pátek 16. srpna 2024

Film nemusí bejt rumunskej

 ...aby byl trochu cestopisnej a trochu erotickej...

Opět jsem doma osiřel. Vydělával na chléb náš vezdejší a vyčkával příchodu ne Godota, ne Krista, nýbrž nové lednice. Habra zatím s Inženýrem a Medvídětem odjela za dědou do Plzně a Komteska prodlévá na tanečním soustředění...

Možná to byl projev jakési separační euforie, ale najednou jsem toho potřeboval strašně moc stihnout. Nutně jsem musel v pátek odpoledne do Hostivaře na pivo s klubovými bratry, mimo jiné proto, že jsem si u jednoho z nich potřeboval vyzvednout zboží z klubové objednávky, konkrétně aršík obtisků určených pro tanky M26 Pershing americké námořní pěchoty z války v Koreji. Neméně nutně jsem pak potřeboval do Vagonu na koncert, protože hráli Black Sabbath revival a Black Sabbath já můžu. Taky jsem potřeboval modelařit, abych stihl dokončit zubatý éro na klubový výstavní stůl na Dobříšskou šelmu...

No vezměmež to popořadě. Pivo s klubovými bratry bylo v srpnové výhni naprosto nezbytná věc. To naštěstí neznamená, že by se člověk musel spokojit s málem, nebo hůř - nekvalitou. Tedy jsem poseděl, poklábosil, přepral pět Kozlů a šel domů. V klidu jsem si uvařil kávu, lehnul si s ní do vany a cele se oddal planým špekulacím, zdali bude ten revival ve Vagonu za něco stát. Nebudu vás napínat, dobrý to bylo. Frontman zvládal proslulý Ozzyho ječák velmi zkušeně a ani ostatní hudebníci nebyli žádný másla. Projev uměleckého souboru lze tedy považovat za dostatečně autentický, aby si ho člověk užil. V neposlední řadě stojí za zmínku, že se v tom nešťastnym podniku konečně pivo dá pít.
No a také to tam společensky vášnivě klokotá... Stojim si tak opřen o zdivo tři kroky od pípy, když tu si všimnu, že se mnou nějaká blond hlava opodál laškovně hraje na schovku. Vcelku sympatická dáma o něco mladší než já do mě takhle šťouchla, že si chce poklábosit. No nakonec proč ne.
"...a chceš šukat?" vypálila najednou uprostřed vcelku neškodnýho povidání o muzice. Áda Větvička na podobně přímočarý dotaz zakoktal, že neví. Já ho asi trumfnul.
"Mmm...mmusim?"
Tak, hojubičko popejavá... Kam na mě s takovýma otázkama, když si leju do hlavy osmý pivo (jestli ne devátý...no to neni důležitý). Ve svym věku se znám a vim, že po takovym výkonu bych stejně tlačil provaz.
Asi jsem ji nasral, už jsme si pak moc nepopovídali...

Což však mně nezabránilo kalit do tří do rána, kdy jsem si vcelku zodpovědně počkal na noční tramvaj a v ní si pak velmi nezodpovědně sedl. Začátečnická chyba, já vim. Když mne nečekaně vlídně šofér probral na depu Hostivař, bylo asi čtvrt na pět a já si šel počkat na první ranní metro. Vlastně jsem dopad docela dobře. I když v lednu bych tam očumovat nechtěl. V sobotu toho na mě moc nečekalo, tak vlastně ani nevadilo, že jsem z postele nijak zvlášť nespěchal.

I když všechno mělo býti trochu jinak, než se nakonec seběhlo. Plán zněl jasně. V sobotu v podvečer se sejít s bratrem Jezevcem na nádraží, odejet do Senohrab, odtud dojít k říční plovárně ležící pod zříceninou hradu Hláska na soutoku veletoků Mnichovky a Sázavy a tam se utábořit, přespat a ráno vyrazit podél Sázavy na výlet, jehož cílem byl pivovar v Kácově. V sobotu 10. srpna se na řečené plovárně konal ping pongový turnaj, jehož pořadateli a favorizovanými účastníky nebyl nikdo jiný, než obvyklí podezřelí od Vávrů, tedy bychom tam posléze bivakovali mezi svými. Do plánů nám hodila vidle informace, že po pinčesovym turnaji bývá zvykem kalba do časných ranních hodin, což se s důkladným odpočinkem před pěší turistikou vcelku jasně vylučuje.

