středa 13. června 2007

Hlava v pejru...

aneb kritici prokázali nesourodost...

Kritik číslo jedna:

"To je bezvadný. To píšeš tak, že to vidim před sebou barevně jako film..."

Kritik číslo dvě:

"Hele dobrý... jenom jedna věc - píšeš to od A do Z jako filmovej scénář..."

Dva lidi nezávisle na sobě zaujala jedna věc, každého jinak. Z toho plyne ponaučení. Už nebudu dávat ke kritice svá skromná dílka před dokončením.

...

Mám ambice si tohle předsevzetí udržet alespoň do zítřka...

24 komentářů:

  1. A jak se pak postavíš k tomu, když jim svá dílka dáš dokončená a oni ti řeknou to samé, co řekli?

    OdpovědětVymazat
  2. Baru......to já nevím:-)Ale myslím, že postavit je před hotovou věc bude (pro mne) výhodnější...;-)

    OdpovědětVymazat
  3. kašli na ně a napiš to jak sám myslíš, že je to nejlepší:)

    OdpovědětVymazat
  4. To je otázka vkusu - jen to dělej hezky po svém...

    OdpovědětVymazat
  5. Kriticiobyčejně KRITIZUJÍ, ale nic nepíší... tak bych to bral a v klidu psal ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Petře......právě v tomhle případě bych si dovolil nesouhlasit. Píší oba a oba dobře... nakonec právě proto jsem je o hodnocení požádal:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Galahade,velmi souhlasím s Helenou, určitě zůstaň svůj, v tom je kouzlo každého autora. Kritiky bych třeba poslechla třeba v hodnocení stavby příběhu nebo faktických poznámek, ale zbytek je na tobě.

    OdpovědětVymazat
  8. No Baru......když se na ty výroku kritiků podíváš, zjistíš, že o stavbě příběhu vlastně jsou...

    OdpovědětVymazat
  9. Aha,tak já se špatně vyjádřila. Myslela jsem stavbu příběhu jako např.: \"začni tímhle, bude to mít víc napětí, tuhle kapitolu dej až potom a konec zkrať ...\" a tak.
    Tyhle výroky mi přišly spíš o stylu vyprávění. Podobně vypráví třeba tvůj literární kolega Stephen King :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Baru...s kritikem číslo dvě jsem mluvil včera a ta diskuze se nesla PŘESNĚ v tomhle duchu...

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je asi dobře, ne?
    Důležité je, jestli tě to posune dál.

    OdpovědětVymazat
  12. Nepochybně......ale asi se nechámposunout od příštího dílka... Jsem línej od přirození a tohle už se mi přepisovat nechce;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ach,tvou lenost od přirození jsme tu už jednou řešili, začni s tím něco dělat
    :-))).
    Ale k věci: také jsem to tak myslela. Pokud je to drobnější dílko, dá se pak včlenit do něčeho rozsáhlejšího třeba jako vzpomínka. Tak jak to dělá jiný tvůj kolega John Irving ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Baro......jako třeba soubor povídek?

    OdpovědětVymazat
  15. Soubor povídekje jedna varianta, já spíš myslela situaci, kdy je dílo rozsahu běžné knihy a hlavní hrdina si před nějakou akcí vzpomene na něco a to něco bude vložené tvé drobnější dílko. A pak zase pokračuje původní děj.

    OdpovědětVymazat
  16. To by mohlo jít......ale já se momentálně cítím spíš na ty povídky...

    OdpovědětVymazat
  17. Povídky jsou vděčné,alespoň nezůstaneš trčet bezradně s nějakým polotovarem jako já.

    OdpovědětVymazat
  18. Já už zůstal se dvěma Baru:-D

    OdpovědětVymazat
  19. 2 Petr3342 jj zejména kritik číslo dvě nikdy nic nenapsal :o)

    OdpovědětVymazat
  20. Binární......já se tě tu zastávám a ty se shodíš sám:-D Se z tebe... nebudu...

    OdpovědětVymazat
  21. Aleši... ...že je Porkert v průseru se tady ví už od předloňskýho listopadu...:-/

    OdpovědětVymazat
  22. Vím......jen je asi na světě konečné řešení, byť smutné.

    OdpovědětVymazat
  23. Hmmm... :-/Krach je vývojový stádium ekonomickejch problémů firmy, ne jejich řešení...

    OdpovědětVymazat