Herberta mladšího. Tyhle knížky mě ale až tak moc netáhnou - oproti původní Duně je v nich dost rozporů... Ale asi si je přečtu. Třeba zrovna ten Služebnický džihád by mne i docela zajímal...

    OdpovědětVymazat
  3. No panove a BTW jak se vam libi nove zpracovani "duny"?

    OdpovědětVymazat
  4. Lucy,myslíš filmové? K tomu ti moc nepovím, ještě jsem ho neviděl. Viděl jsem jen to staré od Lynche a to se mi moc nelíbilo. Kniha je kniha... :o)))

    OdpovědětVymazat
  5. Já bohužel žádnej"Dunovej" film neviděl.
    A ty "Nové" knihy se mi docela líbily.
    Ale ten džihád asi nejmíň.

    OdpovědětVymazat
  6. Noo.. ten výrok o Havlovi by si předemnou obhajoval jen s nejvyššími obtížemi a stejně by se ti to nepovedlo.:o) Mimochodem, první trojka s Best Czech made je na mém seznamu , jen nevím jestli mi za to někde nalejou.:o)

    OdpovědětVymazat
  7. Nenalejou,binární, nenalejou. Mě taky nenalili... ;o))) Ten výrok o Havlovi nemám potřebu před kýmkoliv obhajovat. V souvislosti s největším Čechem je můj názor na něj takový, že na zbylých devět členů finálové desítky jsem hrdý víc než na něj... A za tím si stojím pro změnu já :o)))

    OdpovědětVymazat
  8. To věřím.. omlouvá tě tvoje mládí a zachraňuje moje lenost bít se na kordy za čest kohokoliv, s výjimkou všech čtyřech paní Ládinových a jedné nebo dvou dobrých kamarádek.:o))

    OdpovědětVymazat
  9. Halladine,otom, jak se s Dunou popasoval Lynch se dočteš něco málo tady: http://galahad.bloguje.cz/145742_item.php
    Jiný film jsem také neviděl. Jinak Duna je pro mne takový fenomén, že si i ty nové knihy přečtu, protože se mi prostě vůbec nelíbí představa, že bych s ní byl hotov za tři týdny čistého času. A jestli mi vydrží to tempo, jakým ty knihy čtu, tak se s těmi původními knihami do tří týdnů vejdu...

    OdpovědětVymazat
  10. havlovi jsem kdysi fandil,a jksem mám dojem o dost víc než Vy, takže hodně pamatuju....
    Na Havla stejný názor jako Galahad.

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadlo starší :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Binární,svým mládím nic neomlouvám už dlouho a zároveň těžce nesu, když při nějaké při oponent mým mládím argumentuje.
    Stejně těžce přijímám čísi lenost za svoji spásu neb o tu se dokážu postarat celekm dobře sám ;o)))

    Jinak čest žen (ani nemusí být moje) jsem připraven bránit i já.

    A pokud jde o Havla samotného. Jistě to svého času byl člověk velmi zásadový a asi i odvážný, ale podívám-li se na něj dnes, vidím maňáska na ruce Dášenčině. Navíc odvaha ani zásadovost nevylučují jednu vlastnost u politika krajně nevhodnou - naivitu. Té má Havel na rozávání...

    OdpovědětVymazat
  13. Havel má holt tu nevýhodu, že jsme jeho pamětníky a navíc žijeme v době , která se ani nepokouší předstírat přehnaný respekt k velikánům. Havlovi tudíž není dopřáno to co Masarykovi. Masarokovi milenky halí závoj cudného mlčení.:O)

    OdpovědětVymazat
  14. S tím se dá souhlasit. Havel je určitě na očích víc než třeba onen tebou jmenovaný Masaryk, takže se o něm logicky víc ví. Ve smyslu největšího Čecha ho to tedy dost zunevýhodňuje, ale jinak...ho to neomlouvá.

    OdpovědětVymazat
  15. KondomJá zas tebe posílám do prdele

    OdpovědětVymazat
  16. lojzo,a máš to tam hezký?

    OdpovědětVymazat