Nu což. Vyřídili jsme to v neděli. Přivstali jsme si, abychom stihli vlak v 7:21 a ze Senohrab tak vyráželi na cestu zhruba v době, kdy jsme chtěli i podle původního plánu. Slunce pálilo od samého rána, ale u řeky bylo snesitelně. Od ní jsme se utrhli ve Vlkovci kousek za Choceradama. Protivnému dlouhému stoupání předcházela krátká inspekce krčmy U žraloka a občerstvení Ferdinand. První otvíral v jedenáct, druhý v poledne, my tam došli v deset. Tak jsme si posloužili z vlastních zásob a pustili se do kopce. K nejvyššímu bodu celé trasy jsme to od řeky měli šest a půl kilometru. Nejhorší jsme měli za sebou ale už po kilometru, ostatek se dal odšlapat s mnohem menším úsilím. Cesta by byla velmi příjemná, nebýt čím dál většího vedra. Rozhodnutí nepřespávat na plovárně jsem v tu chvíli musel ocenit jako velmi prozíravé, jelikož nést si ještě domeček na zádech by už bylo trochu moc... Krom toho jsme dlouhou dobu nepotkali žádnou občerstvovnu. Myslím dokonce, že jsme v neděli trhli rekord - 17,5 kilometru bez piva! První škopek toho dne jsme si totiž dali až v osadě Trucovna na okraji obce Bělokozly. A bylo to po tý štrece málem i s červenym kobercem. V Trucovně jsme našli břečťanem obrostlý dům s pivnicí v přízemí a velikou zahradou. Uvnitř nás uvítal pan domácí a dva přátelští hafani, kterým slunce narozdíl od nás zřejmě nevadilo, jelikož když my seděli pod slunečníkem u piva, psi se labužnicky placatili kousek vedle na sluncem prohřáté dece...
"Koukám, že máte i černý, udělal byste mi řezaný?" přeptal jsem se, když jsem si na tabuli přečetl nabídku nápojů.
"To tmavý je lahvový, ale klidně vám ho říznu, neni problém."
"Lahvový, jo? ...tak to si budu muset dát dvě..."
Krátce, na Trucovně bylo krásně moc a po plahočení mezi poli a lesními průseky to byl přesně ten typ ozdravné kůry, který jsme potřebovali. 

Z obce Bělokozly jsme pokračovali veselým krokem po silnici do Čeřenic. Přesto, že jsme od Trucovny urazili sotva tři kilometry, i v Čeřenicích jsme se zastavili. V domě č.p.9 nachází se podnik honosného jména Divadelní klub, který nás zaujal zejména tím, že na vývěsním štítě inzeroval prodej čepovaného Kozla. Hostinský byl prošedivělý Krakonoš vlídného vystupování, který nám natočil dvě krásný velký piva přesto, že měl vlastně ještě zavřeno. Protože "...stejně tu sem, tak proč bych vám nenalil, no ne?" Interiér hospody byl útulnej takovým tím venkovsky neuspořádaným způsobem. Dlouhé řady stolů byly obklopeny židlemi slohu "každý pes jiná ves" a vůbec to bylo přesně takový to místo, který člověk chce vidět, když se naplní veselým hlaholem místních štamgastů... Při popíjení popovickýho piva jsme došli k rozumnému rozhodnutí, že Kácov dneska už vzhledem k denní době zkoušet nebudem. Bylo něco po druhé odpoledne, do Kácova zbývaly zhruba tři hodiny cesty, tou pivovarskou restaurací bychom se mohli jen tak trochu mihnout, abychom se domů dostali před půlnocí. A já ještě potřeboval vypnout a vyklidit starou ledničku, což by se mi o půlnoci už nechtělo... Tedy jsme se dohodli, že výlet ukončíme v Českém Šternberku. Abychom si tu trasu nezkrátili příliš, místo přímé cesty z Čeřenic jsme šli oklikou přes Poříčko. Do Šternberka jsme dorazili zhruba ve čtyři, vlak nám jel ve tři čtvrtě na šest. Zasedli jsme tedy v restauraci Pod Hradem a dali si sváču v podobě moravskýho vrabce a halušek s uzeným... Obsluha byla sympaticky rychlá, i to jídlo jsme měli na stole během okamžiku a bylo dobrý! 

Doma jsem bral za kliku okolo půl desáté večer a zjistil, že mám-li odpojit lednici, musim rozebrat půl kuchyňský linky...





