sobota 29. října 2005

Jů es ej II

Tak jsem se zase dozvěděl spoustu věcí...ale sám sebe se ptám, jestli by nebylo lepší setrvat v blažené nevědomosti...

...o to se prostě musím s někým podělit. Stal jsem se svědkem rozhovoru mezi jedním americkým studentem a jeho českým spolužákem. Nebyl jsem přímým účastníkem toho dialogu, ale pokud mohu soudit - stál jsem dost blízko na to, abych dobře slyšel a mohl s čistým svědomím tvrdit, že o žert nešlo...


Američan:  "...ta čeština je hroznej jazyk. Já nevim, že se vám to vůbec chce učit. Stejně si myslim, že takovýhle složitý jazyky nemaj budoucnost a když si vezmu vaší současnou politickou a ekonomickou orientaci, tak se tady brzo bude mluvit anglicky a Čeština zanikne..."


Čech: "Tim bych si tak jistej nebyl. Uvědom si, že tady 400 let byla úřední řečí Němčina a Čeština to přežila..."


Američan: "No ale tohle je přece něco úplně jínýho. To nemůžeš srovnávat."


Čech: "Proč ne?"


Američan: "No...protože MY jsem přece Američani..."


Český student v odpověď pouze otevřel hubu dokořán a nemaje slov zíral na tu skromnost. Jestli posléze ti dva v téhle věci došli někam dál, to nevím, já musel na vzduch... Ne že by mi tenhle "incident" nedal spát, ale chvilku jsem si o tom podumal...a na nic nepřišel. Nevím co si o tom mám myslet. Přemýšlí takhle všichni Američané? Byl tohle jen ojedinělý zabedněnec? Nebo naopak stejně ojedinělý osvícenec a zbytek Ameriky by prohlásil pitomost ještě šťavnatější...? Nevim. Co myslíte vy?

2 komentáře:

  1. Doufam, zes pri tom nic nepil. Potkat tohle me uprostred loku, urcite bych se utopil :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nic jsem nepil......ale stejně jsem měl potíže s dechem. Ale hlavně jsem musel náhle řešit jedno velký dilema - mám se smát nebo panikařit...?

    OdpovědětVymazat