čtvrtek 1. srpna 2024

Hledá se strejda

 

 ...marnej pokus. Kde je, to ví jen jeden mladej pičus...

Dobří přátelé jsou příbuzní, které jsme si vybrali, říkal myslím pan Horníček. Asi nekecal, já mam takhle na druhym břehu Vltavy staršího bráchu a kousek od Libavý mladší ségru...
Bohužel příbuzný, který obdržíte tou pokrevní přízní, musíte nějak snést úplně bez ohledu na to, jestli to náhodou nejsou, odpusťte to výrazivo, do sucha vylízaný kundy.

Jelikož jste chytří lidé, správně za tímhle povzdechem tušíte tklivý příběh opatřený zbytečně pikantní pointou. Strýc, takto bratr mojí máti, poslední dobou dostává trochu sežrat svůj těžkej pracovní život z větší části trávenej na montážích po všech možnejch i nemožnejch prdelákovech, kde se sice platilo valutama, ale taky se tam asi trochu sralo na bezpečnost práce a ochranný pomůcky. Zkrátka, aniž bych zabíhal do zbytečných detailů, má docela protivný zdravotní problémy, kvůli kterým teď každý týden tráví den až dva v nemocnici, kam ho k úkonu vozí převozní ambulance. A domu pak pro sichr taky.

Asi proto, že je klikař, skoro se dostal do večerních zpráv, když tu převozku, co ho minulou středu vezla domu, na jižní spojce trefil náklaďák a vyrobil v ní čtyři zraněný, který museli ze zdemolovanýho auta vyprošťovat hasiči. Přijelo několik rychlých a zraněný rozvezli do pár pražských nemocnic.
O všechny je postaráno, potud dobrý. Trable začínaj tam, kde do celý věci vstupujou
p ř í b u z n ý.
K nehodě došlo ve středu, ovšem ještě v pátek pořádně nikdo nevěděl, kde strejda leží. Mohlo být okolo čtvrtý odpoledne, když mi volala máti a roztřesenym hlasem mi sdělovala, že strejdovi se NĚCO stalo při autonehodě a leží NĚKDE v nemocnici, asi na Karláku. Já pak zazdil další cca dvě hodiny detektivní prací, která by mi stejně byla na prd, nemít kamaráda u záchranky, kterej mi řekl, co jsem potřeboval vědět, po pár minutách vyhledávání v pramenech, na který se obyčejnej smrtelník nepodívá.

Strejda neležel na Karláku, ale ve Vinohradský a nikdo se tam se mnou nechtěl moc bavit, protože v souhlasu s poskytovánim informací má uvedenýho jen vnuka. Toho, kterej o tý strejdovo nehodě zbytku rodiny řekl po dvou dnech a pak nás posílal do špatný nemocnice.
Myslím, že nikdo z vás nedokáže plně docenit velikost tý kliky, kterou milej vnouček měl, že nestál metr ode mě, když jsem trávil páteční odpoledne dohledávánim informací, který on měl a zazdil...
Víte třeba, jak se hraje na mlejn?


9 komentářů:

  1. Já jenom v poslední dobou vím, že násilnost spáchaná na příbuzném, pokud je řádně vysvětlena, měla by být ospravedlněna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikoho k ničemu nevyzývám, ale... příkladů, kdy by se takový právní úzus hodil, bych též našel několikero...

      Vymazat
    2. Od Cihelny, nejsem Anonymní:)

      Vymazat
  2. Nevim. Jak se hraje na Mlejn? A hlavne drzim vsechny palce, at se z tech vsech sragor strejda dostane a bude si to moct s tim milym vnouckem vyridit v plny sile osobne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mlejn hrajeme tak, že oběť hodíme po hubě do strouhy a pak jí chčijem na lopatky.
      Strejda se pere statečně. Ale je mu skoro osmdesát, to už žádný Chvojkovice - Brod nebudou, ani když se z toho všeho vylíže...

      Vymazat
    2. Aha! Já si představila něco jako středověký lámání v mlýnským kole, ale tohle je taky dobrý!
      To nebudou, ale pořád je to ještě hratelnej věk na jiný typy radostí.

      Vymazat
    3. Neříkám, že není. Moje máti není o moc mladší a byť si občas na nějaký bolístky stěžuje, je to pořád vcelku čiperná dáma :-)

      Vymazat
  3. Bože! Rodinu si člověk nevybírá - a někdy je to opravdu škoda. Každopádně doufám, že je strejdovi líp a vnuk už nezvládnul zazdít nic dalšího.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V rámci skromných možností se mu daří dobře. Z nemocnice už je doma, ale ještě je trochu bolavej.

      Vymazat