17 komentářů:

  1. No tedy, ta situace z toho koncertu je fakt jako z nějakýho filmu :-) Skoro bych ani nevěřila, že k takovýmu rozhovoru může v reálu dojít! Každopádně jestli jsi pak další den zvládnul aspoň obstojně fungovat, tak teda klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky moc nechápal, takže mi to pak po návratu ze z Plzně musela vysvětlit žena... :-)
      Fungování nebyl problém, lehnul jsem si asi v pět vstal po šesti hodinách a posnídal oběd.
      Dokonce jsem i zvládnul vzít mámu na návštěvu za strejcem, kterýho relativně čerstvě pustili z nemocnice...

      Vymazat
  2. Dáma ti složila pěknej kompliment, ale úplně tě chápu. Ji taky vlastně.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, člověk si to rozhodně zapamatuje. Nevim totiž jak komu, ale mně se takový věci moc často nestávaj...

      Vymazat
    2. Ja myslela, ze jsou tohle jen urban legends. Em ma zase kolegu, kteryho pry behem obedovy pauzy sbalila a osexovala neznama zenska kdesi v Prokopaku. Zacinam fakt verit, ze se to stalo a tyhle predatorky zijou mezi nami. Mel jsi stesti, ze ses ubranil:))

      Vymazat
    3. Prokopák, píšu si... :-)
      Hele zas bych z toho nedělal vědu. Měla chuť, tak si řekla no...

      Vymazat
    4. Vsak jo, mne je takova primocarost sympaticka. Vlastne je mnohem vic prekvapujici novina, ze je ve Vagonu pitelny pivo:)

      Vymazat
    5. To ona asi i je, ale na druhou stranu docela překvapí. Nejsem si úplně jistej, že by dáma neodcházela nakrknutá mou nejapnou reakcí, i kdybych byl svobodnej a střízlivej.
      Ale s tim pivem naprosto přesně! Nějaká smíchovská jedenáctka... extra chmelená(?)... za dnes vcelku běžných 53,-... A překvapila hodně příjemně.

      Vymazat
    6. Galahad
      To se ti nestává proto, že to ženký normálně nedělají. Liška jednou popisovala, jak balí ona. Postavila se vedle chlapa a tak mu "dala možnost začít konverzaci". Problém je, že to chlapi často ani nepoznaj, protože se vedle nich stavěj i ženský, co o ne zájem nemaj.

      Slyšel jsem o dvou chlapech, co takhle balili. Jen to bylo úplně bez konverzace, prostě se zeptali a jak řekla ne, tak šli na další a pak šli hned na další. Schwarzenegger to prý taky dělal.


      Psice
      Ta ženská, co Galahada balila asi nebyla predátorka. Predátorka by ho testovala a dopředu by si nechala potvrdit věci, co by mu pak komplikovaly odmítnutí, takže by mu to bylo blbý. Taky by si ho izolovala, aby se ho mohla dotýkat. Tahle s ním jen mile žertovala a pak to přímo řekla, jakoby byl její přítel. Kdysi jsem se bavil na chatu s holkou, ta mívala přítele, když ne, tak měla úlety na festivalech a když jednou navrhla klukovi na chatu nezávaznej sex, tak byla frustrovaná, že najednou "nevěděl". Tak jsem ji připomněl, že nám to holky dělají pořád. Tak řekla "ajo vlastně".

      Galahad
      Ona asi nebyla nakrknutá, spíš frustrovaná, jako každej odmítnutej/á a možná ponížená (protože se "nabídla pod cenou" a byla odmítnutá). Tak ji to rozhodilo, že pak už nevěděla, co by řekla. Jinak by s tebou flirtovala dál. - Mohla na tebe třeba mluvit jak na malýho a říct ti "To víš, že nemusíš broučku, to se dělá pro zábavu" nebo naopak "neboj, zatneš zuby a nějak to protrpíš". Mohla to překrouti, že děláš drahoty a že je to sexy a ať je děláš dál a pak by každý tvý odmítnutí vypadalo jako svádění.

      A.P.

      Vymazat
    7. Ve Vagonu je tma jak v ranci. Když na to přijde, tam neni potřeba se izolovat, aby se lidi mohli navzájem dotýkat... Ale asi máš pravdu, že predátor by volil promyšlenější postup, než výstřel od boku.

      Vymazat
  3. AP, diky za tipy na odpoved :))) jak jsem drzka prorizla, tak nevim, jestli nekdy seberu odvahu “rict si”. Protoze i predstava ublizenyho ega je pro me pro me prilis… takze az jednou, postavim se vedle, nechapaveho se zeptam a pripadne presvedcim, ze neni malej a jestli vydrzel ockovani, zvladne i tohle. Uff, hned se toho bojim min :)))

    IK

    Kdo by rekl ze se tady rozjede poradna&seznamka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidiš. A nás někdo odmítá v podstatě pořád... :-D
      Dá se na to zvyknout. ;-)

      Vymazat
    2. Ono se to nemusí říct tak strašně jednoznačně "...a chceš šukat?", protože tak postavíš druhou stranu do situace, kdy se musí rozhodnout.

      Dokonce když topmodelka Kate Moss pořvávala na mejdanu "Who wants some fucking" tak se ptala jakoby skupiny a žádný konkrétní odmítnutí mít nemohla, i kdyby se náhodou nikdo nenašel i přes ty kvanta kokainu.

      Ovšem i s tohle "...a chceš šukat?" pořád ještě můžeš okamžitě zase stáhnout, než stihne zareagovat ".. ne, já bych se bála" "ty nejsi takový" "ale ne, hvězdy jsou proti tomu". Ona ta nabídka bude jako když řekneš "nebyl tam růžový slon" současně tam řekneš to "nebyl", ale mozek si stejně dokáže představit jen toho růžovýho slona. Takže jsi to jako chytrá horákyně řekla-neřekla.

      Řekneš "kdysi bych se s tebou hned vyspala". Není to přímo návrh, ale okamžitě ho napadne, jak to je tedy dnes. Když řekneš, místo "vyspala" "zapomněla" tak je potřeba ještě vteřinka než domyslí, co to vlastně znamená a mezitím to stihneš zase stáhnout.

      Taky místo "já" můžeš použít "neznám ženskou, která by...", "neznám ženskou, která by nechtěla úlet s neznámým můžem, kterýho právě potkala" (jinak nejčastější fantasmus). Ono to vlastně je jednoznačný, ale není to bezprostředně jasný.





      Galahad

      No právě. Navíc to, že jsme na odmítání zvyklí, pak nás rozhodí i jen změna dynamiky. Vyjede po tobě, místo aby jsi se snažil ty o ni, je to nezvyklá situace, nevíš o co jde a člověk se radši stáhne.

      Nějakej muzkant nebo DJ, po kterým pořád nějaká jede, tomu to divný nepřijde. Ale normálního chlapa napadne, co se to děje, že je to třeba past a pak na tebe nastoupí její ranař, je závislá na drogách, má psychický problémy atd. až po to, že nemáš hezký slipy a s pivem, co jsi vypil jí nejspíš pobliješ záda, což bude trpné faux pas. Nehledě k tomu, že se v týhle situaci nemusí postavit.

      A.P.

      Vymazat
    3. Hezký trenýrky já mívám, jelikož žena o mě v tomto směru pečuje příkladně.

      Ovšem tedy musim říct, že jsem z reakcí trochu v rozpacích. Takovej krásnej vejlet! ...a lidi se chytěj jedný roztoužený blondýny...

      Vymazat
    4. No, když já se v pivech a hospodách moc nevyznám a v modelařině taky ne. Tak nemám, co bych podotkl.

      Ty slipy, to jsem si vzpomněl na kámoše, co šel na rande a tak si radši koupil nový slipy. Pak dával k dobru, že tam přišla ženská, která byla tak o 10 let starší, než psala.

      Mata Hari, ta špiónka, byla zamlada vydržovanou dívkou. Jednou sbalila pána v luxusním hotelu a on ji dal jeho adresu domů. Tak přijela za ním, asi rovnou do jiný země a vynořila se u něj. Byla tam jeho manželka, pozvala ji dál a mluvili spolu spíš jako dvě profesionálky. "Jo, tak vy jste se seznámila s mým manželem a on vás pozval." "Hmmm a vy jste se spolu nevyspali." "Můžu vědět, proč ne?" "Když já neměla čisté spodní prádlo."

      Takže u tebe osobně je to v pořádku, ale sem tam se to děje a nikdy nevíš, proč přesně tě druhá strana odmítá.

      A.P.

      Vymazat
  4. Hmmm tak to bylo poucny :) slibuju, ze az se dam na one night stand, nezapomenu poreferovat… o stavu spodaru. Snad mi teda ten dotycnej nepobleje zada, to bysme se asi nedohodli :)))

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blití na záda je zákeřná věc. Je možný v podstatě až potom, co se dohodnete... :-D

      Vymazat